Diesel fyr og simkort !!

Da der nu kommer flere og flere spørgsmål om A2, er dette forum oprettet, for at det bliver nemmere at finde specifikke A2 spørgsmål.
Besvar
JakobH
Indlæg: 43
Tilmeldt: søn 13. aug 2017 14:25
Geografisk region: København
Geografisk sted: nørrebro

Diesel fyr og simkort !!

Indlæg af JakobH »

Hej

Jeg sidder med 1 stk A2'er importeret fra Tyskland og den har et eftermonteret webasto diesel fyr installeret hvor til der er den tidlige version af en Thermo call box installeret dvs at jeg "kun" kan ringe til den og få tændt fyret, hvilket er alt rigeligt og super dejligt her i de kolde måneder. Mit spørgsmål er:
"Hvilket simkort/abonnement/udbyder er bedst og billigst ?"
Jeg ved at det SKAL være et 2G simkort og at det i korte træk minder om de/dem man bruger til f.eks sommerhus varmepumper, men kan bruge dem og hvad med dem man bruger til div. hus alarmer og hvad med taletidskort, der er vist noget med at de udløber efter 1 år hvis de ikke er aktive og da jeg KUN kan ringe til min og altså ikke modtager nogen form for info tilbage vil et tale tidskort så lukke ??
Ja spørgsmålene er mange så hvis jeg kan få svar på blot et enkelt eller et par stykker ... eller måske nogle jeg slet ikke har stilt endnu ... ja så bliver jeg glad :-)

Mvh Jakob
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Diesel fyr og simkort !!

Indlæg af Kim B Olesen »

Jeg tænker du kan bruge alle kortene 8-)
Taletidskort er passe’ - de lukker alle sammen ned eller koster for meget når de bliver brugt på den måde 😜
Det billigste er så vidt jeg ved Telia eller var det en anden udbyder 🤔 til 29 kr i måneden 😜
Er der nogle der har andre erfaringer, lytter jeg også gerne, da jeg også har samme setup 8-)
Segadora
Indlæg: 93
Tilmeldt: fre 30. jun 2017 21:39
Geografisk sted: Køge

Re: Diesel fyr og simkort !!

Indlæg af Segadora »

Et taletidskort er bedst og billigst. Den sender jo ikke sms'er og eller ringer. Jeg mener pengene på kortet holder et år og så kan du jo altid tanke 50kr op igen.
JakobH
Indlæg: 43
Tilmeldt: søn 13. aug 2017 14:25
Geografisk region: København
Geografisk sted: nørrebro

Re: Diesel fyr og simkort !!

Indlæg af JakobH »

Ja taletidskort lyder klart som det billigste med 50,-kr/år men hvordan sikre man sig at det er et 2G kort ?!? jeg snakkede med en webasto fyr (ha ha ha olie-fyr !!!) som sagde at det ikke er alle simkort som er 2G venlige og derfor ikke optimale … er det noget i kender til ??
Mvh jakob
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Diesel fyr og simkort !!

Indlæg af Kim B Olesen »

Glem taletidskort, de har alle en klausul med - hvis ikke der er brugt for x antal kroner trækker vi noget der ligner de 29 kr i mdr 8-)
JakobH
Indlæg: 43
Tilmeldt: søn 13. aug 2017 14:25
Geografisk region: København
Geografisk sted: nørrebro

Re: Diesel fyr og simkort !!

Indlæg af JakobH »

@kim B Olesen det er modtaget, men hvad er så den billigste/bedste løsning … hvad med de sim kort som man bruger til hjemme alarmer … de fåes til 199,-kr/år men er kan det passe at de kan ses hvis det bliver brugt i et andet system end deres eget ??
Mvh Jakob
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Diesel fyr og simkort !!

Indlæg af Kim B Olesen »

Pas - jeg ved det sgu ikke 😜 hvad er det for noget med 2G - kører de ikke alle det når der ikke er 3 og 4G 😳🤔
JakobH
Indlæg: 43
Tilmeldt: søn 13. aug 2017 14:25
Geografisk region: København
Geografisk sted: nørrebro

Re: Diesel fyr og simkort !!

