import af A2 grøn afgift ?

Da der nu kommer flere og flere spørgsmål om A2, er dette forum oprettet, for at det bliver nemmere at finde specifikke A2 spørgsmål.
Besvar
Hangaard
Indlæg: 74
Tilmeldt: lør 26. mar 2016 11:35
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Kibæk

import af A2 grøn afgift ?

Indlæg af Hangaard »

Hej,
Har tænkt på at importer en god A2 3L men få km (op til 150tkm) og konen ville meget gerne have servo og klima og sædevarmer og jeg selv fartpilot :D

MEN, fandt lige en A2 3L som lige er importeret med omtalte udstyr og kunne under nummerplade opslaget se at den er registreret til kun 31,3km/l og derfor højre grøn afgift.
Troede enligt at de alle var under samme kategori (33,3km/l) men tog åbenbart fejl.
Nogen der ved om det er normalt at importerede A2 3L registreres med laver km/l og om det er klima der er afgørende for den laver registrering.
Audi A2 1.2TDI (61Hk) - fartpilot & Chip 90Hk (rekord 36,4Km/L)
Audi S8 4.2 Quattro (Rekord 8,9Km/L )
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: import af A2 grøn afgift ?

Indlæg af sussi »

Den sidste gav 22KKr. i import-afgift.
Grøn afg. standart 3L/A2 33km.l.
Lux udgave m. servo og klima 31,3, - 33 hvis du er MEGET heldig ;)
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
motosport
Indlæg: 45
Tilmeldt: fre 6. mar 2015 23:30
Geografisk sted: Glostrup

Re: import af A2 grøn afgift ?

Indlæg af motosport »

Der er ganske rigtigt forskel i forbrugsopgørelsen på de to udgaver af A2 3L, og det er kun den "skrabede" model uden servo, klima, splitbagsæder, højdejuster forsæder mv, der officielt er opgivet til 33.3 km/l. Når man møder op til toldsyn skal synsmanden nu tage udgangspunkt i bilens CC dokument når han indberetter bilen brændstofforbrug, og han må ikke som tidligere, slå op i Skat's motorregister og finde forbruget der.

Så hvis man ikke har fået et CC dokument med da man købte bilen, skal man have et dokument fra importøren med disse oplysninger for den pågældende bil. Jeg har dog i to tilfælde importeret en A2 3L med det hele i udstyr og begge gange er det lykkedes mig at få den registreret med et forbrug på 33.3 km/l. Den første gang lykkedes det mig simpelthen at overtale synsmanden under henvisning til at der på det tyske Fahrzeugbrief står at bilen er en model 3L. Det har intet med brændstofforbruget at gøre, men det fik jeg overbevist synsmanden om. I det andet tilfælde fik jeg en Audi forhandler til at printe et stykke papir med deres egne generelle oplysninger om en Audi A2 3L, og da de har kun én model i deres system (den skrabede 3L udgave) stod den med et forbrug på 33,3 km/l. Det var så godt nok ikke et dokument på bilens specifikke stelnummer, men det var nok til at overbevise synsmanden..

Men som udgangspunkt må man nok acceptere at bilen bliver registeret med et lidt lavere brændstofforbrug hvis man importerer en luksus udgave fra tyskland, selv om man som sagt kan være heldig.. ;)
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: import af A2 grøn afgift ?

Indlæg af sussi »

COC kan fås fra volkswagen-konzernlogistik, jeg fik mit helt gratis, men da det er luxus modellen, holdt den desværre ikke de 33,3 :-(
https://coc.volkswagen-konzernlogistik. ... b/start.do
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
pumba
Indlæg: 64
Tilmeldt: fre 14. jul 2017 23:13
Geografisk region: Vestsjælland
Geografisk sted: Holbæk,knabstrup

Re: import af A2 grøn afgift ?

Indlæg af pumba »

hvad er din vægtafgift så sussi??
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: import af A2 grøn afgift ?

Indlæg af sussi »

1090 halvårligt incl. de 500 i "dummeafgift" :-(
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Daaaarn
Indlæg: 277
Tilmeldt: man 2. aug 2010 09:34
Geografisk sted: 9000

Re: import af A2 grøn afgift ?

