Bimcom

Spørgsmål og hjælp til brugen af VCDS
Besvar
Robert
Indlæg: 319
Tilmeldt: tors 27. jan 2011 07:50
Geografisk sted: Borre Møn

Bimcom

Indlæg af Robert »

Jeg ved godt det måske ikke hører til her på lupoklubben men er der nogen der erfaringer med diagnoseværktøj til bmw?
Min kone har skiftet lupoen ud efter 13 år med en Bmw i3 rex som jeg skal til at skrue på.
Brugeravatar
Skipper
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons 17. feb 2016 19:58
Geografisk sted: Vest for Holstebro

Re: Bimcom

Indlæg af Skipper »

Kommer an på hvor dybt du vil ind i det med kodning osv. Dette er dem jeg ville kikke på.

Bimmer-tool. Billig løsning der skulle klare alt til almindelig service etc. + overfladisk info og let kodning. Men tjek lige kompatibilitet først. App på telefon + lille odb brik som f.eks. vgate.

Carly. Bedre end ovenfor til koding, og samme princip, men meget mere omkostnings tungt. Mange kan lide den, men ikke min kop the, primært på grund af pris, abonnementer og tilkøb hver gang du vil bruge en ny funktion osv.

Inpa for de lidt ældre modeller, og ICOM til de nyere. Den mere professionelle coding løsning til PC.

Og så er der jo et hav af andre, + delphi type testere etc.

OG, så glemte jeg lige at sige, at de fleste "nyere" modeller har mulighed for de almindelige service reset via manuel trykknap. På i3 mener jeg, at der er en lille knap på venstre side for neden af displayskærmen, som trykkes ind og holdes inde, indtil service intervallerne kommer frem, og så holde igen, så siger den reset osv. Tænding på, men lad pedalerne være. Hvis det blot er service du skal, så er dette jo tilstrækkeligt.

;)
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!

En rigtig C5'er kommer fra USA!
Besvar