A2 fraktion: selvstarter skift hurtigt og nemt
A2 fraktion: selvstarter skift hurtigt og nemt
nu var der lige lidt diskussion om stop/start forleden hvor et af argumenterne for at slå stop start fuktionen fra var at det sled unødvendigt hårdt på maskinen og var bøvlet at skifte
Nuvel - dagen efter at jeg havde proklameret at jeg ALDRIG frivilligt slog den funktion fra og ikke kunne se det som et problem at skifte den selvstarter døde min selvstarter på den blå...
Nå - den havde så kun holdt i 5 år modsat den originale som holdt 10 - men tilgengæld kostede den så også kun 520 kr (ATP på eBay) mod den originale som vist koster ?? 2500 ??
Dog skal man lige være opmærksom på at boltene på vores motor har et 12 mm bryst og denne starter kommer med 11 mm huller så der skal lige bores op. Lige venstre forhjul af og inderskærmen i venstre hjulkasse løsnes så man kan komme til med en 2½ gange forlænger på en skarldenøgle - så har man en ny selvstarter i på mindre end en time...
Nuvel - dagen efter at jeg havde proklameret at jeg ALDRIG frivilligt slog den funktion fra og ikke kunne se det som et problem at skifte den selvstarter døde min selvstarter på den blå...
Nå - den havde så kun holdt i 5 år modsat den originale som holdt 10 - men tilgengæld kostede den så også kun 520 kr (ATP på eBay) mod den originale som vist koster ?? 2500 ??
Dog skal man lige være opmærksom på at boltene på vores motor har et 12 mm bryst og denne starter kommer med 11 mm huller så der skal lige bores op. Lige venstre forhjul af og inderskærmen i venstre hjulkasse løsnes så man kan komme til med en 2½ gange forlænger på en skarldenøgle - så har man en ny selvstarter i på mindre end en time...
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
- Atjuh 3L
- Indlæg: 1739
- Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Køge
- Kontakt:
Re: A2 fraktion: selvstarter skift hurtigt og nemt
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Re: A2 fraktion: selvstarter skift hurtigt og nemt
Har lige modtaget starter fra Skruvat som der linkes til.
Det er tydeligvis ikke samme starter som på billedet og de tre monteringshuller til Bosch "Steuergerät" som skal sidde i enden af starter, er der slet ikke
Hvad gør man så, ud over at returnere skidtet ?
Er der nogen som kender funktionen af den Bosch dimmer og kan den evt. undværes ?
(Bosch 0274000001)
MVH
Det er tydeligvis ikke samme starter som på billedet og de tre monteringshuller til Bosch "Steuergerät" som skal sidde i enden af starter, er der slet ikke
Hvad gør man så, ud over at returnere skidtet ?
Er der nogen som kender funktionen af den Bosch dimmer og kan den evt. undværes ?
(Bosch 0274000001)
MVH
Lupo udskiftet med Audi A2.
Suzuki Swift (benzin) til de korte ture.
Jaguar E-type 1968 ...... til ren fornøjelse!
Suzuki Swift (benzin) til de korte ture.
Jaguar E-type 1968 ...... til ren fornøjelse!
- doktorfrank
- Indlæg: 2310
- Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
- Geografisk sted: Ringsted
Re: A2 fraktion: selvstarter skift hurtigt og nemt
Da jeg i min spareiver oplevede præcis det samme, udskiftede jeg endedækslet med det fra den gamle enhed. Tillige passede stikket på relæet ikke, så det blev også noget klamp. Og brystet på boltene måtte jeg slibe ned samt selvfølgelig bore hullerne op.
Alt i alt - fremover foretrækker jeg en brugt starter hos en af huggerne, selv om den koster henved en tusse og skal serviceres, før den skal bruges.
Alt i alt - fremover foretrækker jeg en brugt starter hos en af huggerne, selv om den koster henved en tusse og skal serviceres, før den skal bruges.
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Re: A2 fraktion: selvstarter skift hurtigt og nemt
Øhh - min gode mand - enten sliber du vel brystet af eller borer de huller op?