Indlæg af Daaaarn »

Kan man evt få ændret fra 31,3 til 33,3 km/l hvis man kan påvise noget andet?
Tænker på en allerede registreret A2 3L :-)
Gennemsnittet ligger på 30 km/L...
Rekord: (længst) 34,4 - (kortest) 21,2 km/L
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: import af A2 grøn afgift ?

Indlæg af sussi »

Daaaarn skrev:Kan man evt få ændret fra 31,3 til 33,3 km/l hvis man kan påvise noget andet?
Tænker på en allerede registreret A2 3L :-)
Hvis dit COC dokument siger 33,3 burde du kunne få det ændret, ellers tvivler jeg på at det kan ændres.
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Crispie
Indlæg: 81
Tilmeldt: fre 16. jul 2010 14:38
Geografisk sted: Svendborg

Re: import af A2 grøn afgift ?

Indlæg af Crispie »

Selvfølgelig kan du få det ændret hvis det er registreret forkert. Du skal dog have det Coc dokument der gælder for din specifikke bil (stelnummer). Havde en masse bøvl med at få ændret min gamle M5 fra 6,9 km/l til 7,2 km/l da den var lige i årgangsskiftet med lidt småændringer i motor. Måtte købe et Coc hos Bmw i Flensburg, der påviste de 7,2 km/l til mit stelnummer. Den har så været registreret med for højt brændstofforbrug i 16 år, så lidt lidt flere penge i statskassen på den konto... personligt skal man køre pænt sjovt for at få den der ned, ligger personlige på 7,8 km/l over de sidste 22.000 km.. ren økoslæde... 😂
Nu med større og sjovere bilpark:
BMW M5
Audi A2 3L 2005
Audi A2 3L 2004
Tesla model 3
Tesla model S
Brugeravatar
dykker5502
Indlæg: 390
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 05:15
Geografisk sted: Blistrup, 3230 Græsted
Kontakt:

Re: import af A2 grøn afgift ?

Indlæg af dykker5502 »

sussi skrev: fre 3. nov 2017 21:55 COC kan fås fra volkswagen-konzernlogistik, jeg fik mit helt gratis, men da det er luxus modellen, holdt den desværre ikke de 33,3 :-(
https://coc.volkswagen-konzernlogistik. ... b/start.do
Bestilte lige til min Lupo og A2 - nu koster det ca. 1000 kr (142 €)
VW Lupo 3L model 2004 fra september 2003
Toyota Sportsvan fra september 2002
Audi A2 3L model 2002 fra september 2001
Ford Junior de Luxe Cabrio-Limousine 1937
Ford T 1922 m. 4-dørs karosseri (Kendt fra Matador)
Ford T 1921/1919 ½T Pick-up (kendt fra Dyrlægens Plejebørn)
Ford T 1914 Touring

VCDS + originalt kabel (Altid nyeste version)
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: import af A2 grøn afgift ?

Indlæg af sussi »

https://skat.dk/skat.aspx?oid=2234535&ik_navn=breadcrum

Du betaler vægtafgift, hvis din personbil er registreret før 1. juli 1997, eller din varebil er registreret før 18. marts 2009. For køretøjer registreret senere, betaler du grøn ejerafgift.

Grøn ejerafgift betyder, at du betaler afgift efter bilens brændstofforbrug (km/l).

Grøn ejerafgift/afgift efter brændstofforbrug (Den juridiske vejledning)
Hvis du mener, km/l er registreret forkert

Hvis dit køretøj er registreret første gang 5. juni 2012 eller 10 år tilbage, kan vi undersøge, om km/l er opdateret korrekt. Vil du have km/l undersøgt, skal du skrive til os.

Log På med NemID
Vælg Kontakt og Skriv til os.
Vælg Bil og motor, så Afgifter og så Ejer- og vægtafgift.
Skriv hvilket køretøj, det handler om.
Vedhæft eventuel dokumentation for dit oplyste km/l forbrug.
Tryk Send.

