Jeg har haft god erfaring med at ændre værdien fra 1,85 til 1,77/1,80 eller mindre, dette kræver så en grundjustering bagefter, hos mig gav det en blødere indkobling. Nogle undlader creep point indstilling efter grundjustering.
Grundjuster A2
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: Grundjuster A2
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
- doktorfrank
- Indlæg: 2310
- Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
- Geografisk sted: Ringsted
Re: Grundjuster A2
Jeg har lige været nødt til at justere koblingsværdien til under det specificerede område for at få en A2 til at kunne starte i "Stop". 1.60 volt gav det ønskede resultat - og som gratis tilgift en imponerende blød indkobling i alle gear.
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Re: Grundjuster A2
Hmm - altså begge mine a2er har en irriterende morgevane - første gang de skal koble til sker det med et hørbart klonk - jeg har ikke haft tid til at grave dybere i det - og det er som sagt faktisk kun første gang - sætter jeg den i frigear første sker det som regel ikke - er det dette i oplever?
Mvh 2a2
Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
Mvh 2a2
Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
- Atjuh 3L
- Indlæg: 1739
- Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Køge
- Kontakt:
Re: Grundjuster A2
Det du beskriver er typisk tegn på “for tidlig” igangsætning. Det er grundet for lavt hyd. tryk, så hvis du venter lidt med at sætte den i gear skulle det gerne løse problemet.
Mvh,
Atjuh 3L.
Mvh,
Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Re: Grundjuster A2
Hmmm siger du jeg skal til at renovere både gangstelle og hydralikstation? Eller kan det være symptom på fesen kugle?
Eller måske lidt luft i aktuator som så er af mindre betydning når der kommer lidt gang i systemet?
Mvh 2a2
Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
Eller måske lidt luft i aktuator som så er af mindre betydning når der kommer lidt gang i systemet?
Mvh 2a2
Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
- Atjuh 3L
- Indlæg: 1739
- Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Køge
- Kontakt:
Re: Grundjuster A2
I prioteret rækkefølge:
1. Trykkugle, afhængig af alder og km
2. Gangsteller indvendige pakninger
3. Hydstation pakninger - og her venter jeg stadig på en entusiastisk jyde der måler ringene ud på magnetventilen og bestiller nogle fra maskinstationen
Mvh,
Atjuh 3L.
1. Trykkugle, afhængig af alder og km
2. Gangsteller indvendige pakninger
3. Hydstation pakninger - og her venter jeg stadig på en entusiastisk jyde der måler ringene ud på magnetventilen og bestiller nogle fra maskinstationen
Mvh,
Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
- doktorfrank
- Indlæg: 2310
- Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
- Geografisk sted: Ringsted
Re: Grundjuster A2
De ringe er ellers ikke slidudsatte - det er ikke en ventil, men en regulator, som styrer tilkoblingsgraden. Og bevægelsen er mellem det indre stempel og den faste part - og her er der ingen tætningsringe. Dermod er der indb ygget en kontra/envejsventil med fjederbelastet udløsning, justerbar via bundstykket. Hvis der kommer snavs heller reduceret bevægelighed, påvirker det indkoblingsfasen. Kunne det evt. være temperaturafhængigt?
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
- Atjuh 3L
- Indlæg: 1739
- Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Køge
- Kontakt:
Re: Grundjuster A2
Du har ret i det du skriver Frank, DOG blir’ de ringe faktisk “slidt” med alderen.
Såfremt du tager dem af, vil du højst tænkeligt bemærke at den fine cirkulære form samt fleksibiliteten er manglende. Dette muliggør at trykket kan “returnere” den vej.
Mvh,
Atjuh 3L.
Såfremt du tager dem af, vil du højst tænkeligt bemærke at den fine cirkulære form samt fleksibiliteten er manglende. Dette muliggør at trykket kan “returnere” den vej.
Mvh,
Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
- doktorfrank
- Indlæg: 2310
- Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
- Geografisk sted: Ringsted
Re: Grundjuster A2
Så må jeg jo hellere melde mig i købergruppen.
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
- Atjuh 3L
- Indlæg: 1739
- Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Køge
- Kontakt:
Re: Grundjuster A2
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
- Vyffe
- Indlæg: 2661
- Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Ølholm, Tørring
Re: Grundjuster A2
Hvis den entusiastiske bonderøv er mig, må I væbne jer med tålmodighed
Har opmålt alle størrelser, men VW har valgt at benytte ukorrente størrelser, hvilket gør det hele dyrt og besværligt.
Har opmålt alle størrelser, men VW har valgt at benytte ukorrente størrelser, hvilket gør det hele dyrt og besværligt.
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
- doktorfrank
- Indlæg: 2310
- Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
- Geografisk sted: Ringsted
Re: Grundjuster A2
Det minder mig om den sjove dobbeltlæbede simmerring i tandempumpen, som jeg på et tidspunkt sendte et eksemplar af til hovedlandet med kgl. post i det lønlige håb, at mine bønner ville blive hørt.
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: Grundjuster A2
[quote="Sort guld" post_id=73965 time=1526594065 user_id=758
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_221.pdf
[/quote]
Her ligger alle "self study" filerne
viewtopic.php?f=22&t=27
RTFM filen er selvfølgelig tilføjet i FAQ
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_221.pdf
[/quote]
Her ligger alle "self study" filerne
viewtopic.php?f=22&t=27
RTFM filen er selvfølgelig tilføjet i FAQ
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.