18mm skiver til Audi

Da der nu kommer flere og flere spørgsmål om A2, er dette forum oprettet, for at det bliver nemmere at finde specifikke A2 spørgsmål.
HEVgundersen
Indlæg: 151
Tilmeldt: fre 11. sep 2015 18:05
Geografisk sted: København

18mm skiver til Audi

Indlæg af HEVgundersen »

Skulle der være noget der ligger inde med et sæt 18mm skiver, der passer en A2?

Jeg bliver sindsyg af, at nye 15mm skiver bliver skæve efter få tusind km.

Mvh.

HEVG
CJohansen
Indlæg: 335
Tilmeldt: man 31. okt 2016 15:49
Geografisk sted: Viborg området

Re: 18mm skiver til Audi

Indlæg af CJohansen »

Jeg ved Skipper kan skaffe dem fra balckdiamond også klodser

Koblingen derfra er rigtig god!
A2 3L 2003 sort importbil 181.000 på bagen. Pilot og optimering af Skipper. Lavet om til manuel gear. Større bremser, større tank, skiver i bag, større hjullejer og rigtige trækaksler mm. Nu uden returventil. Er efterhånden ved at være nærmest stabilt kørende.
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: 18mm skiver til Audi

Indlæg af Vyffe »

Køb skiver til en Lupo 1,4 TDI. Skulle gerne passe på. Det er 18 mm.
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
HEVgundersen
Indlæg: 151
Tilmeldt: fre 11. sep 2015 18:05
Geografisk sted: København

Re: 18mm skiver til Audi

Indlæg af HEVgundersen »

Vyffe skrev:Køb skiver til en Lupo 1,4 TDI. Skulle gerne passe på. Det er 18 mm.
Det bliver det jeg gør!
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: 18mm skiver til Audi

Indlæg af Kim B Olesen »

Hm - er der ikke netop noget med de ikke passer på en A2 :?
Noget med en anden model spindel 8-)
Spindlerne er i hvert fald ikke helt ens kan jeg huske fra da jeg skiftede lejer på en, der måtte jeg tilpasse værktøjet lidt ekstra ;)
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: 18mm skiver til Audi

Indlæg af Vyffe »

Alle mål ser ens ud, på autodele24.dk

Sendt fra min LG-D955 med Tapatalk
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
HEVgundersen
Indlæg: 151
Tilmeldt: fre 11. sep 2015 18:05
Geografisk sted: København

Re: 18mm skiver til Audi

Indlæg af HEVgundersen »

Kim B Olesen skrev:Hm - er der ikke netop noget med de ikke passer på en A2 :?
Noget med en anden model spindel 8-)
Spindlerne er i hvert fald ikke helt ens kan jeg huske fra da jeg skiftede lejer på en, der måtte jeg tilpasse værktøjet lidt ekstra ;)
Uhh, nogle der kan bekræfte eller afkræfte ovenstående? Havde tænkt mig, at skifte bremser i den kommende weekend, så det er lidt øv, at stå med noget der ikke passer :?

Mvh.

HEVG
CJohansen
Indlæg: 335
Tilmeldt: man 31. okt 2016 15:49
Geografisk sted: Viborg området

Re: 18mm skiver til Audi

Indlæg af CJohansen »

Jeg kører med 18mm BD skiver på A2. Husk du skal have fat i nogen klodser der giver plads til tykkere skiver.
A2 3L 2003 sort importbil 181.000 på bagen. Pilot og optimering af Skipper. Lavet om til manuel gear. Større bremser, større tank, skiver i bag, større hjullejer og rigtige trækaksler mm. Nu uden returventil. Er efterhånden ved at være nærmest stabilt kørende.
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: 18mm skiver til Audi

Indlæg af Vyffe »

Til info: På Lupo 3L er det ikke nødvendigt med mindre klodser. Der er plads nok.

Sendt fra min LG-D955 med Tapatalk
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
HEVgundersen
Indlæg: 151
Tilmeldt: fre 11. sep 2015 18:05
Geografisk sted: København

Re: 18mm skiver til Audi

Indlæg af HEVgundersen »

CJohansen skrev:Jeg kører med 18mm BD skiver på A2. Husk du skal have fat i nogen klodser der giver plads til tykkere skiver.

Er det et problem du har oplevet, hvis du køber "standard" bremser? Dem jeg finder er fra 14,5mm ned til 13,7mm tykke, og kan ikke rigtig finde andet, det bliver anbefalet til A2'ere.

Hvor tykke er dine?

MVH.

HEVG
Brugeravatar
Skipper
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons 17. feb 2016 19:58
Geografisk sted: Vest for Holstebro

Re: 18mm skiver til Audi

Indlæg af Skipper »

Hvis du bruger 18mm tykke skiver, så er det ofte nødvendigt at finde de korrekte klodser, da kaliberen ikke altid kan bide over tykke klodser, OG tykke skiver. Der er lidt forskæl mellem producenterne, præcist hvor tykke klodserne er, og det er ikke meget der skal til, før at det kan, eller ikke kan lade sig gøre.

Så gå efter de tyndeste klodser du kan finde, og kryds så fingrene. ;)
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!