Og ja - hvis nogen kan finde den tekniske grund til det "steuergerät" ville det da være interessant - nu har jeg kun kørt omkring 300.000km uden og med et klampet overgangs-stik fordi jeg foretrak en ny selvstarter frem for noget gammelt genbrug
Mvh 2a2
Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
Og ja - hvis nogen kan finde den tekniske grund til det "steuergerät" ville det da være interessant - nu har jeg kun kørt omkring 300.000km uden og med et klampet overgangs-stik fordi jeg foretrak en ny selvstarter frem for noget gammelt genbrug
Mvh 2a2
Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Re: A2 fraktion: selvstarter skift hurtigt og nemt
2a2 - Hvad mener du med clampet ?
Jeg borer gerne et hul op for jeg har pt ikke tid til at renovere den gamle starter.
Planen er at gemme den gamle som renoveret reserve, hvis den den uoriginale står af.
Den starter jeg har fået, kommer fra ATL, som har 2 forskellige startere til A2(med og uden gevhuller til Bosch ting)
Det ser, for mig, ud som om det har fået forbyttet de 2 - så man konsekvent får den forkerte starter.
Jeg borer gerne et hul op for jeg har pt ikke tid til at renovere den gamle starter.
Planen er at gemme den gamle som renoveret reserve, hvis den den uoriginale står af.
Den starter jeg har fået, kommer fra ATL, som har 2 forskellige startere til A2(med og uden gevhuller til Bosch ting)
Det ser, for mig, ud som om det har fået forbyttet de 2 - så man konsekvent får den forkerte starter.
Lupo udskiftet med Audi A2.
Suzuki Swift (benzin) til de korte ture.
Jaguar E-type 1968 ...... til ren fornøjelse!
Suzuki Swift (benzin) til de korte ture.
Jaguar E-type 1968 ...... til ren fornøjelse!
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: A2 fraktion: selvstarter skift hurtigt og nemt
Mig bekendt, findes det slet ikke på nye OE startere.2a2 skrev:Og ja - hvis nogen kan finde den tekniske grund til det "steuergerät" ville det da være interessant - nu har jeg kun kørt omkring 300.000km uden
Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Re: RE: Re: A2 fraktion: selvstarter skift hurtigt og nemt
Nå - de leveres også med et stik der ikke passer - så i nød har jeg lavet et stump overgangs ledningbobz skrev:2a2 - Hvad mener du med clampet ?
Jeg borer gerne et hul op for jeg har pt ikke tid til at renovere den gamle starter.
Planen er at gemme den gamle som renoveret reserve, hvis den den uoriginale står af.
Den starter jeg har fået, kommer fra ATL, som har 2 forskellige startere til A2(med og uden gevhuller til Bosch ting)
Det ser, for mig, ud som om det har fået forbyttet de 2 - så man konsekvent får den forkerte starter.
Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Re: A2 fraktion: selvstarter skift hurtigt og nemt
2a2 - Jeg tror vi skriver om 2 forskellige ting.
Det jeg "taler" om er den Bosch enhed som på sidder på nogle startere og skal flyttes over på ny starter. Se foto.
Jeg kan i øvrigt fortælle, at ATL her til morgen har verificeret over for mig, at de har byttet rundt på de to startere til A2/Lupo.
Det jeg "taler" om er den Bosch enhed som på sidder på nogle startere og skal flyttes over på ny starter. Se foto.
Jeg kan i øvrigt fortælle, at ATL her til morgen har verificeret over for mig, at de har byttet rundt på de to startere til A2/Lupo.
- Vedhæftede filer
-
- Bosch Steurgerät
- _Bosch 0 274 000 001.jpg (86.05 KiB) Vist 7536 gange
-
- Startermotor med Bosch Steurgerät
- Starter motor m Bosch sensor.jpg (78.08 KiB) Vist 7536 gange
Lupo udskiftet med Audi A2.
Suzuki Swift (benzin) til de korte ture.
Jaguar E-type 1968 ...... til ren fornøjelse!
Suzuki Swift (benzin) til de korte ture.
Jaguar E-type 1968 ...... til ren fornøjelse!
Re: A2 fraktion: selvstarter skift hurtigt og nemt
Nææ den dims er en stor gåde for mange her - hvis jeg husker ret er det et eller andent der sikrer en hurtig udkobling af starteren - muligvis bare en simpel timer? Men som sagt kan jeg ikke se noget formål med den og har kørt 300.000km i den ene og nok 150.000 i den anden UDEN det "steuergerät" - uden nogen problemer - og vw har også opgivet dimsen på senere modeller. Så - hvorfor gøre det mere kompliceret end hårdt nødvendigt?
