Original fil til ecu

Da der nu kommer flere og flere spørgsmål om A2, er dette forum oprettet, for at det bliver nemmere at finde specifikke A2 spørgsmål.
Besvar
Clausaudia2
Indlæg: 7
Tilmeldt: tors 22. okt 2015 07:07
Geografisk sted: Viborg

Original fil til ecu

Indlæg af Clausaudia2 » tors 23. jul 2020 08:36

BilledeHej
Jeg søger en original fil til min ecu audi a2
Edc 15P+1290.
Håber at der en der kan være behjælpelig med at sende denne til mig.
På forhånd tak.
Vedhæftede filer
E1E3578B-9CD2-437B-97E5-A4DABD173CAF.jpeg
E1E3578B-9CD2-437B-97E5-A4DABD173CAF.jpeg (47.22 KiB) Vist 193 gange

CJohansen
Indlæg: 307
Tilmeldt: man 31. okt 2016 15:49
Geografisk sted: Viborg området

Re: Original fil til ecu

Indlæg af CJohansen » man 27. jul 2020 19:51

Min hedder 1452 eller noget i den stil så.....

Hvad er der galt med den du har? Fejlet hjemmetun eller noget i den stil?
A2 3L 2003 sort importbil 181.000 på bagen. Pilot og optimering af Skipper. Lavet om til manuel gear. Større bremser, større tank, skiver i bag, større hjullejer og rigtige trækaksler mm. Nu uden returventil. Er efterhånden ved at være nærmest stabilt kørende.

Clausaudia2
Indlæg: 7
Tilmeldt: tors 22. okt 2015 07:07
Geografisk sted: Viborg

Re: Original fil til ecu

Indlæg af Clausaudia2 » tirs 28. jul 2020 22:47

Den er korrupteret af tidligere pillerier, måske ved en fartpilot installation.
Planen er at den skal optimeres.
Har netop købt en fil, som jeg håber at dur :D

CJohansen
Indlæg: 307
Tilmeldt: man 31. okt 2016 15:49
Geografisk sted: Viborg området

Re: Original fil til ecu

Indlæg af CJohansen » ons 29. jul 2020 19:22

Ja der er mange der har brugt et par timer på nettet, og så er de pludselig tuningseksperter.

Anbefaler at du tager fat i Skipper om optimering. Det var ham der opfandt det. Der er en del skriveri om det her på siden. Jeg har set at der er en del tunere der også er begyndt at kalde det optimering, men det er så vidt jeg ved blot en almindelig chipning. Det Skipper gør er ret omfattende. Han har lavet motorstyringer i rigtig mange år, og har godt styr på det. Jeg skal aldrig til andre det er da helt sikkert. Har prøvet diverse andre filer fra landberg osv, men det er bare ikke helt det samme.

Det sjoveste var sgu da landberg "opdagede" et hul i min momentkurve under første forsøg, da jeg skulle have min bil rullet hos ham. Han gjorde et stort nummer ud af at forklare og tegne og fortælle, at det var derfor man skulle på rullefelt, og at det var derfor tingene jo kostede en del hos de professionelle. Det kom bare aldrig til at køre andet en bare nå ja, og jeg kunne ikke mærke nogen forskæl i min momentkurve fra før til efter, ud over bare lidt mere krudt på toppen. Da så jeg fik lavet min første optimering, blev landbergs fil sammenholdt med andre 3L landberg filer, og gæt engang, de var 100% ens. Så meget for håndlavet til din bil osv. Der er langt imellem ærlige folk der kan andet en bare bøvle en færdig fil i din ecu. Det er det de 99% allesammen gør.
A2 3L 2003 sort importbil 181.000 på bagen. Pilot og optimering af Skipper. Lavet om til manuel gear. Større bremser, større tank, skiver i bag, større hjullejer og rigtige trækaksler mm. Nu uden returventil. Er efterhånden ved at være nærmest stabilt kørende.

383CI
Indlæg: 2032
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Original fil til ecu

Indlæg af 383CI » tors 30. jul 2020 06:48

CJohansen skrev:
ons 29. jul 2020 19:22
Ja der er mange der har brugt et par timer på nettet, og så er de pludselig tuningseksperter.

Anbefaler at du tager fat i Skipper om optimering. Det var ham der opfandt det. Der er en del skriveri om det her på siden. Jeg har set at der er en del tunere der også er begyndt at kalde det optimering, men det er så vidt jeg ved blot en almindelig chipning. Det Skipper gør er ret omfattende. Han har lavet motorstyringer i rigtig mange år, og har godt styr på det. Jeg skal aldrig til andre det er da helt sikkert. Har prøvet diverse andre filer fra landberg osv, men det er bare ikke helt det samme.

Det sjoveste var sgu da landberg "opdagede" et hul i min momentkurve under første forsøg, da jeg skulle have min bil rullet hos ham. Han gjorde et stort nummer ud af at forklare og tegne og fortælle, at det var derfor man skulle på rullefelt, og at det var derfor tingene jo kostede en del hos de professionelle. Det kom bare aldrig til at køre andet en bare nå ja, og jeg kunne ikke mærke nogen forskæl i min momentkurve fra før til efter, ud over bare lidt mere krudt på toppen. Da så jeg fik lavet min første optimering, blev landbergs fil sammenholdt med andre 3L landberg filer, og gæt engang, de var 100% ens. Så meget for håndlavet til din bil osv. Der er langt imellem ærlige folk der kan andet en bare bøvle en færdig fil i din ecu. Det er det de 99% allesammen gør.
Ja Skipper er bestemt værd at anbefale.
Meget meget pussigt, jeg oplevede PRÆCIST det samme hos Landberg med den første Lupo.
Der var også et hak i en kurve der blev rettet ud. Den kom så til at køre noget bedre.
Nummer 2 derimod blev aldrig godt og da Skipper skilte den af kunne vi se der næsten intet var rørt ved.

Det blev der så, nu køre den/de også fornuftigt.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret Sikrer mobiliteten. 12/12 2019 +330K km.
2002 Lupo2 HJB v1.3 optimeret 25km./L 12/12 2019 +630K km.
2002 Lupo1 Død ved v. 438k km. rådyr

Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.

Besvar