Mærkelig bremse fejl, men udlæsning siger der ikke er nogle fejl

Spørgsmål og hjælp til brugen af VCDS
Besvar
mrdall
Indlæg: 21
Tilmeldt: søn 31. jul 2011 20:16
Geografisk sted: Fredericia

Mærkelig bremse fejl, men udlæsning siger der ikke er nogle fejl

Indlæg af mrdall »

Hej Alle håber der er en der kan hjælpe, min lupo hyler og lyser i det røde (!) symbol, nogle gange kommer der også kort varig lys i ABS advarelse lampen.

men der er nødvendig ikke sammenhæng, den kan feks godt hyle uden nogle af lamperne lyser, den kan også lyse i (!) uden at den hyler.

jeg har lagt en video af det på youtube.
https://www.youtube.com/watch?v=uw1muOx ... e=youtu.be

Normalt ville man nok sige at der er da bare en ABS senser og jeg har da også for et år siden skiftet en ABS senser i venstre forhjul, så det kunne jo godt være en af de andre der trænger. nu er problemet bare at jeg har fået udlæst fejl på den, og her var der et par motor fejl. men ikke noget med bremser.

de fejl der var, var temp sensore, dem har jeg tjekket, og renset stik osv, jeg har slette de 2 fejl og de er ikke kommet igen, men det ændre intet, den hyler stadig og lyser i de 2 lamper.

her under kan ses loggen inden jeg slettede de 2 fejl.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: None
Part No: VAG-Tuning
Component: 1,2l R3 EDC G001DS .com
Coding: 00002
Shop #: WSC 01233
VCID: 00597C043318E6779E5-4B7A
WVWZZZ6EZ2W004597 VWZ1Z0A1855471

1 Fault Found:
17571 - Fuel Temp Sensor (G81)
P1163 - 35-00 - Open or Short to Plus
Readiness: 0 0 X X X

-------------------------------------------------------------------------------

Address 17: Instruments Labels: 6X0-920-xxx-17.lbl
Part No: 6E0 920 800 J
Component: KOMBIINSTRUMENT BOO V09
Coding: 00134
Shop #: WSC 00737
VCID: 280904A4FBE8FE37F65-5184

1 Fault Found:
01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)
30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------

mvh Morten
Senest rettet af sussi tors 18. okt 2018 14:12, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Unødvendig info slettet
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Mærkelig bremse fejl, men udlæsning siger der ikke er nogle fejl

Indlæg af Vyffe »

Venligst undlad at oprette flere emner med samme fejl.
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
mrdall
Indlæg: 21
Tilmeldt: søn 31. jul 2011 20:16
Geografisk sted: Fredericia

Re: Mærkelig bremse fejl, men udlæsning siger der ikke er nogle fejl

Indlæg af mrdall »

Vyffe skrev: tors 18. okt 2018 07:17 Venligst undlad at oprette flere emner med samme fejl.
Hej Vyffe, efter jeg har oprettet indlægget fandt jeg den funktion hvor jeg kan se alle mine indlæg, og der kan jeg godt se at jeg tidliger har haft ligende problem. faktisk af 2 omgange.

- Så ude fra kan det godt se ud som om det er samme fejl jeg har oprettet en gang mere. men det er det faktisk ikke.
den ene fejl var en ABS senser, som jeg fandt ud af efter en hjælp mig med at lave en udlæsning.

- Den næste fejl var fordi jeg selv havde fået fat i et kabel, og var kommet til at overskrive en adresse i ABS enheden. fejlen blev rette ved hjælp af en der havde forstand på at bruge kablet :-)

- og nu er denne fejl så opstået (så det er faktisk en ny) og det er ikke det samme, for ABS enheden virker, og den melder ingen fejl på bilen ved udlæsning.

(som en side bemærkning er det mig ubegribelig at en udlæsning siger at der ikke er nogle fejl, når nu computeren i bilen godt ved der er en fejl, for det må den jo gøre, for den skal jo tænde for alarmen og tænde for (!) pæren. så når computerene ved at der er en fejl hvorfor fortæller den så ikke det på en udlæsning, det er da dårligt software desigen, men okay Lupoen er jo heller ikke helt ny mere, håber da det er blevet bedre i nye biler)

mvh morten
mrdall
Indlæg: 21
Tilmeldt: søn 31. jul 2011 20:16
Geografisk sted: Fredericia

Re: Mærkelig bremse fejl, men udlæsning siger der ikke er nogle fejl

Indlæg af mrdall »

Fejlen er fundet

I en tidliger tråd fandt jeg nogle der skrev at de havde et ligende problem, som blev løste ved at tage strømme fra bilen i et par min for at nulstille den, det prøvede jeg uden hel.

Jeg fandt også nogle råd om at tjekke sikringer for skidt og dårlige forbindelser. men det var også uden held.

endelig blev jeg rådet til at tjekke føleren der holder øje med væske stand i bremse væsken. Da det godt kunne være den.
Men nu hvor jeg skulle til at tjekke kontakten, så jeg at der var for lidt bremse væske på. Da bilen næsten lige har været til service tænkte jeg ikke på at tjekke bremse væske tidligere. Om standen er faldet på grund af slid på klodser eller om der er en utæthed ved jeg ikke lige endnu, med det løste fejlen at fylde lidt bremse væske på.

På den ene side føler jeg mig nu lidt dum at jeg ikke havde tjekket det som noget af det første, og på den anden side undre det mig at når "bilen" ved den mangler en væske, så er det da dumt at den ikke skriver det som en fejl når man med stik udlæser fejl fra bilen.

mvh Morten
Brugeravatar
Bandit
Indlæg: 774
Tilmeldt: man 12. jul 2010 06:02
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Fjelstervang, Vestjylland

Re: Mærkelig bremse fejl, men udlæsning siger der ikke er nogle fejl

Indlæg af Bandit »

Som skrevet i den anden tråd...
Tag lige at kontrollere dine hjulcylindre. Er de utætte kan du risikerer pludselig at stå uden bremseevne....har prøvet det, ikke fedt :? :(
Slid af klodser og bakker skal ikke medføre lav bremsevæske stand, Så du må have en lækage et sted.
Ulven kommer, ulven kommer
mrdall
Indlæg: 21
Tilmeldt: søn 31. jul 2011 20:16
Geografisk sted: Fredericia

Re: Mærkelig bremse fejl, men udlæsning siger der ikke er nogle fejl

Indlæg af mrdall »

Bandit skrev: fre 19. okt 2018 17:45 Så du må have en lækage et sted.
Okay så må jeg heller få tjekket det 😊

Mvh Morten
Besvar