Hjælp efter renovering af gear kasse og ny kobling

Spørgsmål og hjælp til brugen af VCDS
Besvar
Ks28282401
Indlæg: 1
Tilmeldt: ons 7. feb 2018 19:38
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: 7800

Hjælp efter renovering af gear kasse og ny kobling

Indlæg af Ks28282401 »

Hej alle sammen er ny med Lupo verden.

Har skifter kobling og renoveret gearkasse på en.
Hvor starter man med de forskellige justeringer.

Vi har prøvet at justere kobling men kan ikke justere den fra de 4 volt den skulle vel gerne ned på
1,9v

Er helt på bar bund med hvor hvordan jeg for startet, bilen kan slet ikke finde rundt i gearene.

Er ved at give op! Har selv org vcds

Hjælp
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Hjælp efter renovering af gear kasse og ny kobling

Indlæg af 383CI »

Hvis ikke koblingen er justeret rigtigt kan du ikke "grundjustere" bilen.

Det grundjustering med VCDS er et af de mest omtalte emner her så læs lidt om det i FAQèn
Den skal/kan ikke finde ud af gearne inden den er grundjusteret.
Så læs en aftens tid i FAQèn så er du bedre rustet.

Hvis koblingen er helt umulig at justere kan det jo være den, eller føringsrør/udrykkerleje er fejl monteret.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Hjælp efter renovering af gear kasse og ny kobling

Indlæg af doktorfrank »

Først og fremmest: Den mest nødvendige udrustning er tålmodighed!
Afbryd alt med gearvælger i P og vent indtil hydraulikken har givet slip på koblingskablet. Tilslut vcds og drej tænding på - uden at røre noget andet (såsom bremsen). Hvis spændingsværdien for koblingen ikke kan justeres ned til 1,8 volt med møtrikken mindre end halvt skruet ind (ud, hvis du endelig vil se det sådan), er tryklejet fejlmonteret/gået skævt under installering af gearkassen. :roll:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Hjælp efter renovering af gear kasse og ny kobling

Indlæg af sussi »

Kontroller at koblingsaktuatoren er korrekt monteret/fastgjort ;)
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Henrik L
Indlæg: 58
Tilmeldt: søn 9. aug 2015 11:32
Geografisk sted: Brøndby Strand

Re: Hjælp efter renovering af gear kasse og ny kobling

Indlæg af Henrik L »

Tror jeg har lidt samme problem. Ny kobling og føringsrør udrykkerleje. Det er sådan set gået nogenlunde 5000 km. Det startede med at bilen ikke rigtig kunne låse koblingen i p og stod nogengange og skiftede mens jeg stod med tændingsnøglen ved siden af. Så kunne jeg ikke starte i p men kun i N. Og jeg kan mærke at koblingen ikke er låst i P. Så jeg er nød til at trække håndbremsen. Jeg tænkte at jeg idag gerne ville grundjustere. Det er totalt umuligt. Lige meget hvor jeg skruet justeringsskruen hen stå den konstant på ca. 4v. Tænker at det er fordi koblingen ikke er låst. 1000 kroners spøgsmålet er så om det er udrykkerlejet eller koblingsaktuatoren???
Lupo 3l Softblue 2001
Lupo 3l Rød 2002 - UDLÅNT
Audi A2 Sølv 2003
Besvar