Min 3L gik i stå i går

Spørgsmål og hjælp til brugen af VCDS
Besvar
Blondinen
Indlæg: 3
Tilmeldt: søn 20. maj 2018 08:34
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Thisted

Min 3L gik i stå i går

Indlæg af Blondinen »

Motoren gik pludselig ud. Der var stadig strøm på bilen. Da jeg forsøgte at starte igen, var der de normale startlyde, men den ville ikke tage ved. Falckmanden gjorde mig bekymret ved ikke at ville sige, hvad han troede det kunne være=dyrt eller død.
Har I kloge mennesker et bud på, hvad det kunne være?
MVH en Lupo 3L fan
Brugeravatar
Bandit
Indlæg: 774
Tilmeldt: man 12. jul 2010 06:02
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Fjelstervang, Vestjylland

Re: Min 3L gik i stå i går

Indlæg af Bandit »

Min umiddelbare tanke er manglende diesel.
Måske en træt pumpe?
Ulven kommer, ulven kommer
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Min 3L gik i stå i går

Indlæg af 383CI »

Hvis motoren turner og derfor "forsøger" at starte er første bud en defekt returventil.

Når du skriver "tage ved" opfatter jeg det som motoren ikke starter, ikke som den starter og ikke vil tage gas.
Hvis den starter og køre i tomgang er der endnu flere muligheder, så er det langskud udne at fejludlæse den.

Falck manden er ikke LupoKyndig er tydeligt, nærmere et fjols. I min optik behøver han slet ikke sige den slags til kunderne hvis ikke han kan få bilen igang skal han bare transportere den, men bevars. Jeg husker ikke hvad den koster men for nogle er 200kr. jo dyrt.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Blondinen
Indlæg: 3
Tilmeldt: søn 20. maj 2018 08:34
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Thisted

Re: Min 3L gik i stå i går

Indlæg af Blondinen »

Tak for jeres svar. Nu har jeg det bedre.
Den ville ikke gå i tomgang, så jeg håber, at du har ret i, at det kan være returventilen.
Der er diesel på, men ja det kan måske være en pumpe.
Var bange for at det var tandremmen, og at det havde beskadiget motoren😳?
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Min 3L gik i stå i går

Indlæg af 383CI »

Hvis tandremmen er sprunget lyder den ikke normalt når den turner.

Hvis du bruger nogle timer her er du meget klogere, det er ikke den føste Lupo der ikke vil strate og/men der er ikke mange der har sprunget tandremme hvis de er skiftet i bare nogenlunde tid.

viewtopic.php?f=10&t=20
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Besvar