Lupo træf Fjerritslev 29/7 - 2017

Til planlægning af og orientering om træf og events m.m.
Robert
Indlæg: 319
Tilmeldt: tors 27. jan 2011 07:50
Geografisk sted: Borre Møn

Re: Lupo træf Fjerritslev 29/7 - 2017

Indlæg af Robert »

Jeg troede lige jeg slap med skrækken efter af have kørt forbi en landevejsrøver på vej til Fjerritslev.

Idag kom der så en lille hilsen på 1000 kr for af have kørt 133 på motorvejen de har så rundet den ned til 129

:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Lupo træf Fjerritslev 29/7 - 2017

Indlæg af 383CI »

Robert skrev:
Idag kom der så en lille hilsen på 1000 kr for af have kørt 133 på motorvejen de har så rundet den ned til 129

:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

PIS, og øv.

Den eneste rigtigt effektive måde forholde sig til den slags inkasso forretning på koster det halve. Dog skal "man" være opmærksomt på den kan falde af men så bibber den,

https://saphe.dk/

Den anbefales uden forbehold og advarede mig så sent som igår mod en midlertidig betalingsstation på Skive-Hobro landevej.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Søren
Indlæg: 1397
Tilmeldt: lør 17. sep 2011 22:07
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Næstved/ Lov

Re: Lupo træf Fjerritslev 29/7 - 2017

Indlæg af Søren »

Robert skrev:Jeg troede lige jeg slap med skrækken efter af have kørt forbi en landevejsrøver på vej til Fjerritslev.

Idag kom der så en lille hilsen på 1000 kr for af have kørt 133 på motorvejen de har så rundet den ned til 129

:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

TJa jeg ventede også en bøde fra min ferie da jeg ramte en 80 zone på den fynske motorvej med små 120 i vores Passat.
Og der stod en Transporter med bagklappen åben, men da det er 1 måned siden nu. Er jeg nok sluppet :D

At forstå folk blive sure , kommer jeg aldrig til at forstå
Lupo 1.2 TDI 3L fra 2005 sort... 701.000km med Aerotwin viskere.. Kopholder gl model.. Garmin 2595 LTM og grå stue.. Synet uden anmærkning 15/4-2013 og 27/4-2015-, 1-5-2017 og igen den 1-5-2019 20-5-2021 og nu 6-6 2023 Ellers intet xtra udstyr

VW Passat variant 2.0 TDI comfortline sort fra 2010 318.000km ny synet 7-11-2023
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Lupo træf Fjerritslev 29/7 - 2017

Indlæg af ph. »

383CI skrev:
Robert skrev:
Idag kom der så en lille hilsen på 1000 kr for af have kørt 133 på motorvejen de har så rundet den ned til 129

:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

PIS, og øv.

Den eneste rigtigt effektive måde forholde sig til den slags inkasso forretning på koster det halve. Dog skal "man" være opmærksomt på den kan falde af men så bibber den,

https://saphe.dk/

Den anbefales uden forbehold og advarede mig så sent som igår mod en midlertidig betalingsstation på Skive-Hobro landevej.
:P :P Den billigste og mest effektive måde at undgå utilsigtede bidrag til statskassen er nok at overholde gældende lovgivning :P :P det vil ofte ha den bi-gevinst at man også sparer brændstof :mrgreen: :mrgreen:
Når det er sagt så indrømmer jeg gerne at jeg er ved at få spat af de kegler som ligger og kører 58-63.km/t i 70 og 80.zoner
og at jeg mest af alt har lyst til at trække ind når overhalingen burde være overstået, når samme kegler vælger at sætte hastigheden op når man næsten er nået forbi dem
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Lupo træf Fjerritslev 29/7 - 2017

Indlæg af 383CI »

Det undre mig ikke der kommer bedrevidende moralske vogtere, jeg tænkte bare hvem der kom først.

