Fejl på G2 og G81 gode råd søges?

Spørgsmål og hjælp til brugen af VCDS
Besvar
mrdall
Indlæg: 21
Tilmeldt: søn 31. jul 2011 20:16
Geografisk sted: Fredericia

Fejl på G2 og G81 gode råd søges?

Indlæg af mrdall »

Jeg har flg 2 fejl på min Lupo.

01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)
30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent

17571 - Fuel Temp Sensor (G81)
P1163 - 35-00 - Open or Short to Plus

Inden jeg nu begynder at skifte senser, så kunne jeg godt tænke mig at måle på sensorene så jeg kan se om det er dem der er defekte eller et lednings net problem.

* jeg har fundet G81, men er der nogle der kan forklare mig hvor G2 sidder?

* er der nogle der ved hvad modstanden ca skal være i de 2 sensore når jeg måler med et ohmmeter?

* hvis jeg vil prøve at måle i gennem ledningen, er det så muligt at finde stikket i den anden ende af ledningerne så man kan måle igennem?

* er der erfarings messigt nogle bestemte steder de "plejer" at knække (i forbindelse med de 2 sensore) ?

mvh morten
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Fejl på G2 og G81 gode råd søges?

Indlæg af Vyffe »

G2 sidder på højde side af motoren. Der går ledninger fra et stort ledningsbundt op til sensor. De ledninger er notorisk kendt for at være skrøbelige.

Det store ledningsbundt løber fra foran hydraulikstationen til foran motoren i et stort stik.
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
mrdall
Indlæg: 21
Tilmeldt: søn 31. jul 2011 20:16
Geografisk sted: Fredericia

Re: Fejl på G2 og G81 gode råd søges?

Indlæg af mrdall »

Takker, jeg har fundet begge sensorer og pillet dem ud, for at måle på dem.

jeg kan så fortælle til andre der står med samme problem, at modstanden mellem benene på sensore ligger på ca 1000-2000 Ohm og hvis man lige varmer den lidt med feks en lighter så flader modstanden, hurtig og begynder at stige langsomt i takt med den køler af.

Begge føler fejlet intet.

næste skridt var at teste ledningerne. i G81 er der 2 ledninger, den hvis man måler i stikket og over til stil, så skal den ene ledning vise 0 Ohm og det andet ben skal vise noget i stil med 2-3 KOhm
på G2 er det det samme, dog er der i G2, 2 følere, så der er alts 4 ledninger i stikke, så de 2 skal vise 0 Ohm til stil og 2 ledninger der skal vise 2-3 Kohm.
og mine ledninger fejlet intet.
så jeg gave stik og følere lidt kontakt rens og samlede det hele igen, jeg kunne nu slette de 2 fejl og de kom ikke igen.
Så det var nok bare lidt snavs på stikket.

mvh morten
Besvar