Mvh 2a2
Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
Mvh 2a2
Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Re: A2 fraktion: selvstarter skift hurtigt og nemt
Jeg vil llige afslutte historien fra min side.
April 2017:
Fik byttet den forkerte ATL starter med den korrekte som kunne monteres med "steuergerätt". Den var faktisk plug&play - der skulle hverken bores, files eller fræses.
Alt er fryd og gammen - A2'n starter som var den ny.
November 2017:
De seneste måneder er starter ligesom begyndt at køre dårlige/langsommere. Efter hånden som det bliver koldere i vejret, forværres problemet og nogle gange sker der intet når nøgle drejes. Man kan dog stadig får gang i bilen ved at prøve til nogle gange, men til morgen gik den ikke længere.
Børnene måtte tage cyklen i skole og jeg måtte tage en "bils første sygedag"
Var egentlig overbevist om at det var starterrelæet, men havde også en lille mistanke til "steuergerät". Jeg prøver det nemmeste først - af med den mystiske dims som ingen ved hvad er og KA-BUM, så startede bilen igen (som var den ny).
Nu vil jeg se hvad der er inde i den steuerdims .......... hvis altså jeg kan få den skilt ad.
April 2017:
Fik byttet den forkerte ATL starter med den korrekte som kunne monteres med "steuergerätt". Den var faktisk plug&play - der skulle hverken bores, files eller fræses.
Alt er fryd og gammen - A2'n starter som var den ny.
November 2017:
De seneste måneder er starter ligesom begyndt at køre dårlige/langsommere. Efter hånden som det bliver koldere i vejret, forværres problemet og nogle gange sker der intet når nøgle drejes. Man kan dog stadig får gang i bilen ved at prøve til nogle gange, men til morgen gik den ikke længere.
Børnene måtte tage cyklen i skole og jeg måtte tage en "bils første sygedag"
Var egentlig overbevist om at det var starterrelæet, men havde også en lille mistanke til "steuergerät". Jeg prøver det nemmeste først - af med den mystiske dims som ingen ved hvad er og KA-BUM, så startede bilen igen (som var den ny).
Nu vil jeg se hvad der er inde i den steuerdims .......... hvis altså jeg kan få den skilt ad.
Lupo udskiftet med Audi A2.
Suzuki Swift (benzin) til de korte ture.
Jaguar E-type 1968 ...... til ren fornøjelse!
Suzuki Swift (benzin) til de korte ture.
Jaguar E-type 1968 ...... til ren fornøjelse!
-
- Indlæg: 74
- Tilmeldt: lør 26. mar 2016 11:35
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Kibæk
Re: A2 fraktion: selvstarter skift hurtigt og nemt
Har også lige skiftet starter på min svigerindes A2.
Jeg købte denne her https://www.autodoc.co.uk/unipoint/7937469
Den gamle Bosch er også typen med den boks bag på, stikket passer dog på overstående starter, eneste problem var at monteringshullerne skulle bores op.
Det virker fint.
Jeg købte denne her https://www.autodoc.co.uk/unipoint/7937469
Den gamle Bosch er også typen med den boks bag på, stikket passer dog på overstående starter, eneste problem var at monteringshullerne skulle bores op.
Det virker fint.
Audi A2 1.2TDI (61Hk) - fartpilot & Chip 90Hk (rekord 36,4Km/L)
Audi S8 4.2 Quattro (Rekord 8,9Km/L )
Audi S8 4.2 Quattro (Rekord 8,9Km/L )
-
- Indlæg: 1
- Tilmeldt: man 13. aug 2018 17:49
- Geografisk region: København
- Geografisk sted: 2605
Re: A2 fraktion: selvstarter skift hurtigt og nemt
Jeg har problemer med min steuergerät tit kan den næsten ikke starte men går jeg lige ud og tager stikket af og på igen starter den godt igen.. nogle snakker om de køre uden den hvordan kan dette lade sig gøre for hvis jeg piller stikket af steuergeräten så vil starteren slet ikke køre rundt ?
Skal jeg have fat i en ny steuergerät eller hvad tænker i?
Mvh Martin
Skal jeg have fat i en ny steuergerät eller hvad tænker i?
Mvh Martin