Defekt tandstang

Da der nu kommer flere og flere spørgsmål om A2, er dette forum oprettet, for at det bliver nemmere at finde specifikke A2 spørgsmål.
Besvar
Nielsen01
Indlæg: 42
Tilmeldt: lør 7. jan 2017 19:41
Geografisk sted: Østfyn

Defekt tandstang

Indlæg af Nielsen01 »

Var til syn i mandags med vores a2, synsmanden kunne ikke li at der er slør i tandstang en, det er ikke mere end vi sagtens har kunne leve med det,men det kunne han altså ikke.
Han fandt en meget lille smule slør og at rattet ikke drejer jævnt, fra kl 11 til kl 13 går det dejligt nemt, uden for det område går det en smule strammer.
Nå men jeg er på jagt efter tips, kan det betale sig at finde en brugt, eller er det bare en ny, og i så fald , hvor findes den billigst, har kigget på de udenlandske sider som jeg har kunne finde der har dele til A2, men kan kun finde til servo styring
Og er her nogle der har rodet med udskiftning af den, er det en farlig operation?
På forhånd tak
Hilsen morten
Sort A2 fra 02 544000km
Sølv A2 fra 02 465000km
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Defekt tandstang

Indlæg af doktorfrank »

Det sidste er det værste ... rammen skal sænkes. Men det er en fordel, for så kan den knirkende krængningsstabilisator samtidig få en overhaling.
Jeg er ca. midt i det - hvilket giver en god tandstang uden servo til salg. Måske kan vi finde ud af noget.
PS Er det helt sikkert, at det er tandstangen? Tårnlejerne er udsatte og kan nemt give anledning til noget modstand i styretøjet.
Giv lyd på 40112442, hvis jeg kan hjælpe.
8-)
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
ThomasDitlev
Indlæg: 176
Tilmeldt: tirs 27. jan 2015 22:27
Geografisk sted: Hellerup

Re: Defekt tandstang

Indlæg af ThomasDitlev »

Det er ikke besværligt at få forrammen ned. HUSK at markere positionen med tusch-mærker samt at udskifte strækboltene!

Og ja, benyt lejligheden til at udskifte gummibøsningerne til krængningsstabilisatoren...
Audi A2 3L 2001 med DPF
Audi Q4 40 etron 2021
Mercedes-Benz 350SL 1973
Morris Mini 1000 1972
Udlåner gerne værktøj til skift af hjullejer, tandrem og bærearmsbøsninger
Nielsen01
Indlæg: 42
Tilmeldt: lør 7. jan 2017 19:41
Geografisk sted: Østfyn

Re: Defekt tandstang

Indlæg af Nielsen01 »

Strækbolte , er det til forbroen, og kan de kun købes orginale ? har i det hele taget problem med at finde de stumper der skal bruges, eller retter, at være sikker på at det er de rigtige, når man endelig finder en tandstang som ikke er til servo, er jeg ikke sikker på at de ligner den der sidder på
Sort A2 fra 02 544000km
Sølv A2 fra 02 465000km
Besvar