Utætte magnesiumfælge (Puncture Free)

Robert
Indlæg: 319
Tilmeldt: tors 27. jan 2011 07:50
Geografisk sted: Borre Møn

Utætte magnesiumfælge (Puncture Free)

Indlæg af Robert »

Jeg har altid kæmpet med luftmangel i vores 4 sæt hjul og har løst det med at hælde dæksnot i dem.
OKO LCV Puncture Free Proof On Road 4×4 Caravans Trailers Vans Cars 1250ml
http://www.ebay.de/itm/291470257593?_tr ... EBIDX%3AIT
Test på youtube
https://www.youtube.com/watch?v=JjNhD1aZMZU
Jeg har kørt med det i 2 måneder og har ikke tabt luft endnu.
Før holdt den på fælgene efter 9 dage.
Jeg har 300 ml pr dæk.
snot.jpg
snot.jpg (20.24 KiB) Vist 12646 gange
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Utætte magnesiumfælge

Indlæg af sussi »

Det var måske et emne til samkøb
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Utætte magnesiumfælge

Indlæg af Thore J »

:? ... Det er første gang jeg hører om at fælgene på 3L er årsag til utætheder... og andet er udelukket?
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Utætte magnesiumfælge

Indlæg af sussi »

Det er desværre meget normalt, og helt galt er det ved montering af "bankeklodser", standart limklodser er der ikke plads til indvendigt i fælgen, de skraber på caliperen.
Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
HamSjelv
Indlæg: 1838
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Utætte magnesiumfælge

Indlæg af HamSjelv »

Ved brug af sådan noget Flydende Mekaniker På Dåse (tm) er det efterfølgende maks. 80km/t.

En spist ostemad på at det dæksnot-fyldte hjul også skal afbalanceres...

Sikkerhed? Nej det taler vi ikke om.
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Utætte magnesiumfælge

Indlæg af Kim B Olesen »

Jeg har haft et par nyere ventiler der var utætte, de sidste jeg har monteret er monteret med dæklim i stedet for fedt, så må vi se om det kan gøre det ;)
Jeg er helt klart heller ikke fan af det til at putte i hjulene :? Jeg mener det kan sidestilles med det kit man brugte i gamle dage til ruder i gummiliste, havde man først brugt det een gang var man nødt til at blive ved med at bruge det på den rude for at holde den tæt :(
Robert
Indlæg: 319
Tilmeldt: tors 27. jan 2011 07:50
Geografisk sted: Borre Møn

Re: Utætte magnesiumfælge

Indlæg af Robert »

Hvis i læser på produktet er det ikke en nødløsning men en løsning der holder dækkets levetid.
Det skulle også forøge dækkets levetid da det opretholder korrekt dæktryk.
Min kone og jeg har testet det ved højere hastigheder uden problemer på 4 sæt hjul.
Brugeravatar
Andreasf
Indlæg: 1062
Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Nyborg
Kontakt:

Re: Utætte magnesiumfælge

Indlæg af Andreasf »

Jeg har dæleme også haft mange hjul der tabte luft i hastigt tempo.
Ser man bort fra punkteringer, har det i alle tilfælde været defekte ventiler eller kraven rundt om ventilen der ikke sluttede tæt.
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Utætte magnesiumfælge

Indlæg af Kim B Olesen »

Hm - jeg kan se jeg fik det skrevet så det kunne forståes at det var ventilerne det var galt med, det var det ikke :? Det var tætningen imod magnesium fælgen og ventilen 8-)
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Utætte magnesiumfælge

Indlæg af KMDTHY »

Kender flere, mig selv inklusiv, der har haft problemer med korroderende 3L fælge. Det er ikke andet for end at pudse og male.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Utætte magnesiumfælge (Puncture Free)

Indlæg af sussi »

C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Robert
Indlæg: 319
Tilmeldt: tors 27. jan 2011 07:50
Geografisk sted: Borre Møn

Re: Utætte magnesiumfælge (Puncture Free)

Indlæg af Robert »

Ja en flaske indeholder 1250 ml og der skal 300 ml i pr dæk.
Brugeravatar
Skipper
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons 17. feb 2016 19:58
Geografisk sted: Vest for Holstebro

Re: Utætte magnesiumfælge (Puncture Free)

Indlæg af Skipper »

Glasblæs og pulverlak på. Det er sandsynligvis overfladen der ikke kan sluttes tæt til. Enten ved ventilen, eller i fælgkanten ind mod dækket. Det der snot på dåse er som det er sagt tidligere, ikke den rigtige løsning. Man kan også få lignende til kølesystemet, osv., og igen, er det kun at stikke en finger i et åbent sår.

