Kan ikke starte i "stop" og hvid røg

Spørgsmål og hjælp til brugen af VCDS
Besvar
Henped
Indlæg: 1
Tilmeldt: ons 8. nov 2017 19:30
Geografisk sted: Helsinge

Kan ikke starte i "stop" og hvid røg

Indlæg af Henped »

Har en Lupo 3L som ikke vil starte i position "Stop", men kun i "Neutral". På trods af dette har den i en periode kørt fint. Men nu er den også begyndt at spy hvid røg fra udstødningen, der lugter kraftigt af dieselrøg. Den kommer med følgende fejlkoder:
19463 - Camshaft position sensor (G40) P3007 - 35 - 10 - No signal - intermittent
17552 - Mass air flow sensor (G70) P1144 - 35 - 00 - Open or short to ground

Har tjekket at "turbo-arm" kan bevæge sig, når der gives gas og det virker fint.
Har prøvet at hive stikket til Mass Air... ud, og motoren kører alligevel videre. Skal den det?? Har læst herinde at fejlen G40, kan betyde at den kører i nødprogram,- kan det være derfor den kører videre, selvom stikket er trukket og også derfor den kun vil starte i position "Neutral"??

Med til historien hører også, at der ikke kan foretages grundjustering af gearkassen, da måleværdien i Aut-trans (08 måleværdi, kanal 2) ligger langt fra de anbefalede 1,85v. Værdien viser ca 0,6v. Jeg tror dog, at denne måleværdi kan skyldes en slidt kobling eller en fejl på G162, (koblingsaktuator) og derfor sandsynligvis ikke har noget med de andre fejl at gøre.
Den har desuden haft ir på stik til laderelæ, og den kørte derfor med for lav spænding og viste en masse fejlværdier, bl.a. lav spænding på air-bags. Sidstnævnte fejl, ledte mig på sporet af, at det kunne være laderelæet der var skyld i problemerne, hvilket var rigtigt.

Hjælp modtages....
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Kan ikke starte i "stop" og hvid røg

Indlæg af Atjuh 3L »

Lader på bilen, og så skal alle fejl slettes!

Derefter starter du med "sangen", og så kan du begynde fejlsøgning derefter.

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Kan ikke starte i "stop" og hvid røg

Indlæg af doktorfrank »

Hvid røg er oftest forårsaget af en defekt indsprøjtningsdyse.
:cry:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Arthur3L
Indlæg: 1
Tilmeldt: fre 6. jul 2018 10:22
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Galten

Re: Kan ikke starte i "stop" og hvid røg

Indlæg af Arthur3L »

Hej
Jeg har samme problem. Noget tyder på at der sidder en styringsbox, ved gearskiftet som er slidt. En ny koster 2500,- hos min mekaniker. Jeg vil gerne høre om der er et godt sted at købe billigere reservedele.

PS. Har en super dygtig mekaniker.

2005 3L - 465.xxx km. Første fejl eller kun service og lejer..
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Kan ikke starte i "stop" og hvid røg

Indlæg af 383CI »

Arthur3L skrev: fre 6. jul 2018 10:30 Noget tyder på at der sidder en styringsbox, ved gearskiftet som er slidt. En ny koster 2500,- hos min mekaniker. Jeg vil gerne høre om der er et godt sted at købe billigere reservedele.

PS. Har en super dygtig mekaniker.

2005 3L - 465.xxx km. Første fejl eller kun service og lejer..
Hvad får Jer til at to en styreboks er slidt???

Hvis den er defekt må der være mange der ligger inde med sådanne for det er dæleme ikke ret tit de gør knuder.

Du er nok nød til at finde et "partsnummer" på den for at efterlyse den rigtige type.

Det kan du se når I tester med VCDS og 2500 lyder umiddelbart som om mekanikeren er dygtig i hvert fald til opkrævninger.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Besvar