En rigtig C5'er kommer fra USA!
Robert
Indlæg: 319
Tilmeldt: tors 27. jan 2011 07:50
Geografisk sted: Borre Møn

Re: 18mm skiver til Audi

Indlæg af Robert »

Jeg har en tyk glasplade liggende på værkstedsbordet med et stykke sandpapir på.
Så kan nye klodser lige slibes til så de passer og gamle friskes op.
Glaspladen er 100% ret så man ikke får slebet dem skæve.
CJohansen
Indlæg: 335
Tilmeldt: man 31. okt 2016 15:49
Geografisk sted: Viborg området

Re: 18mm skiver til Audi

Indlæg af CJohansen »

HEVgundersen skrev:
CJohansen skrev:Jeg kører med 18mm BD skiver på A2. Husk du skal have fat i nogen klodser der giver plads til tykkere skiver.

Er det et problem du har oplevet, hvis du køber "standard" bremser? Dem jeg finder er fra 14,5mm ned til 13,7mm tykke, og kan ikke rigtig finde andet, det bliver anbefalet til A2'ere.

Hvor tykke er dine?

MVH.

HEVG
Jeg gad ikke bøvlet med at måske finde noget der passer sammen, eller side og slibe bremseklodser. Jeg købte et sæt der passede på, og det virker 110% som jeg regnede med.
A2 3L 2003 sort importbil 181.000 på bagen. Pilot og optimering af Skipper. Lavet om til manuel gear. Større bremser, større tank, skiver i bag, større hjullejer og rigtige trækaksler mm. Nu uden returventil. Er efterhånden ved at være nærmest stabilt kørende.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: 18mm skiver til Audi

Indlæg af sussi »

CJohansen skrev:Jeg gad ikke bøvlet med at måske finde noget der passer sammen, eller side og slibe bremseklodser. Jeg købte et sæt der passede på, og det virker 110% som jeg regnede med.
Hvor er dejligt med alle de flinke folk herinde, der gider ulejlige sig med at lægge link og varebeskrivelser, det er jo så rart at andre også kan få gavn af deres oplevelser/erfaringer.
IRONI kan forekomme :roll: :evil:
Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
CJohansen
Indlæg: 335
Tilmeldt: man 31. okt 2016 15:49
Geografisk sted: Viborg området

Re: 18mm skiver til Audi

Indlæg af CJohansen »

Og i første svar til spørgsmålet, gør jeg da sådan ca. også det. Der er godt nok ikke noget link, men man kan jo tage fat i Skipper som jeg foreslog fra start af. Men jeg kan da også gøre arbejdet, og ringe til ham og få det oplyst :mrgreen:

Men nu skal jeg da lige spørge google: http://www.blackdiamondperformance.com/ ... swagen.htm

Dem skiver jeg har, hedder KBD773. Skipper sagde det ikke var 100% sikker de passede på spindel, men det gjorde de.

Sarkasme ER forekommet :lol:
A2 3L 2003 sort importbil 181.000 på bagen. Pilot og optimering af Skipper. Lavet om til manuel gear. Større bremser, større tank, skiver i bag, større hjullejer og rigtige trækaksler mm. Nu uden returventil. Er efterhånden ved at være nærmest stabilt kørende.
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: 18mm skiver til Audi

Indlæg af doktorfrank »

... Og humor !
8-)
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
HEVgundersen
Indlæg: 151
Tilmeldt: fre 11. sep 2015 18:05
Geografisk sted: København

Re: 18mm skiver til Audi

Indlæg af HEVgundersen »

Nå, jeg har bestilt følgende, ud fra de oplysninger jeg kunne finde her http://workshop-manuals.com/audi/a2/bra ... ta/brakes/
kan klodserne og skiverne max være 32mm tilsammen.

Skiver: http://www.mister-auto.dk/da/bremseskiv ... 99.14.html
18mm skiver til en Lupo 1.4 TDI

klodser: http://www.mister-auto.dk/da/bremseklod ... 178.2.html
13,7mm klodser til en Audi A2

Det passer forhåbentligt uden nedslibning af klodser - jeg opdaterer efter weekenden.

/HEVG
HEVgundersen
Indlæg: 151
Tilmeldt: fre 11. sep 2015 18:05
Geografisk sted: København

Re: 18mm skiver til Audi

Indlæg af HEVgundersen »

Disse to dele passede sammen, så nu er der 18mm på audien - dejligt.

Synes der var god plads, vil næsten ligge hovedet på blokken og sige: "Lupo 1.4 TDI 18mm skiver og op 14,5mm klodser til en audi A2 vil altid passe sammen"

/HEVG
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: 18mm skiver til Audi

Indlæg af sussi »

Har lige monteret OE klodser på min, med 18mm. skiver, oceaner af plads :-)
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
motosport
Indlæg: 45
Tilmeldt: fre 6. mar 2015 23:30
Geografisk sted: Glostrup

Re: 18mm skiver til Audi

Indlæg af motosport »

Jeg monterede også 18 mm skiver og nye klodser på min A2 i starten af året, men nu er de også begyndt at ryste.. Temmelig irreterende.. :x

Jeg må skifte igen, men spørgsmålet er om jeg skal købe black diamond skiverne eller er der andre gode mærker der ikke bliver skæve efter nogle tusind km..?

Alex.
Besvar