Reset af nøgler !!

Da der nu kommer flere og flere spørgsmål om A2, er dette forum oprettet, for at det bliver nemmere at finde specifikke A2 spørgsmål.
Besvar
JakobH
Indlæg: 43
Tilmeldt: søn 13. aug 2017 14:25
Geografisk region: København
Geografisk sted: nørrebro

Reset af nøgler !!

Indlæg af JakobH »

Som nogle måske har læst via mit “A2 gået i baglås” indlæg (tak Sussie) så har jeg en a2’er som laver STORT ballade mht tænding !
Bilen vil tænde alle de almindelige lamper, men når man drejer nøglen det sidste stykke så sker der INTET og der er ikke den mindste lyd fra tænding eller lign. jeg har så her til morgen prøvet at bruge min nøgle nr 2 og der fik jeg en kortvarig reaktion, men ingen tænding og 2. forsøg med nøgle nr 2 er der så igen heller ingen reaktion hverken fra nøgle 1 el 2 ???
Jeg har et VCDS kabel, men er MEGET ny i det, kan jeg “resette” nøglerne og isåfald hvad skal jeg gøre/se efter ????
Mvh jakob
HamSjelv
Indlæg: 1841
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Reset af nøgler !!

Indlæg af HamSjelv »

Mon ikke du bare skal have et nyt bundstykke i din tændingslås?

Hvis startspærren fejler på en eller anden måde, vil motoren starte i 2 sekunder for derefter at stoppe igen.
JakobH
Indlæg: 43
Tilmeldt: søn 13. aug 2017 14:25
Geografisk region: København
Geografisk sted: nørrebro

Re: Reset af nøgler !!

Indlæg af JakobH »

Hrrrrmmmm nyt bundstykke lyder også som en mulighed, men da problemmet er kommet pludseligt så tænker/håber jeg at det er lidt mere “simpelt” :roll:
For “sjov” skyld har jeg sat en booster på batteriet (min Thansen cigarettænder-voltmåler viste 11,7 volt) og nu kan jeg pludseligt få den ud af gear og den klikker/hoster ved fuld tænding på/med nøgle nr 1 :o
Så jeg tænker/håber at problemet ligge i et næsten dødt batterie, men er det muligt at det kan låse gear m.m. ??

Mvh jakob
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Reset af nøgler !!

Indlæg af sussi »

JakobH skrev: søn 25. feb 2018 13:27For “sjov” skyld har jeg sat en booster på batteriet (min Thansen cigarettænder-voltmåler viste 11,7 volt)
Det kunne tyde på at dit batteri er kaput, prøv at låne et der er fuldt opladet.

Du skriver højere oppe
"Bilen vil tænde alle de almindelige lamper, men når man drejer nøglen det sidste stykke så sker der INTET"
Slukker lamperne i instrumentet, når du drejer nøglen, hvis de gør det er det batteriet der er modent til udskiftning.
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
JakobH
Indlæg: 43
Tilmeldt: søn 13. aug 2017 14:25
Geografisk region: København
Geografisk sted: nørrebro

Re: Reset af nøgler !!

Indlæg af JakobH »

Det tegner til at være batteriet da bilen nu har stået med booster på i ca 2 timer og nu godt vil starte men nu kommer der sjove lyde/bevægelser fra motor/gearkasse om rådet når jeg gik fra P til N dog intet ingen lyd når jeg går i R, men den vil ikke flytte sig :o
Jeg straks slukket den og sat vcds’en på og får en
“address 01: engine”
1 fejl 17978 - engine start Blocket by immobilizer
p1570-35-00-
readiness: 00XXX

Lyden/bevægelsen fra motor/gearkasse var ikke metallisk men snarere en dyb rumlen og følgende af et uafballanceret gyroskopisk ophæng … hvis det giver mening :o :?

Mvh jakob
Besvar