Problem med bak gear

Spørgsmål og hjælp til brugen af VCDS
Besvar
Henneberg
Indlæg: 2
Tilmeldt: tors 7. apr 2016 17:17

Problem med bak gear

Indlæg af Henneberg »

Hej jeg har et problem med Lupo jeg ikke helt kan gennemskue bøvler med at den ikke vil gå i bak gear nogle gange værst om morgen. Når jeg har kørt lidt er det ingen problem bilen har kørt 300.000 den har ingen problem i de andre gear med den vil ikke rigtig gribe ind i bak gear nogen af jer der har en ide til hvad det kan være??
Har nulstillet gear kassen flere gange det er det ikke
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Problem med bak gear

Indlæg af 383CI »

Hvad med koblingen?
Det kunne lyde som den ikke kobler HELT ud og derfor venter på at lægge bakgearet ind.

Spændingsudlæsning af den?
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Henneberg
Indlæg: 2
Tilmeldt: tors 7. apr 2016 17:17

Re: Problem med bak gear

Indlæg af Henneberg »

Jaa mekanikeren prøvede jursterede lidt på den. Og kom inden for grænse værdierne..
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Problem med bak gear

Indlæg af Atjuh 3L »

Øhhh, betyder det at den er fikset, eller at den selv efter at være justeret "lidt" ikke vil gå i bakgear?

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Problem med bak gear

Indlæg af 383CI »

Jeg læste "nulstillet" som sangen er sunget højt, flot og klart fordi det, for mig, er det aller aller første der skal gøres når der er problemer.

Hvis jeg tog fejl så søg lidt på "sangen om gearkasser" og hvad den går ud på.
Så er 90% af alle fejl af din type løst.

Hvis sangen er sunget så smukt krystalglas revner vil næste bud være en "halvdefekt" baklys kontakt, eller en fejl på en omdrejningsføler på gearkassen, men hvis der var VCDS fejl var de nok beskrevet her?

Ellers er det med at få dem udlæst aller først.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Problem med bak gear

Indlæg af Atjuh 3L »

383CI skrev:........eller en fejl på en omdrejningsføler på gearkassen, men hvis der var VCDS fejl var de nok beskrevet her?

Ellers er det med at få dem udlæst aller først.
+1
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Besvar