Nummerpladelygter

Da der nu kommer flere og flere spørgsmål om A2, er dette forum oprettet, for at det bliver nemmere at finde specifikke A2 spørgsmål.
Besvar
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Nummerpladelygter

Indlæg af doktorfrank »

Jeg troede, at det var nemt at montere et par nye nummerpladelygter, nu hvor skruerne til begge glas definitivt var umulige at få ud. Umiddelbart lader det til at være noget med adgang fra indersiden - dvs. afmontering af beklædning (hvis irriterende clips plejer at give skader ... hvilket jeg faktisk undgik denne gang 8-) ). Men nej, lygtehuset sidder mellem den indvendige aluplade og det udvendige plastpanel. OK, så må nummerpladen jo af! To skruer skulle man vel være mand for at ordne ... hvis altså ikke de lige efter 18 år er rustet så fast, at de må vrides over, mens nummerpladen er beskyttet af et par lag gaffatape :twisted:
Så vidt så (forholdsvis godt. Men hvordan får jeg nu plastpanelet af? Jeg kan ikke gennemskue det. Hvem kan hjælpe?
:shock:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Nummerpladelygter

Indlæg af Atjuh 3L »

Når du har pillet inderbeklædning, nummerplade, ledninger til nummerpladelysene af, så skruer du skruen, T15 tror jeg nok, ud der holder det yderste plasticpanel.
Derefter kan man fra indersiden se nogle sorte plastic”clips” som man skubber lidt til, så skulle den nederste del af plasticpanelet gerne løsne sig, lidt!
Derefter skal der hives ned i plasticpanelet. Der skal bruges MEGET mere kraft end man tror er forsvarligt!
(Man kan hjælpe processen lidt på vej - så vidt jeg husker - ved at trykke/banke på de plastichætter der stikker op på indersiden af klappen, da det er derinde i at clipsen der holder plasticpladen fast, sidder.

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Brugeravatar
2a2
Indlæg: 1043
Tilmeldt: fre 2. jul 2010 21:59
Geografisk sted: bredebro

Re: Nummerpladelygter

Indlæg af 2a2 »

Og når det er gjort monterer man med skruer af noget rustfri materiale - har været der også og håber at skidtet holder resten af bilens levetid...

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk

Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Nummerpladelygter

Indlæg af doktorfrank »

Tak for assistance ... det overgår alt i tåbelighed, når lygterne bare kunne være monteret udefra som på “normale” biler (hvilket i min verden sikker hører til i kategorien veteranbiler).
Nu skal jeg forsøge at lime de knækkede plastdimser og montere popmøtrikker til nummerpladeskruerne.
:twisted:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Nummerpladelygter

Indlæg af Atjuh 3L »

Som jeg skrev til dig privat: LORTEOPGAVE!!!


Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Besvar