Er dit køretøj registreret den 6. juni 2012 eller senere, kan ændring af km/l kun ske ved, at du får synet dit køretøj ved en synsvirksomhed. Synsvirksomheden vil ud fra din dokumentation vurdere, om de kan rette km/l. Hvis synsstedet er enig i at rette km/l, sker det direkte i Motorstyrelsens Motorregister. Herefter sker der en automatisk regulering af din periodiske afgift.
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
ThomasDitlev
Indlæg: 176
Tilmeldt: tirs 27. jan 2015 22:27
Geografisk sted: Hellerup

Re: import af A2 grøn afgift ?

Indlæg af ThomasDitlev »

Synsmanden tager udelukkende udgangspunkt i COC dokumentet. Heri står brændstofforbruget. Min står til 3,2 l/100 i afsnit 46.2 i COC.

Det samme gælder hvis du på et tidspunkt ønsker at få en grøn mærkat. Der er helt faste retningslinjer for hvad der udløser hvad. Jeg brugte en del tid på dette da jeg havde importeret min 3L. Min kan kun få gul mærkat. Det er lykkedes enkelte i Tyskland at få ændret Schlüssel-nummeret, men det kan vi jo ikke bruge til noget, da bilerne ikke længere er registreret i Tyskland.

Jeg gider ikke ærgre mig over det, men glæder mig over at have en fantastisk bil, der kører længere på literen end den Lupo 3L jeg havde før ;)

Hilsen Thomas
Audi A2 3L 2001 med DPF
Audi Q4 40 etron 2021
Mercedes-Benz 350SL 1973
Morris Mini 1000 1972
Udlåner gerne værktøj til skift af hjullejer, tandrem og bærearmsbøsninger
HamSjelv
Indlæg: 1839
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: import af A2 grøn afgift ?

Indlæg af HamSjelv »

... så 1100 kr. / halvår + straf for manglende partikel på 500 kr. / halvår...

ialt 1600 kr. / halvår eller 3,2tkr./år for Audi A2 3L eller Lupo 3L indregistreret første gang i DK efter 3. oktober 2017...

Overser jeg noget?
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: import af A2 grøn afgift ?

Indlæg af sussi »

32,1 - 37,5 km.l. 2180 får jeg det til :-)
afgift.jpg
afgift.jpg (87.37 KiB) Vist 9702 gange
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: import af A2 grøn afgift ?

Indlæg af sussi »

afgift2.jpg
afgift2.jpg (39.67 KiB) Vist 9701 gange
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
HamSjelv
Indlæg: 1839
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: import af A2 grøn afgift ?

Indlæg af HamSjelv »

sussi skrev: ons 9. jan 2019 20:01afgift2.jpg

8-) 8-)
Det var lige præcis de 31,25 km/l je brugte i min udregning.

<s_on>
Man skal vel bare være glad for sin lille spritz-sparer, hvor man kan nøjes med 660kr./år i ejerafgift...
<s_off>
ThomasDitlev
Indlæg: 176
Tilmeldt: tirs 27. jan 2015 22:27
Geografisk sted: Hellerup

Re: import af A2 grøn afgift ?

Indlæg af ThomasDitlev »

Jeg giver “kun” 1.100 halvårligt...
Audi A2 3L 2001 med DPF
Audi Q4 40 etron 2021
Mercedes-Benz 350SL 1973
Morris Mini 1000 1972
Udlåner gerne værktøj til skift af hjullejer, tandrem og bærearmsbøsninger
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: import af A2 grøn afgift ?

Indlæg af sussi »

ThomasDitlev skrev: fre 11. jan 2019 23:42 Jeg giver “kun” 1.100 halvårligt...
Læs lige hvad der står, det er "NYINDREGISTRRINGER" der er tale om :-)
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: import af A2 grøn afgift ?

Indlæg af sussi »

sussi skrev: lør 12. jan 2019 09:29
ThomasDitlev skrev: fre 11. jan 2019 23:42 Jeg giver “kun” 1.100 halvårligt...
Læs lige hvad der står, det er "NYINDREGISTRRINGER" der er tale om :-)
Staten laver penge på alt :-(
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Besvar