Går død i 5. Gear

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
kristoffernielsen
Indlæg: 1
Tilmeldt: man 22. nov 2021 23:04
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Nyborg

Går død i 5. Gear

Indlæg af kristoffernielsen »

Goddag derude!:)
Jeg har en Lupo 3L 1.2 tdi fra 2001.
Jeg er desværre stødt på det problem for nylig at min lille lupo går død i 5. gear, når jeg giver slip på gassen. Det er utrolig træls og bilen skal slukkes helt og tændes for at den kan køre igen. Når det så sker at den går død kommer der en “halv aggressiv” raslelyd fra gearkassen, og den står stadig i “D” på displayet, men den er ikke i gear og omdrejningerne er gået i 0.

Jeg ved ik helt hvad problemet kan være, men for en 2 uger siden begyndte en svag pivelyd at komme fra højre side af bilen, men den er så forsvundet nu, når mit 5 gear er begyndt at drille, så tænker det har noget med hinanden at gøre, men ved det ik.


Sent from my iPhone using Tapatalk
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Går død i 5. Gear

Indlæg af 383CI »

For lidt hydraulik olie på stationen er allerførste ting af kigge efter når bilen hopper ud af 5 gear.

Eller en komplet grundjustering, den er beskrevet til hudløshed herinde i FAQèn

Uanset hvad bliver det helt sikkert ikke billigere at køre i en bil med en gearkasse der siger lyde, så uanset er et velment råd "Stop øjeblikkeligt med at køre i bilen" til problemet er løst.

Hvis du fortsætter bliver det nemmere at finde problemet, eller i hvert fald en løsning, når hele lortet ligger på vejen under bilen.

Så er det "bare" på med en andne gearkasse.

Hvis ikke de småting hjælper, så er det en mulighed at 5 gearet skal justeres, det er forholdsvist enkelt fra en lift, men også at gearkassen skal af og renoveres/efterses.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Besvar