Luftnøgle og slagnøgle. Skal have den den bedste på markedet?

Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Luftnøgle og slagnøgle. Skal have den den bedste på markedet?

Indlæg af Kim B Olesen »

Det lyder godt nok lidt vildt 😂😂
Ja det kan sagtens følge med 👍 medmindre du skal op i en meget voldsom nøgle 😎
Jeg har den fra biltema til 499 kr tror jeg - 610 NM - kun rated til 6,3 bar, men jeg kører godt 9 bar 🤪😇
Den gør det ganske glimrende på en mindre slange, måske med 10 mm hul 👍
Jeg er ret imponeret over den har holdt i måske 3 år nu 👍
Mads Kruger
Indlæg: 4
Tilmeldt: fre 6. apr 2018 19:54
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Ringe

Re: Luftnøgle og slagnøgle. Skal have den den bedste på markedet?

Indlæg af Mads Kruger »

Som maskinmester kan man nogle gange få fingrene i noget alvorligt grej på arbejde, når der skal opstilles nye anlæg, fik sådan to carrier blokke for 400 dask :D
Robert
Indlæg: 319
Tilmeldt: tors 27. jan 2011 07:50
Geografisk sted: Borre Møn

Re: Luftnøgle og slagnøgle. Skal have den den bedste på markedet?

Indlæg af Robert »

Køb en akku slagnøgle det bliver du glad for.
Det er meget billigere og nemmere end at skulle trække slanger.
Jeg har selv en skruekompressor med 1500 liter tank, men jeg starter den sjældent op da jeg kan se at hver gang jeg har fyldt min tank har det kostet mig en femmer i strøm.
Jeg har kæmpet med at få lavet mit anlæg tæt men det kan åbenbart ikke lade sig gøre at gemme luft mere end et par dage.
Min akku slagnøgle er en gammel dewalt med 130nm og den tager snildt hjulbolte og den er håbløst forældet.
https://www.youtube.com/watch?v=Bl_gslNFyH4&t=234s
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Luftnøgle og slagnøgle. Skal have den den bedste på markedet?

Indlæg af Kim B Olesen »

Jeg havde en makita akku der var opgivet til 210 NM så vidt jeg husker, den kunne sgu ikke løsne halvdelen af de bolter jeg ønskede 🤪 så det magtede jeg sgu ikke 😎🤔 derfor jeg købte en luftfætter - det har jeg bestemt ikke fortrudt 👍
Jeg har en oldgammel stenhøj kompressor fra 1954 med 500 l tank - den står altid tændt, ordet er sjældent den kører medmindre jeg selv bruger luft 😎 der er heller ikke noget der fiser nogle vegne og hvis det begynder bliver det fikset ret hurtigt 😇
Robert
Indlæg: 319
Tilmeldt: tors 27. jan 2011 07:50
Geografisk sted: Borre Møn

Re: Luftnøgle og slagnøgle. Skal have den den bedste på markedet?

Indlæg af Robert »

De nye akkunøgler er fuldt på højde med en luftnøgle fra biltema.
Når det så er sagt så hvis hjulene er spændt med en 1000 nm luftnøgle så må jeg også finde min luftnøgle.
Det er så ikke noget problem på de biler jeg skruer på da jeg altid spænder hjul med momentnøgle og så er min akkunøgle med 130 nm fin til at få dem af igen ;)
En kompressor der står tændt og kører en gang i døgnet bruger hurtigt 0,5-1 Kw hvis du ganger det med 365 dage er det et forbrug på 182,5-365 Kw.
Det er så med en KW pris på 2.3 kr mellem 419,7-839,5 kr og det er jeg sku for nærig til :)
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Luftnøgle og slagnøgle. Skal have den den bedste på markedet?

Indlæg af Kim B Olesen »

Helt enig med de nyere batterinøgler 👍 en helt anden verden og også en anden pris 👍 det var mere så der ikke var nogle der regnede med de kunne købe en billig halvopslidt en som så kunne løsne det hele 😎😂😂
Den jeg havde døjede tit med at løsne hjulbolte 🤷‍♂️
Jeg tror ikke min ubåd af en kompressor starter en gang i ugen, hvis den bare står stand by 🤔 så er det lidt et andet regnestykke 😬 men nu er det hele også tæt 😇
Jeg magter simpelthen ikke at skulle huske at tænde den hver gang jeg skal bruge luft 😬😎 så vil jeg hellere det koster lidt mere 🤪
Om det så er en god ide, hvis nu der skulle ske noget og der fx røgen slange af, er så en helt anden sag 🤔😱 så kunne den jo nå at køre nogle timer inden det blev opdaget 🤪😱😬
Besvar