Horn

Da der nu kommer flere og flere spørgsmål om A2, er dette forum oprettet, for at det bliver nemmere at finde specifikke A2 spørgsmål.
Besvar
Brugeravatar
bobz
Indlæg: 22
Tilmeldt: man 29. okt 2012 00:44
Geografisk sted: Aarup

Horn

Indlæg af bobz »

Min "nye" A2 kan sgu hverken sige dyt eller båt, men hvor sidder hornet egentlig ?
Syntes jeg kan ane noget som ligner under højre forlygte. Jeg er dog ikke meget for at skille en masse ad uden først at være sikker.

Nogen som ved med sikkerhed hvor hornet er monteret og evt hvordan man lettest kommer til det ?

MVH
Senest rettet af bobz fre 5. maj 2017 22:44, rettet i alt 1 gang.
Lupo udskiftet med Audi A2.
Suzuki Swift (benzin) til de korte ture.
Jaguar E-type 1968 ...... til ren fornøjelse!
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Horn

Indlæg af sussi »

C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
2a2
Indlæg: 1043
Tilmeldt: fre 2. jul 2010 21:59
Geografisk sted: bredebro

Re: Horn

Indlæg af 2a2 »

Stik af højre forlygte - de 2 store torx skruer ud og så løfter du den af - så har du fri adgang

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Brugeravatar
bobz
Indlæg: 22
Tilmeldt: man 29. okt 2012 00:44
Geografisk sted: Aarup

Re: Horn

Indlæg af bobz »

2a2: Det tror jeg ikke selv du har prøvet.
Det har jeg nu og det giver overhovedet ikke fri adgang til horn.
Lupo udskiftet med Audi A2.
Suzuki Swift (benzin) til de korte ture.
Jaguar E-type 1968 ...... til ren fornøjelse!
Brugeravatar
2a2
Indlæg: 1043
Tilmeldt: fre 2. jul 2010 21:59
Geografisk sted: bredebro

Re: Horn

Indlæg af 2a2 »

Tja det må du selv om - nu er vi vel enige om hvad der er højre og venstre på en bil - ikke ?
På min sad det der - det er så blevet byttet med at med lidt mere larm i

Mvh 2a2

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk


Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Brugeravatar
bobz
Indlæg: 22
Tilmeldt: man 29. okt 2012 00:44
Geografisk sted: Aarup

Re: Horn

Indlæg af bobz »

a2a: Nå ja - godt ord igen !
Vi må vel bare konstatere, at den A2 du skiftede horn på er anderledes skruet sammen end alle andre :D

Min er som beskrevet i ovenstående link (Fig. A96-10030) fra sussi og det var, som beskrevet, nødvendigt at afmontere kofanger - i hvert fald i højre side, som er det modsatte af førersiden, hvis nogen skulle være i tvivl.

Skiftede det defekte horn med et til en VW UP, købt hos Thanten - det siger da trut, men lidt ynkeligt er det sgu. :cry:
Lupo udskiftet med Audi A2.
Suzuki Swift (benzin) til de korte ture.
Jaguar E-type 1968 ...... til ren fornøjelse!
Besvar