Når hydraulikslangerne giver op, kan det være fatalt.

Salg af udstyr, reservedele osv. til 3L
Forumregler
Når du har købt eller solgt.
Vil du så ikke være venlig at tilføje "KØBT / Solgt" til overskriften.
I øverste højre hjørne af dit indlæg, trykker du på "Rediger"
hvorefter du kan rette overskriften.
På forhånd tak.
M.v.h. Sussi (Boardadmin)
Annoncer der ikke indeholder Tlf. nr. og/eller e-mail VIL BLIVE SLETTET
anonymiser ved at bruge snabela i stedet for @, sæt xx ind i telefonnummeret.
Der er indført automatisk sletning af annoncer:
Annoncer om køb og salg af biler slettes 30 dage efter sidste indlæg.
Annoncer om køb og salg af reservedele m.v. slettes 90 dage efter sidste indlæg.
Besvar
ibbermand
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Arden, 9510

Når hydraulikslangerne giver op, kan det være fatalt.

Indlæg af ibbermand »

Nyhed.
Reparationssæt til Hydraulikslangerne på Lupo 3L / Audi A2 3L.
OPGRADERING AF DETTE SÆT.
Hvis clips et som holder slangerne er slidt eller knækket, så monter de to specialslebne unbraco øgler, og stripset, som vist på et af billederne.
Hvis at du døjer med utætte/meget slidte hydraulikslanger som er lige ved at springe ud af gangstelleren, fordi at aluminiums koblingen er slidt på begge sider, p.g.a. hårnåle låsen. Dette gælder især Audi A2 3L,
Så er løsningen her.
Dette sæt er lavet af messing, som er utroligt slidstærkt til netop denne type samling.
Montagen af sættet er utroligt let.
Afmonter slangerne på gangstelleren (husk hvilken farve der er øverst). Afmonter o-ringene på slangerne og monter de nye o-ringe som medfølger, smør dem med lidt hydraulikolie inden montagen
Herefter skubbes messingadapterne ind over slangekoblingen, og de fire unbraco skruer spændes med gefyl og loctite gevindsikring. Monter herefter o-ringe på disse, og monter dem i gangstelleren.
Der medfølger yderlig 3 o-ringe, disse er til hydraulikrørene, op under hydraulikpumpen, sådan at hele systemet kan blive tæt og optimal.
Håber at I synes om dette tiltag.
Prisen på 700 kr er incl. fragt.
Mvh Ib Skou
Højmarken 12
9510 Arden
Tlf 20210379
[

Sendt fra min YAL-L21 med Tapatalk

BilledeBilledeBilledeBilledeBillede
Senest rettet af ibbermand tors 9. sep 2021 18:17, rettet i alt 3 gange.
Brugeravatar
doktorfrank
Geografisk sted: Ringsted

Re: Når hydraulikslangerne giver op, kan det være fatalt.

Indlæg af doktorfrank »

Det er en fremragende ide! … Men - splitten bliver stadig slidt, så den med tiden knækker og slipper slangerne løs. Se prisen hos VagTech for en ny split (stor underholdsværdi :twisted: )
Yderligere ide: boring og gevindskæring i gangstellerhuset plus tilsvarende pinolskrue til fastgørelse. 8-)
I familien: Lupo 3L -99/00, 2 x VW Lupo 3L -01, Lupo-05, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, VW Touran 1,6 -05, VW T5 tdi DSG -15, VW Buggy.
ibbermand

Indlæg af ibbermand »

Hej Frank. Jeg har en ny ide på vej med hensyn til splittet, jeg skal lige have det testet. Der skal intet laves ved gangstelleren, det bliver pluck and play.
Det bliver uhyggelig billigt.
Jeg vender tilbage senere.
Mvh Ib Skou

Brugeravatar
doktorfrank

Indlæg af doktorfrank »