Jeg er ikke sur over fartkontrol, og dog. Jeg syntes det er fuldkommen vanvittigt der sidder politifolk på lur på Skivevej i mit tilfælde, mens det er lovligt at begå indbrud og køre over for rødt.'
Hvis jeg havde motor problemer i en 747èr ville jeg lande den på Skivevej. Der er INTET i over 100m afstand og fotovognen holdt bag den eneste busk på kilometer lige landevej.

Der sidder så en politimand med 4 års uddannelse mens alle ØstPerkerne stjæler dyre racercykler og PH lamper og der er større risiko for de unge bande relaterede skydegale unger på knallerter ryger i en fotofælde end der er en betjent på motorcykel der har tid til at fange dem.

Med over 100k km. i speederfoden hvert år ser jeg utallige der overtræder færdselsloven, ikke holder til højre på motorvejen snakker i telefon og smsèr på motorvejen og køre over for rødt i lys kryds osv, osv. Der sker absolut intet så det er åbenbart ikke trafik farligt og kan retfærdiggøre en stor indsats fra politiets side.

Men folk der køre 93 på en stor landevej, 133 på motorvejen der så skal der SATEME stanges bøder ud, det er jo dybt kriminelt og livsfarligt! Det er ren logik men sgu på et plan jeg ikke forstår.


Iøvrigt har jeg fået en bøde på 25år 63 i byzone som lærling. 500kr. halv pris (eller dobbelt så stærkt for de samme penge) og har nok tæt på 1,5mill km i foden men om det er fra den ene eller anden side ved jeg ikke.

Hvis de skal stå steder så sæt dem da der hvor et gør forskel, vejarbejde, skoler osv. eller byg dem om så de kan tage folk der køre over for rødt.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Lupo træf Fjerritslev 29/7 - 2017

Indlæg af ph. »

:roll: Går ud fra at din tablet ikke kan vise smilies
Nu er det så ikke længere betjente som sidder bagi bilen
bortset fra det så er jeg langt hen a vejen enig i at de holder steder hvor det giver nada mening og enig i resten
...men der er også så meget jeg ikke forstår!
Jeg forstår heller ikke at folk kører 58-63.km/t i en 80.zone på en landevej ....hvor man i princippet kunne ha valgt at skrive 90 eller 100 på skiltet da der intet er på strækningen
forstår heller ikke Hvorfor vi har en reg.afgift
1.som er så gennemhullet af importørerne som vælger at sælge deres "Audi" for en slik til et leasingselskab, (sikkert) deres eget for så at sælge den videre til en kunde for noget nær fuld pris
2.som er rent lotteri hvis man vil importere en brugtbil
3.som er rent ta selv bord hvis man vælger at eksportere biler i stor stil
4.ku blive ved meget længe endnu...
Fjern lortet en gang for alle og sæt personalet til opgaver som er langt mere indbringende og tjen pengene på den ekstra moms som vil komme ind når fam. dk vælger en bil som koster lidt mere pga. alt det rigtige udstyr
Robert
Indlæg: 319
Tilmeldt: tors 27. jan 2011 07:50
Geografisk sted: Borre Møn

Re: Lupo træf Fjerritslev 29/7 - 2017

Indlæg af Robert »

383CI skrev:
Robert skrev:
Idag kom der så en lille hilsen på 1000 kr for af have kørt 133 på motorvejen de har så rundet den ned til 129

:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

PIS, og øv.

