Audi A2 - Himlen falder ned...

Da der nu kommer flere og flere spørgsmål om A2, er dette forum oprettet, for at det bliver nemmere at finde specifikke A2 spørgsmål.
Besvar
Henrik L
Indlæg: 58
Tilmeldt: søn 9. aug 2015 11:32
Geografisk sted: Brøndby Strand

Audi A2 - Himlen falder ned...

Indlæg af Henrik L »

Himlen falder ned i min Audi A2.

Ret træls. Er der nogen her som har erfaring med limning af dette? Problemet er vel, at skumgummiet fnuller efter noget tid, hvilket gør at loftbeklædningen løsner sig. Jeg kan se, at det er et kendt problem, hvorfor jeg søger erfaringer med dette.

Jeg har fundet følgende lim
UHU Por 40g Tube UHU 45900, Klebstoff für Styropor. det skulle ifølge den tyske søsterside være godt...
Lupo 3l Softblue 2001
Lupo 3l Rød 2002 - UDLÅNT
Audi A2 Sølv 2003
FeBuLu
Indlæg: 73
Tilmeldt: man 26. mar 2018 21:11
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Audi A2 - Himlen falder ned...

Indlæg af FeBuLu »

Jeg har samme problem så det kunne være dejligt at høre fra nogen der har en løsning?
VW Lupo 3l årgang 2000
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Audi A2 - Himlen falder ned...

Indlæg af Kim B Olesen »

Jeg har set i et bilrestaureringprogram på tv at man er nødt til at fjerne alt det skum halløjsa med Fx sandpapir eller stålbørste og så satte de jo så nyt stof på. På det nye stof sidder der jo sådan noget skum, hvis i skal bruge det gamle stof tænker jeg det skal være noget kontaktlim som bliver sprayet på begge dele i begrænset mængde 🤔
Jeg kan huske man i gamle dage kunne få en helt ny himmel til fx en Kadett c coupe for 700 kr hos vores lokale saddelmager 😎👍🏻 Dette var jo så en himmel med lommer til de pinde der holdt den oppe, i en A2 er det vel bare et stort stykke stof uden bearbejdning fra hans side, så mon ikke det kan fåes til fornuftig pris 👍🏻
Jeg tænker helt sikkert jeg ville skifte stoffet hvis jeg skulle rode med det 👍🏻😎👏🏻
Adventurer1316
Indlæg: 112
Tilmeldt: ons 28. maj 2014 17:20
Geografisk sted: 4070 Kr. Hyllinge

Re: Audi A2 - Himlen falder ned...

Indlæg af Adventurer1316 »

Jeg er gået i gang med min egen, hvor loftet ud mod siderne skal skiftes, da skumgummiet på bagsiden har sluppet taget i stoffet. Loftet består af to seperate loftdele - en centerdel (der nærmest er flad) og stykket mellem centerdelen og bilens sider, for- og bagrude.

Når jeg har pillet stoffet af, sidder der smuldrende skumgummi og lim, der stadig klæber, fast på "skallen". På min er det altså ikke som man se på mange youtube-videoer nærmest en helt tør og stiv skumgummi, der nemt kan børstes af med en stiv børste.
Jeg hruger en spartel, til at skrabe den klistrede masse af. Spartlen skal rengøres for hvert skrab, jeg laver.

Det største problem er dog ikke at fjerne det gamle loft, men at de to loftdele er limet sammen - forside mod forside. Der er derfor ligesom en sprække mellem de to, som gør det umuligt at få skiftet stoffet helt ned i revnen.

Mit bud er, at jeg er nødt til at skille de to dele ad, for at kunne skifte stoffet på den ene. Jeg kan nok få det skilt ad, men véd ikke, hvordan jeg får det samlet korrekt igen (så begge dle sidder som de skal).

Jeg taler en af dagene med en autopolstrer om, hvordan man skiller og samler, eller om der er andre muligheder.
Audi A2 2002 450.000 km
Crispie
Indlæg: 81
Tilmeldt: fre 16. jul 2010 14:38
Geografisk sted: Svendborg

Re: Audi A2 - Himlen falder ned...

Indlæg af Crispie »

Tiden er ved at løbe fra skumgummiet i samtlige A2’er. Jeg har selv min himmel pillet ned, for at få lavet Alcantara i stedet. Arbejdet overlader jeg til en auto polstrer.

Glem de hurtige lappeløsninger, resten af stoffet på himmelen vil fremover slipper stille og rolig. Så heller ingen grund til at købe en brugt som er “fin”, for den begynder også at slippe i de for et par år.
Nu med større og sjovere bilpark:
BMW M5
Audi A2 3L 2005
Audi A2 3L 2004
Tesla model 3
Tesla model S
FeBuLu
Indlæg: 73
Tilmeldt: man 26. mar 2018 21:11
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Audi A2 - Himlen falder ned...

Indlæg af FeBuLu »

Tak for forslag.
Crispie har du en autopolstre som du kan anbefale?
VW Lupo 3l årgang 2000
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Audi A2 - Himlen falder ned...

Indlæg af Kim B Olesen »

Der var en der fortalte at ham jeg brugte der holdt til i Skovsgård ved Brovst stadig huserede, han lavede et pænt stykke arbejde til fornuftig pris, da jeg havde brug for noget i sidste årtusind 😂😂😂
Besvar