Min Lupo skal synes. Lygter?

Dette forum er IKKE beregnet til at stille spørgsmål i, respekter venligst dette!
Forumregler
Dette forum er IKKE beregnet til at stille spørgsmål i, men derimod til at dele erfaringer,
respekter venligst dette!
Besvar
the19thbear
Indlæg: 14
Tilmeldt: ons 15. jul 2015 13:13
Geografisk sted: Roskilde

Min Lupo skal synes. Lygter?

Indlæg af the19thbear »

Hej. Jeg har Lupo 3L som skal synes snart. Det er modellen med en lille lygte, hver under de almindelige forlygter. Den ene af de små lygter er faldet af og ligger og rasler rundt inde i kofangeren. Jeg har haft den ude og loddet den og sat selve lygten fast i dens lygtehus igen. Men lygtehuset skal også sættes fast i selve kofangeren. Det lader til at hele kofangeren skal af før jeg kan skrue lygtehuset fast.

Som jeg kan se det er Lupo-kofangeren ikke kun den nederste sorte del - selve kofangeren, men at den sorte del/kofangeren, hænger sammen med hele fronten af lupoen (grillen etc).

Så hvis jeg skal afmontere kofangeren, bliver jeg nød til at tage hele fronten af, ikke?
(det med rødt på tegningen)
Lupo1.png
Lupo1.png (86.98 KiB) Vist 5548 gange

Eller!!

Er det overhovedet lovpligtigt at have disse to lygter tændt? Jeg har set Lupo modeller som slet ikke har de to lygter. Kan jeg slippe afsted uden at reparere noget som helst?
Tak:)
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Min Lupo skal synes. Lygter?

Indlæg af ph. »

Er det tågelygterne du mener?
pil lortet ud og smid dem langt langt langt væk ;)
HamSjelv
Indlæg: 1838
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Min Lupo skal synes. Lygter?

Indlæg af HamSjelv »

Har du lygter monteret på vognen, skal de virke, være justeret korrekt og have alle fornødne godkendelser, f.eks. E-mærket lyskilder. Lygternes betjening skal følge detailforeskrifterne for køretøjer, der var gældende på vognens første indregistreringsdato.

Vil du ikke udbedre de defekte lygter, så pil dem af (helt af, a.k.a. fjerne fra vognen) inden syn.

Du kan få slag&smæk(tm) for dagskørelysautomatik på tågeygter.
the19thbear
Indlæg: 14
Tilmeldt: ons 15. jul 2015 13:13
Geografisk sted: Roskilde

Re: Min Lupo skal synes. Lygter?

Indlæg af the19thbear »

Ok. Tak for det! Så det lader til at det er lettest at fjerne dem helt. Så skal jeg desværre også ha kofangeren helt af:) men tak for råd!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Min Lupo skal synes. Lygter?

Indlæg af sussi »

Jeg har ikke prøvet, men kan man ikke bare sætte dækplader (uden hul) ud over lygterne, hvis de ikke virker :?:
Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
the19thbear
Indlæg: 14
Tilmeldt: ons 15. jul 2015 13:13
Geografisk sted: Roskilde

Re: Min Lupo skal synes. Lygter?

Indlæg af the19thbear »

Hmm. Det kunne faktisk være en meget lettere løsning. Tror jeg ringer til værkstedet i morgen:)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Besvar