Indlæg af JakobH »

Mht 2g så var webasto fyren MEGET specifik omkring at det SKULLE være et 2G kort :?
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Diesel fyr og simkort !!

Indlæg af KMDTHY »

Kim B Olesen skrev: man 19. feb 2018 20:28 Glem taletidskort, de har alle en klausul med - hvis ikke der er brugt for x antal kroner trækker vi noget der ligner de 29 kr i mdr 8-)
Jeg kører nu stadig på et kort fra tanken til 29 kr. Der er løbet tør for penge læææænge siden. Virker da endnu :) Skulle det ske skidtet dør efter 3-6 måneder... fair nok. Så sætter jeg et frisk kort i til 29 kr. :D Kan se det løb tør for penge november 2017.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Diesel fyr og simkort !!

Indlæg af KMDTHY »

JakobH skrev: tirs 20. feb 2018 22:14 Mht 2g så var webasto fyren MEGET specifik omkring at det SKULLE være et 2G kort :?
Det er en and. Der findes ikke noget kort der ikke kan 2G. Jeg købte det billigste kort på tanken.... og virker som sagt fint i min 2G Nokia 3410.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Diesel fyr og simkort !!

Indlæg af Kim B Olesen »

KMDTHY skrev: tirs 20. feb 2018 22:39
Kim B Olesen skrev: man 19. feb 2018 20:28 Glem taletidskort, de har alle en klausul med - hvis ikke der er brugt for x antal kroner trækker vi noget der ligner de 29 kr i mdr 8-)
Jeg kører nu stadig på et kort fra tanken til 29 kr. Der er løbet tør for penge læææænge siden. Virker da endnu :) Skulle det ske skidtet dør efter 3-6 måneder... fair nok. Så sætter jeg et frisk kort i til 29 kr. :D Kan se det løb tør for penge november 2017.
Nå for faen - jeg købte et hos Telia - og tjekkede alle mulige andre, de havde alle et eller andet med noget administrationsgebyr eller noget :?
Men hvis det bare er sådan et kriminalitets kort købt på tanken, ved de selvfølgeligt ikke hvem der har det 👍
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Diesel fyr og simkort !!

Indlæg af KMDTHY »

Kim B Olesen skrev: tors 22. feb 2018 18:13 Nå for faen - jeg købte et hos Telia - og tjekkede alle mulige andre, de havde alle et eller andet med noget administrationsgebyr eller noget :?
Men hvis det bare er sådan et kriminalitets kort købt på tanken, ved de selvfølgeligt ikke hvem der har det 👍
Det er ægte krimi-kort fra Lebara eller var det Lyca.... :lol: :lol:
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
JakobH
Indlæg: 43
Tilmeldt: søn 13. aug 2017 14:25
Geografisk region: København
Geografisk sted: nørrebro

Re: Diesel fyr og simkort !!

Indlæg af JakobH »

Jeg har netop købt et lyca 29,-kr kort, men kæmper med at få lov til at se hvilket nummer jeg har fået da det jo ikke står i/på selve simkortet eller dertilhørende indpakning !!?!! :oops:
Mvh jakob
JakobH
Indlæg: 43
Tilmeldt: søn 13. aug 2017 14:25
Geografisk region: København
Geografisk sted: nørrebro

Re: Diesel fyr og simkort !!

Indlæg af JakobH »

Its ALIIIIIIIIIVE :D
Nu bliver det spændene at se hvor længe :shock:
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Diesel fyr og simkort !!

Indlæg af KMDTHY »

JakobH skrev: tors 22. feb 2018 21:54 Jeg har netop købt et lyca 29,-kr kort, men kæmper med at få lov til at se hvilket nummer jeg har fået da det jo ikke står i/på selve simkortet eller dertilhørende indpakning !!?!! :oops:
Mvh jakob
Send en besked til dig selv? Eller ring....
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
JakobH
Indlæg: 43
Tilmeldt: søn 13. aug 2017 14:25
Geografisk region: København
Geografisk sted: nørrebro

Re: Diesel fyr og simkort !!

Indlæg af JakobH »

@KMDTHY det var i pricippet også det jeg endte med ... og nu virker fyret fint, men jeg kæmper nu lidt med selve bilen :oops:

mvh jakob
Besvar