Black Diamond kobling

Dette forum er IKKE beregnet til at stille spørgsmål i, respekter venligst dette!
Forumregler
Dette forum er IKKE beregnet til at stille spørgsmål i, men derimod til at dele erfaringer,
respekter venligst dette!
Besvar
CJohansen
Indlæg: 335
Tilmeldt: man 31. okt 2016 15:49
Geografisk sted: Viborg området

Black Diamond kobling

Indlæg af CJohansen »

Hejsa

Jeg har i går installeret en kobling fra Black Diamond. Jeg kan afbevise alle påstande om at det kun er den originale der kan bruges.

Lækker kvalitet, og det var et komplet sæt med leje og det helt.

Den passede 100% på, og den kunne grundindstille uden videre. Og ved I hvad. Det kører pisse godt....................... :D

Nu skal vi så se hvor langt den kan presses i forhold til originalen :twisted:
A2 3L 2003 sort importbil 181.000 på bagen. Pilot og optimering af Skipper. Lavet om til manuel gear. Større bremser, større tank, skiver i bag, større hjullejer og rigtige trækaksler mm. Nu uden returventil. Er efterhånden ved at være nærmest stabilt kørende.
Brugeravatar
nps1994
Indlæg: 35
Tilmeldt: tirs 10. maj 2016 22:01
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Odense

Re: Black Diamond kobling

Indlæg af nps1994 »

Hejsa! Gammel tråd men jeg sparker lige ind alligevel! Har du fået presset den yderligere? Og hvordan har den kørt siden? Og hvilken stage er det iøvrigt? Lyder ellers godt!
Antracit blå perlemor Lupo 3L 2003
Chippet, FK gevindundervogn.

Original GTI Xenon lygter, und so weiter… De fleste kender nok vognen.
I vinterhi lige pt.

Softwareoptimering af ECU + TCU. Indkøring på eget Dynomet rullefelt. Kodning og justering af startspærre, nøgler og speedometer. Speciale i dieselteknik.
www.proboost.dk
CJohansen
Indlæg: 335
Tilmeldt: man 31. okt 2016 15:49
Geografisk sted: Viborg området

Re: Black Diamond kobling

Indlæg af CJohansen »

Den virkede fint, men hvor langt den kan trækkes ved jeg ikke. Jeg solgte bilen ret kort tid efter.

Jeg har en anden A2 nu, hvor Skipper anbefalede en sachs performance kobling til, fordi den skulle have alt hvad den kunne trække. Jeg har ikke rullet den, men den er MEGET hurtigere end alt andet 3L jeg har set, og den fedter ikke det mindste. Kører helt som den almindelige ellers, men den holder alt hvad vi har kunnet hælde på den. Kan kun anbefales, men den er ikke gratis. Om gearkassen så kan holde, bliver nok næste udfordring.
A2 3L 2003 sort importbil 181.000 på bagen. Pilot og optimering af Skipper. Lavet om til manuel gear. Større bremser, større tank, skiver i bag, større hjullejer og rigtige trækaksler mm. Nu uden returventil. Er efterhånden ved at være nærmest stabilt kørende.
Brugeravatar
Skipper
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons 17. feb 2016 19:58
Geografisk sted: Vest for Holstebro

Re: Black Diamond kobling

Indlæg af Skipper »

Jeg er holdt op med at anbefale BD koblingerne. Hvad de rent faktisk kan holde af moment er lidt svingende, og det er bare ikke acceptabelt i min bog. Tag ikke fejl, det er skam en fin kobling, og stærkere end originalen, men Sachs Performance yder ens hver gang, og er ikke voldsomt meget dyrere. Derfor er det den jeg står bag fremadrettet.

Hvad bremser angår, skal man ikke tage fejl af BD, og dem anbefaler jeg stadigt. Der fås bedre, men ikke til prisen IMO, og nu er det jo ikke bane og rally biler vi kører i.
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!

En rigtig C5'er kommer fra USA!
Besvar