:P . Og nu kommer der vist et spændende projekt med at udvikle ombygningssæt til bærekugler på A2. Det bliver nok svært at få igennem synshallerne, men det skal ikke være ensbetydende med at den ikoniske model bliver slagtet :twisted:
I familien: Lupo 3L -99/00, 2 x VW Lupo 3L -01, Lupo-05, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, VW Touran 1,6 -05, VW T5 tdi DSG -15, VW Buggy.
ibbermand

Indlæg af ibbermand »

Hej Alle. Jeg mener at jeg har en god nyhed.
Clipset som holder hydraulikslangerne kan ikke købes mere, så jeg har været i tænkeboksen, og nu har jeg fundet løsningen.
Unbraco nøgle 2 mm slibes til således at de lige nøjagtig kan skubbes ned forbi slangestudsene og så sikres med et strips.
Se billedet på min annonce "Reperationssæt til hydraulikslange"
Hvis at I ikke selv kan slibe disse, kan I sende en SMS, så finder vi nok en løsning.
Mvh
Ib Skou
20210379.

Brugeravatar
Atjuh 3L
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Indlæg af Atjuh 3L »

Godt gået, så er der håb for vores "nørdbiler" lidt endnu :)
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Brugeravatar
doktorfrank

Indlæg af doktorfrank »

Dejligt. Som eksperiment får en af mine løse gangstellere, der er ryddet for alt genanvendeligt, nu en gevindboring og en pinolskrue til hver slange. Kan det holde en slange, hvor neddrejningens kant er eroderet helt væk, løser det den ene halvdel af problemet. Overstørrelse O-ringe kan måske klare resten.
Så nu bliver der tid til den større udfordring: Reparation af bærearme med slør i bærekuglerne. Alternativt finder jeg det interessant, hvis bærearme i ståludførelse har identiske mål og blot mangler forankring for krængningsstabilisatorens kødben, for den detalje ser da ret overskuelig ud.
ibbermand

Indlæg af ibbermand »

Hej Frank. Overstørrelse o-ringe er ikke tiltådelig, stor mulighed for at o-ringene bliver skadet ved montage. I øvrigt skal sådanne o-ringe laves specielt.
Jeg finder det i øvrigt uheldigt, at du blander bærearme sammen med mine slanger og clips.
Hver ting for sig.
Mvh
Ib Skou

Brugeravatar
doktorfrank

Indlæg af doktorfrank »

Undskyld for det. Det var bare en sidebemærkning … jeg skal fremover holde din sti ren - og min.
Brugeravatar
KMDTHY
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted

Indlæg af KMDTHY »

Super fedt Ib! Dejligt med engagerede mennesker der vil holde liv i vores gamle biler :D
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
Har Netech VCDS - Vestjylland
omjomj
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Skjern

Indlæg af omjomj »

Hej Ib,
har du overvejet at lave koblingerne også som indstik? Så kan man tage dem med til sin slange smed og få trykket nogle nye slanger med robuste koblinger.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Biler:
Audi A2 3L | 2002 | 275.000 | Sort med karrygult betræk | Fjbt clås | El-ruder | El - spejle | Fuldautomatisk klima | Servostyring
Ford Smax 2.0 TDCI | 2009 | 290.000 | Sølv med sort indtræk | Fjbt clås | El-ruder | El - spejle | Fuldautomatisk klima | Servostyring
ibbermand

Indlæg af ibbermand »

Hej omjomj. Har du et rigtigt navn? Det var faktisk min første tanke, men jeg gik over til nuværende model, fordi at stortset alle som selv skruer, kan monterer disse, her og nu.
Denne samling er absolut stærk og holdbar, til denne opgave.
Hvis jeg skal lave en kobling som du beskriver, kræver det en speciel slangestuds, som passer sammen med den pressekappe der skal bruges til samlingen. Disse pressekapper er sikkert ikke ens hos alle "slange smede".
Noget andet er, at slangen på A2'n, ikke tåler at blive ret meget kortere, derfor valgte jeg den nuværende model.
Mvh
Ib Skou

Besvar