VCDS til A2

Da der nu kommer flere og flere spørgsmål om A2, er dette forum oprettet, for at det bliver nemmere at finde specifikke A2 spørgsmål.
JakobH
Indlæg: 43
Tilmeldt: søn 13. aug 2017 14:25
Geografisk region: København
Geografisk sted: nørrebro

VCDS til A2

Indlæg af JakobH »

Hej

Jeg er en forholdsvis ny A2 3L ejer og ville høre hvad jeg skal kigge efter når jeg påtænker mig at købe min egen VCDS læser .. er der en bestemt type/mærke jeg skal gå efter og hvad mht software ?
Som sagt er jeg forholdsvis ny ejer så enhver form for input er kærkommen !
På forhånd tak
mvh jakob
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: VCDS til A2

Indlæg af sussi »

Til private
VCDS HEX-V2 3V 11003
1.875,00 DKK
(inkl. moms)
Bedste diagnosetester på markedet til VAG modeller (VW, Audi, Seat, Skoda, Bentley).
Til USB port Windows PC, MED 3 stelnumre begrænsning.
http://www.netech.dk/index.php/vcds

Læs mere her
viewtopic.php?t=5735
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
Bandit
Indlæg: 774
Tilmeldt: man 12. jul 2010 06:02
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Fjelstervang, Vestjylland

Re: VCDS til A2

Indlæg af Bandit »

http://vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=36&t=136900
Har intet med anoncen at gøre.
Tror det er versionen uden begrænsninger.
Ulven kommer, ulven kommer
JakobH
Indlæg: 43
Tilmeldt: søn 13. aug 2017 14:25
Geografisk region: København
Geografisk sted: nørrebro

Re: VCDS til A2

Indlæg af JakobH »

Tak til sussi og bandit for hurtig respons !
Jeg går efter en ny "VCDS HEX-V2 3V 11003", men skal lige være sikker ... 3 stelnumre betyder det at den for ALTID vil være tilknyttet kun disse 3 stelnumre eller kan man resette den mod tab af evt lagret info ?
Mvh Jakob
JakobH
Indlæg: 43
Tilmeldt: søn 13. aug 2017 14:25
Geografisk region: København
Geografisk sted: nørrebro

Re: VCDS til A2

Indlæg af JakobH »

Forresten ... kan man justere/korrigere/pille ved/med forbrændingen med disse VCDS'er ?
Vores dejlige lille A2 3L'er går ikke helt optimalt (tror jeg) ... pt. ligger vi på 4,5L/100km ved "almindelig" kørsel her i københavn, altså ca 20km/L ... er det normalt, ECO/start-stop function ER aktiveret også påi A/C'en !

mvh jakob
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: VCDS til A2

Indlæg af sussi »

Man kan IKKE resette den på nogen måde, men man kan tilkøbe flere stelnumre.
Og 22,2km. l. i KBH. om vinteren er ikke helt ved siden af, slet ikke hvis det er mindre ture.
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: VCDS til A2

Indlæg af Vyffe »

Købte kablet i linket for 6 år siden. Har aldrig fejlet. Ingen begrænsning på stel-numre. Dog ikke originalt...

http://www.vag-diagnostics.com/sales.html
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: VCDS til A2

Indlæg af Atjuh 3L »

Har samme “model” Vyffe, og ingen problemer.

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
JakobH
Indlæg: 43
Tilmeldt: søn 13. aug 2017 14:25
Geografisk region: København
Geografisk sted: nørrebro

Re: VCDS til A2

Indlæg af JakobH »

Hey Vyffe og Atjuh 3L

Jeg har nu købt den som i anbefalede.
I skriver at den har virket fejlfrit siden i købte den, men har i bemærket nogen form for mangler, altså at der var visse opgaver/informationer den ikke kunne håndtere ?
Husk jeg er helt ny i dette så jeg ved ikke præcist hvad jeg spørger indtil, andet end at jeg har ladet mig fortælle at den store forskel på den originale og alle andre er mængden af opgaver/informationer de kan håndtere.

på forhånd tak
mvh jakob
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: VCDS til A2

Indlæg af Atjuh 3L »

Nej, har endnu ikke fundet forskellen.