Den eneste rigtigt effektive måde forholde sig til den slags inkasso forretning på koster det halve. Dog skal "man" være opmærksomt på den kan falde af men så bibber den,

https://saphe.dk/

Den anbefales uden forbehold og advarede mig så sent som igår mod en midlertidig betalingsstation på Skive-Hobro landevej.
Så har jeg bestilt en saphe.
Jeg håber den virker bedre end den fartapp jeg kørte med da jeg blev blitzet, som ikke advarede mig med nogen lyd ,men som jeg godt kunne se på kortet da jeg kiggede på telefonen.
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Lupo træf Fjerritslev 29/7 - 2017

Indlæg af 383CI »

Den virker skide godt, man kan jerne afsted fuldstændigt som det passer en.
Kombineret med den her http://photostopper.tictail.com/?gclid= ... 2MQAvD_BwE

bliver de små 3Lèr nærmest stelth og er den tunet tilpas løber den også fra de Mercedeser politiet køre I. Så er der kun motorcyklerne tilbage og de har ikke tid fordi de sidder på lur i kassebiler og stanger biletter ud til dem der er for fedtede til at købe en saphe.

Det bliver en ren fartfest.

Når, spøg til siden.


Den virker skide godt. Mine kan finde på at falde af, eller rettere, ikke få startet op men så piber de og det er telefonens skyld. Så skal blåtungen tændes og slukkes, så bibber den klar.

Den fart app du kørte med er sikkert trafikalarm? Den virker også fint men hvis du ikke betaler for den er den ikke opdateret så hvis betalingsanlægget er sat op inden for et par timer er det ikke sikkert den er i appèn. Hvis man betaler er den der med det samme den bliver rapporteret.


Saphe samarbejder med trafikalarm men er så opdateret.


PH: Det med det ikke er betjente er faktuelt forkert! østjyllands politi har som de første, og eneste, uddannet 20 nye civile inkasso folk til at sidde på lur og tømme automaternes seddelindkast. Rygtet siger det er folk der er for dårligt gående til at blive parkeringsvagter og som en del af optagelsesprøverne har bestået testen om at spise 3 citronmåner og drikke en liter kaffe på en halv time uden at skulle skide indenfor 4 timer efter.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Søren
Indlæg: 1397
Tilmeldt: lør 17. sep 2011 22:07
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Næstved/ Lov

Re: Lupo træf Fjerritslev 29/7 - 2017

Indlæg af Søren »

Jeg er imod App som sku vise hvor foto vogne står, da jeg mener man kan køre efter skiltning eller også betale..
Dog må jeg så også erkende at jeg åbenbart er sluppet fra en bøde på den fynske motorvej omkring Odense, hvor man rammer en 80 zone :oops: der kom jeg med ca 120.
Det var dog motorvej, jeg så bare ikke i tide at jeg havde nået en 80 zone.

Fotovognen stod der med åben bagklap , men blitzede ikke.. ( Har aldrig modtaget en bøde i min lupo , kun i min Passat) og kun en eneste..
Lupo 1.2 TDI 3L fra 2005 sort... 701.000km med Aerotwin viskere.. Kopholder gl model.. Garmin 2595 LTM og grå stue.. Synet uden anmærkning 15/4-2013 og 27/4-2015-, 1-5-2017 og igen den 1-5-2019 20-5-2021 og nu 6-6 2023 Ellers intet xtra udstyr

VW Passat variant 2.0 TDI comfortline sort fra 2010 318.000km ny synet 7-11-2023
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Lupo træf Fjerritslev 29/7 - 2017

Indlæg af ph. »

383CI skrev:

PH: Det med det ikke er betjente er faktuelt forkert! østjyllands politi har som de første, og eneste, uddannet 20 nye civile inkasso folk til at sidde på lur og tømme automaternes seddelindkast.
I så fald må der ha været udstationeret en eller flere fra Østjyll. til Nord.sj.
https://www.tv2lorry.dk/artikel/450-far ... de-forkert
Største antal bøder kasseret
- Den civilt ansatte operatør tastede forkert, og det får os nu til at indskærpe detaljerne for alle vore fartkameraoperatører, så fejlen kan undgås i fremtiden. Jeg kan dog ikke garantere at det ikke kan ske igen, så længe datoen skal indtastes manuelt på kameraerne, siger Kim Bruun til Helsingør Dagblad.
Besvar