Fugt i forlygte

Da der nu kommer flere og flere spørgsmål om A2, er dette forum oprettet, for at det bliver nemmere at finde specifikke A2 spørgsmål.
Besvar
Brugeravatar
bobz
Indlæg: 22
Tilmeldt: man 29. okt 2012 00:44
Geografisk sted: Aarup

Fugt i forlygte

Indlæg af bobz »

Skiftede nærlys og positionslys pærer for et par måneder siden. Nu er der kommet en del fugt i højre forlygte - mener ikke jeg har gjort noget forkert, men at det skulle ske i forlængelse af pæreskift er jo tankevækkende.

Er der nogle af jer som har oplevet noget lignende ?
Skal jeg virkelig ud og investere i nyt lygtehus ?

"Bagstykke" på lygter er umiddelbart monteret korrekt. Jeg har fjernet det på den våde lygte og lader den stå 5 dage i garagen for at fugten kan fordampe, men det går godt nok langsomt.

Mvh
Lupo udskiftet med Audi A2.
Suzuki Swift (benzin) til de korte ture.
Jaguar E-type 1968 ...... til ren fornøjelse!
HEVgundersen
Indlæg: 151
Tilmeldt: fre 11. sep 2015 18:05
Geografisk sted: København

Re: Fugt i forlygte

Indlæg af HEVgundersen »

bobz skrev:Skiftede nærlys og positionslys pærer for et par måneder siden. Nu er der kommet en del fugt i højre forlygte - mener ikke jeg har gjort noget forkert, men at det skulle ske i forlængelse af pæreskift er jo tankevækkende.

Er der nogle af jer som har oplevet noget lignende ?
Skal jeg virkelig ud og investere i nyt lygtehus ?

"Bagstykke" på lygter er umiddelbart monteret korrekt. Jeg har fjernet det på den våde lygte og lader den stå 5 dage i garagen for at fugten kan fordampe, men det går godt nok langsomt.

Mvh
Jeg fjernede bagcoveret og blæste både foran og bagpå med en hårtørre, det tog 10min og er ikke kommet tilbage.

/HEVG
Brugeravatar
bobz
Indlæg: 22
Tilmeldt: man 29. okt 2012 00:44
Geografisk sted: Aarup

Re: Fugt i forlygte

Indlæg af bobz »

Fik fugten fjernet med varm luft, men det ser desværre ud til at vende stille og roligt tilbage.
Tror jeg vil forsøge at bore nogle huller i bagcover så varme fra pærer kan fordampe fugten ud gennem disse.

Mon ikke huller bør være foroven ...... ?

Hvorfor fanden skal det også altid være så skide vådt i DK !
Lupo udskiftet med Audi A2.
Suzuki Swift (benzin) til de korte ture.
Jaguar E-type 1968 ...... til ren fornøjelse!
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Fugt i forlygte

Indlæg af doktorfrank »

Uvist af hvilken årsag lader det til at være højre forlygte på A2, der trække vand ind. Jeg har i hvert fald set to-tre stykker. Det lader til, at tætningen mellem frontglas og lygtehus svigter. Prøv at tage lygten ud (to skruer - 1000 gange så nemt som på en Lupo 3L) og demonter den ydre gummiliste. Giv samlingen en siliconefuge og genmonter. Jeg har set det virke, også på langt sigt.
:mrgreen:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Brugeravatar
bobz
Indlæg: 22
Tilmeldt: man 29. okt 2012 00:44
Geografisk sted: Aarup

Re: Fugt i forlygte

Indlæg af bobz »

Lyder som et top tip, Dr. Frank :)

Gummiet omkring lygten er godt nok begyndt at se lidt bedaget ud, men jeg tror jeg vil forsøge med et par huller i bagdækslet først. Har hørt at mange værksteder gør dette på helt nye biler.
Lupo udskiftet med Audi A2.
Suzuki Swift (benzin) til de korte ture.
Jaguar E-type 1968 ...... til ren fornøjelse!
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Fugt i forlygte

Indlæg af doktorfrank »

Underligt - der er jo forvejen en udluftningskanal på bagsiden.
I øvrigt har jeg nok gemt en gummiliste fra en gammel lygte. Så hvis du får brug for den ...
:shock:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Fugt i forlygte

Indlæg af sussi »

Standartproblem på A2, mine dugger også ad h. til :-(
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Bøjden
Indlæg: 8
Tilmeldt: tirs 3. aug 2010 18:29
Geografisk sted: Skovlunde

Re: Fugt i forlygte

Indlæg af Bøjden »

du skriver: Giv samlingen en siliconefuge og genmonter.....øhhh, er man ikke nødt til at tage hele lygtehuset ud, når der skal en ny pære i? bagdæksel skal jo hængsles af....
Kan man få nye gummipakninger til rundt om huset??
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Fugt i forlygte

Indlæg af doktorfrank »

Obs denne gamletråd er omkring A2. ... Bare til ihukommelse :roll:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Besvar