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
JakobH
Indlæg: 43
Tilmeldt: søn 13. aug 2017 14:25
Geografisk region: København
Geografisk sted: nørrebro

Re: VCDS til A2

Indlæg af JakobH »

Sweet ;)
Har snakket lidt med dem og har nu bestilt 1 stk cable så kan næsten ikke vente til at komme til at lege med det og alle de spørgsmål som jeg kommer til at stille herinde når jeg skal lære hvad det egentligt er som jeg kigger på :D
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: VCDS til A2

Indlæg af Vyffe »

Der er ikke de samme forklaringer til hvert målefelt, som Netech lablet har.
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
JakobH
Indlæg: 43
Tilmeldt: søn 13. aug 2017 14:25
Geografisk region: København
Geografisk sted: nørrebro

Re: VCDS til A2

Indlæg af JakobH »

Hey
Så fik jeg mit kabel og har fået installeret driver og div software :-)
Jeg har endnu ikke haft tid til at prøve det i/på A2'eren, men en ting jeg har hørt man kan, det er at skifte fra Ø-L/100km til Ø-km/L i center displayet ! er der nogen her som har erfaring med dette og isåfald kan guide mig lidt med det ? men langt mere vigtigt .... nu har jeg kablet og softwaren, hvad kan jeg og hvad er det første/vigtigeste jeg skal gøre, er der noget med at man kan gemme en kopi af den opsætning som bilen har lige nu, så jeg altid kan "resette" den tilbage til den indstilling hvis/når jeg får fucket noget op ;-)
En hver form for input er kærkommen lige fra vigtige check-ups og rettelser til små sjove fif og ændringer !

Mvh Jakob
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: VCDS til A2

Indlæg af doktorfrank »

Når Rosstech har en brugsanvisning på mere end 100 tætskrevne sider, er det godt lidt barsk at bede om "Alt om brug af vcds" ... :roll:
Gå på Rosstech hjemmesiden og brug et par nætter på at blive klogere. 8-)
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
JakobH
Indlæg: 43
Tilmeldt: søn 13. aug 2017 14:25
Geografisk region: København
Geografisk sted: nørrebro

Re: VCDS til A2

Indlæg af JakobH »

jo jo nu vel det var jo ikke et "alt eller intet" spørgsmål eller et ønske om at "snyde" min vej frem, men blot et ønske om at lytte til en gang "hjemme brygget" erfaring og "do's and dont's" ;-)

mvh Jakob
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: VCDS til A2

Indlæg af Atjuh 3L »

Skift land til Japan, 5, så bliver det km/L

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: VCDS til A2

Indlæg af doktorfrank »

@JakobH
Fint ... men så brug løs af vores mangeårige erfaringsbank - der næppe et andet emne, der er så omfattende behandlet, masser af do and don't. Og når så de personlige erfaringer gør det nødigt, så spørg her specifikt, og du vil opleve en betragtelig hjælpsomhed. 8-)
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
JakobH
Indlæg: 43
Tilmeldt: søn 13. aug 2017 14:25
Geografisk region: København
Geografisk sted: nørrebro

Re: VCDS til A2

Indlæg af JakobH »

@doktorfank ... det skal jeg da love for at jeg vil, jeg har nu siddet en lille times tid nede i bilen og frosset lidt (skulle måske ha' købet det kabel med X-tra laaaaang ledning på så jeg kunne sidde indendørs :D ) og jeg kan godt se at der er VIRKELIGT meget at rode sig ind i, hvorfor upræcise spørgsmål ikke rigtigt kan besvares :) men tænkte også at det var det jeg gjorde, altså spurgte specifikt ind til et specifikt problem ... faktisk to af slagsen ;) og af hjertet tak @atjuh 3L for et hurtigt svar, men et skift til japan, ændre det så ikke på andre indstillinger eller er de lige så vesterlandske som vi er ellers :D ?
mvh jakob
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: VCDS til A2

Indlæg af doktorfrank »

Nå, nu har vi så fået kridtet banen op. Herfra bliver det bare givende samarbejde. 8-)
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: VCDS til A2

Indlæg af Atjuh 3L »

Bare prøv, du kan altid ændre det igen. (Nej, det ændrer ikke andet ;) )

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Besvar