Det er muligt du får det til at virke, men det er ikke noget jeg vil kunne anbefale andre at bruge, så derfor lufter jeg min menig om det

Blot til info, kan man nemt bruge limklodser indvendigt i fælgen. De skal bare være den flade type, og placeret korrekt. Der er forhåbentlig ingen der lader mekkeren sætte bankeklodser på an letmetalfælg?
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!

En rigtig C5'er kommer fra USA!
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Utætte magnesiumfælge (Puncture Free)

Indlæg af ph. »

mener at lupoen kom ab fabrik med bankeklodser ;)
og der findes da et hav af bankeklodser som er beregnet til alufælge!
Kønt NEJ
men derfra og til
limklodser som eneste mulighed NEJ
Brugeravatar
Skipper
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons 17. feb 2016 19:58
Geografisk sted: Vest for Holstebro

Re: Utætte magnesiumfælge (Puncture Free)

Indlæg af Skipper »

Det har du 100% ret i, men igen, hvorfor................... det er jo ikke et problem at sætte limklodserne rigtigt. Og når så Knud Åge sætter klodser på, så tager han de forkerte, og så har vi balladen.

I mine øjn er bankeklodser på alufælge, kun noget der bruges hvis der ikke er andre muligheder. Beregnet til det eller ej.............. :)
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!

En rigtig C5'er kommer fra USA!
Robert
Indlæg: 319
Tilmeldt: tors 27. jan 2011 07:50
Geografisk sted: Borre Møn

Re: Utætte magnesiumfælge (Puncture Free)

Indlæg af Robert »

Min kone og jeg har kørt nu i 11 måneder uden at tabe luft i vores to lupoer så det virker ;)

Men enig i at den allerbedste måde at gøre det på er glasblæsning og lakering.

Det er bare en lidt dyrere løsning ;)
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Utætte magnesiumfælge (Puncture Free)

Indlæg af sussi »

Har lige bestilt 2 flasker for 36,58£
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
CJohansen
Indlæg: 335
Tilmeldt: man 31. okt 2016 15:49
Geografisk sted: Viborg området

Re: Utætte magnesiumfælge (Puncture Free)

Indlæg af CJohansen »

Det vil sige at I ikke mener at 300 gram snask i hvert hjul giver noget negativt som måske uballance?

Der står på flasken TIL 4X4. Ku det måske være fordi den slags biler kører stille og roligt i mudder til knæene, og hellere vil have et hjul der ryster, end et fladt hjul midt i skoven?

Men, hver mand sin lyst.

Hvis det var at jeg skulle foreslå en billig løsning, så var det nok at give fælgen en tur med sandpapir, og så lakke den med spraymaling. Det bliver sikkert helt fint til at holde tæt.
A2 3L 2003 sort importbil 181.000 på bagen. Pilot og optimering af Skipper. Lavet om til manuel gear. Større bremser, større tank, skiver i bag, større hjullejer og rigtige trækaksler mm. Nu uden returventil. Er efterhånden ved at være nærmest stabilt kørende.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Utætte magnesiumfælge (Puncture Free)

Indlæg af sussi »

CJohansen skrev:Der står på flasken TIL 4X4. Ku det måske være fordi den slags biler kører stille og roligt i mudder til knæene, og hellere vil have et hjul der ryster
Hvis det var at jeg skulle foreslå en billig løsning, så var det nok at give fælgen en tur med sandpapir, og så lakke den med spraymaling. Det bliver sikkert helt fint til at holde tæt
On Road - 4×4 - Caravans - Trailers - Vans - Cars.
Det findes i et utal variationer, også til off road :-)
En billig løsning på et hjul, hvor der er 80% gummi tilbage, afmontering hos dækmanden 100kr. slibe og male genmontering 100-150kr pr. hjul, grunder ca. 40kr., maling 40kr. total ca. 300kr. og så har jeg ikke indregnet prisen for slibepapir/smergellærret :lol: :lol:
Nyt dæk ca. 5/600kr.
Abesnot ca. 40 kr.
Jeg har valgt, men når jeg skal have nye dæk på, bliver fælgene ordnet først, og så bliver dækkene og ventilen "limet" på :idea:
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
Andreasf
Indlæg: 1062
Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Nyborg
Kontakt:

Re: Utætte magnesiumfælge (Puncture Free)

Indlæg af Andreasf »

...smid slanger i...
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
Besvar