Grundjustering stopper i N

Spørgsmål og hjælp til brugen af VCDS
Besvar
Hangaard
Indlæg: 74
Tilmeldt: lør 26. mar 2016 11:35
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Kibæk

Grundjustering stopper i N

Indlæg af Hangaard »

Hej alle,
Når jeg grundjuster så stopper den i N og går ikke vider af sig selv.
Men jeg kan starte motoren når den er stoppet i N og så går der nogle sekunder og den skriver jeg skal stoppe motoren.

Mit spørgsmål er så, har den udført en grundjustering ?
Den køre ganske fint her efter.
Audi A2 1.2TDI (61Hk) - fartpilot & Chip 90Hk (rekord 36,4Km/L)
Audi S8 4.2 Quattro (Rekord 8,9Km/L )
Hangaard
Indlæg: 74
Tilmeldt: lør 26. mar 2016 11:35
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Kibæk

Re: Grundjustering stopper i N

Indlæg af Hangaard »

Slet ingen der har en ide om den rent faktisk køre grundjusteringen igennem ?
Som skrevet så stopper den i N og skriver ikke start motor, men hvis jeg efter et stykke tid starter so går der ca.5 sekunder så skriver den ing.off. skriver ikke ”Searching” eller noget.

Koblings værdi er på 1,84V og koblingen er ikke slidt.

efter grundjustering køre jeg Creep Point, og den køre fint her efter.
Audi A2 1.2TDI (61Hk) - fartpilot & Chip 90Hk (rekord 36,4Km/L)
Audi S8 4.2 Quattro (Rekord 8,9Km/L )
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Grundjustering stopper i N

Indlæg af doktorfrank »

Sært. Men hvis den ikke ved fornyet tilgang i vcds, fejl ikke melder om problemer med grundindstilling, er den vel gennemført korrekt??
Når den i processen beder om "N" (efter "-"), men ikke beder om "kickdown" er det lidt underligt. Jeg har hørt andre sige, at det måske afhænger både af vcds version og af bilmodel. Er der nogen af vore aktive, der kan supplere her??
:roll:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Grundjustering stopper i N

Indlæg af sussi »

doktorfrank skrev: søn 4. feb 2018 11:23 Jeg har hørt andre sige, at det måske afhænger både af vcds version og af bilmodel. Er der nogen af vore aktive, der kan supplere her??
Jeg kan kun bekræfte at det er sagt tidligere :-)
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Hangaard
Indlæg: 74
Tilmeldt: lør 26. mar 2016 11:35
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Kibæk

Re: Grundjustering stopper i N

Indlæg af Hangaard »

Den beder både om "N" "-" og "kickdown" efter N skal den bede om "start motor" hvilket jeg så selv gør da den ellers ikke kommer vider, den skriver heller ikke "Searching" efter start af motoren men bedre om "ing.off" efter nogle sekunder.
Audi A2 1.2TDI (61Hk) - fartpilot & Chip 90Hk (rekord 36,4Km/L)
Audi S8 4.2 Quattro (Rekord 8,9Km/L )
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Grundjustering stopper i N

Indlæg af doktorfrank »

Den version jeg bruger beder om "Stop" efter "kickdown" og svarer med "Startmotor". Så "Searching" og derpå "Stop motor". Gør din virkelig noget andet?
:shock:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Hangaard
Indlæg: 74
Tilmeldt: lør 26. mar 2016 11:35
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Kibæk

Re: Grundjustering stopper i N

Indlæg af Hangaard »

Min gør det som der står beskrevet under grundjustering.
efter de 28 punkter vil den i triptronic "-"
så vil den i "stop"
derefter "kickdown"
og så "N" og det er her efter den skulle bede mig starte motoren, men kommer kun vider hvis jeg selv starter, efter nogle sekunder kommer så den sidste punkt "IGN.OFF"

Så problemet er at den hænger i "N" måske det skyldes VCDS som iøvrigt er V.12.12 et kinakabel som ellers funger fint nok
Audi A2 1.2TDI (61Hk) - fartpilot & Chip 90Hk (rekord 36,4Km/L)
Audi S8 4.2 Quattro (Rekord 8,9Km/L )
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Grundjustering stopper i N

Indlæg af doktorfrank »

Nå, så lykkedes det mig at gøre forvirringen total - bare fordi hukommelsen ikke er, hvad den har været (men det her den så vidt jeg husker aldrig været). Hvis ikke årsagen til den udeblivende prompt ligger i kinakablet, kan en reinstallering af vcds måske gøre en forskel. Men det kræver måske, at du har en kopi ... gamle versioner ved jeg ikke, hvor man kan finde.
Det er fortsat et lidt spændende hjørne af vores vedligeholdelsesudfordringer, så lad høre hvordan der går.
:ugeek:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
HamSjelv
Indlæg: 1838
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Grundjustering stopper i N

Indlæg af HamSjelv »

Har du en (kraftig) lader på startbatteriet mens du gennemfører grundindstillingen?
Hangaard
Indlæg: 74
Tilmeldt: lør 26. mar 2016 11:35
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Kibæk

Re: Grundjustering stopper i N

Indlæg af Hangaard »

Ja jeg har en 20AMP lader på og batteriet er næsten nyt,
Har bare selv den ide at den faktisk gennemfør grundjusteringen, ellers ville den vel også melde fejl efterfølgende, eller ?
Den har en fejl på venstre ABS føler, men den bruger den vel ikke til andet end ABS.
Audi A2 1.2TDI (61Hk) - fartpilot & Chip 90Hk (rekord 36,4Km/L)
Audi S8 4.2 Quattro (Rekord 8,9Km/L )
HamSjelv
Indlæg: 1838
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Grundjustering stopper i N

Indlæg af HamSjelv »

Hangaard skrev: man 5. feb 2018 19:11Ja..
For mig lyder det bare som om det der Kina-VCDS du bruger taber k-line kommunikationen når du laver et pludselig spændingsdyk, som f.eks at tænde bremselyset (for at skifte til N)

Har du prøvet at genemføre grundindstillingen med noget originalt VCDS?

Hvad med din sample-rate? stopper den på et tidspunkt, eller falder den til et meget lavt niveau?
Hangaard
Indlæg: 74
Tilmeldt: lør 26. mar 2016 11:35
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Kibæk

Re: Grundjustering stopper i N

Indlæg af Hangaard »

Hvis det skulle skyldes et spændingsfald pga. bremselys så ville den vel også stoppe ved "STOP" men det er kun ved "N" den gør det og det er hver gang, har med selv samme kabel grundjusteret en anden A2 så tror da kablet virker som det skal.
Har ikke lige lagt mærke til sampel rate, og har heller ikke forsøgt at grundjuster med et originalt kabel.
Audi A2 1.2TDI (61Hk) - fartpilot & Chip 90Hk (rekord 36,4Km/L)
Audi S8 4.2 Quattro (Rekord 8,9Km/L )
Besvar