Ståltromler på A2

Da der nu kommer flere og flere spørgsmål om A2, er dette forum oprettet, for at det bliver nemmere at finde specifikke A2 spørgsmål.
Besvar
Brugeravatar
2a2
Indlæg: 1043
Tilmeldt: fre 2. jul 2010 21:59
Geografisk sted: bredebro

Ståltromler på A2

Indlæg af 2a2 »

hej med jer
Nå - nu var jeg nødt til atgøre noget ved mine alu-tromler - meget mangelfuld bremsekraft viste det sig da jeg var til syn - nyt sæt bremsebakker gjorde ikke den store forskel - jeg tog en sats og fandt et sæt billige tyske ståltromler fra STARK SKBDM 0800045 - og det gjorde jo en stor forskel - bilen både bremsede lige på begge baghjul og kunne rent faktisk også stoppes med håndbremsen
Men - selvom det ser ud til at tromlen går fint ind i ankerpladen og lukker kan jeg også efter et par dages brug se at den skulle gå et hak dybere ind - det kniber med at den dækker hele bremse-bakke fladen - der mangler 1-2 mm - dvs ideelt skulle tromlen være en 2-3mm "dybere"
Nu ved jeg godt at emnet har været behnadlet uendeligt mange gange og man bare kan søge - men - er der nogen der rent faktisk har kontrolleret deres bakker efter at de har monteret stål-tromler - og hvis nogen har fundet nogen der faktisk passer perfekt - hvilke?

mvh 2a2
bakke1.jpg
bakke1.jpg (26.76 KiB) Vist 3180 gange
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Brugeravatar
2a2
Indlæg: 1043
Tilmeldt: fre 2. jul 2010 21:59
Geografisk sted: bredebro

Re: RE: Ståltromler på A2

Indlæg af 2a2 »

2a2 skrev:hej med jer
Nå - nu var jeg nødt til atgøre noget ved mine alu-tromler - meget mangelfuld bremsekraft viste det sig da jeg var til syn - nyt sæt bremsebakker gjorde ikke den store forskel - jeg tog en sats og fandt et sæt billige tyske ståltromler fra STARK SKBDM 0800045 - og det gjorde jo en stor forskel - bilen både bremsede lige på begge baghjul og kunne rent faktisk også stoppes med håndbremsen
Men - selvom det ser ud til at tromlen går fint ind i ankerpladen og lukker kan jeg også efter et par dages brug se at den skulle gå et hak dybere ind - det kniber med at den dækker hele bremse-bakke fladen - der mangler 1-2 mm - dvs ideelt skulle tromlen være en 2-3mm "dybere"
Nu ved jeg godt at emnet har været behnadlet uendeligt mange gange og man bare kan søge - men - er der nogen der rent faktisk har kontrolleret deres bakker efter at de har monteret stål-tromler - og hvis nogen har fundet nogen der faktisk passer perfekt - hvilke?

mvh 2a2
bakke1.jpg
Virkelig ikke nogen?

Sendt fra min SM-T520 med Tapatalk
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Ståltromler på A2

Indlæg af Kim B Olesen »

Jeg har monteret på nogle stykker nu, og jeg havde samme bekymringer som dig i starten :?
Synes sgu ikke det virker til at passe pissegodt :?
Men de kører fint og en bonus er at der ikke bliver kant i tromlen bag bakkerne 8-)
Det er også lige som om at bakkerne er lige i det mindste, altså kilen skal slåes langt ned allerede fra start :? Men de koster selvfølgelig ikke så meget, så det er jo bare nye bakker på en gang imellem :D
Jeg tror de hed BECKER dem jeg monterede som virkede allerbedst, de passede perfekt i tromlen hvad angår diameter :D
Brugeravatar
2a2
Indlæg: 1043
Tilmeldt: fre 2. jul 2010 21:59
Geografisk sted: bredebro

Re: RE: Re: Ståltromler på A2

Indlæg af 2a2 »

Kim B Olesen skrev:Jeg har monteret på nogle stykker nu, og jeg havde samme bekymringer som dig i starten :?
Synes sgu ikke det virker til at passe pissegodt :?
Men de kører fint og en bonus er at der ikke bliver kant i tromlen bag bakkerne 8-)
Det er også lige som om at bakkerne er lige i det mindste, altså kilen skal slåes langt ned allerede fra start :? Men de koster selvfølgelig ikke så meget, så det er jo bare nye bakker på en gang imellem :D
Jeg tror de hed BECKER dem jeg monterede som virkede allerbedst, de passede perfekt i tromlen hvad angår diameter :D
Hej igen
Takker - diameteren her er også helt perfekt - men som sagt så kunne de godt gå lidt dybere ind. Alternativt kan bakkerne sagtens løftes lidt længere ud hvis man blot kunne finde nogle "tykkere" nylon-knapper til anlægget mod bagpladen - har du tilfældigvis noget der?
Mvh 2a2

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Ståltromler på A2

Indlæg af Kim B Olesen »

Nope, men jeg tror også det bliver lidt farligt for du kan jo ikke umiddelbart flytte ud i bunden, så kan de godt komme til at vippe lidt :?
Besvar