Carapp 200 problemer

Spørgsmål og hjælp til brugen af VCDS
Besvar
Pelle Klumpfeber
Indlæg: 33
Tilmeldt: søn 17. jan 2016 20:23
Geografisk sted: Odder

Carapp 200 problemer

Indlæg af Pelle Klumpfeber »

Godaften.

Jeg har netop installeret Car App V200 på min Android telefon, og har også fået parret BT enheden med telefonen, men jeg kan ikke læse nogle data i appen.
Jeg kan se i appen at enhederne er connected, men som sagt får jeg ingen data.
Er der nogle der har et godt bud på, hvad jeg gør galt?
Senest rettet af sussi tors 3. mar 2016 11:30, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Flyttet til korrekt placering
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Carapp 200 problemer

Indlæg af Qaxius »

Fungere den som en ELM327?
Så bør emnet nok være under "diagnose".
Udover det, så kender jeg intet til sagen.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Carapp 200 problemer

Indlæg af Thore J »

Brug Torque i stedet?
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Carapp 200 problemer

Indlæg af sussi »

Thore J skrev:Brug Torque i stedet?
Jeg gav 28kr. for pro udgaven af Torque, den virker perfekt.
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Pelle Klumpfeber
Indlæg: 33
Tilmeldt: søn 17. jan 2016 20:23
Geografisk sted: Odder

Re: Carapp 200 problemer

Indlæg af Pelle Klumpfeber »

Jeg forsøgte mig med Torque i dag, med samme resultat. Telefonen kan connecte til BT-enheden, men ingen data vises.
Jeg må nok se i øjnene at man får hvad man betaler for...
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Carapp 200 problemer

Indlæg af KMDTHY »

Pelle Klumpfeber skrev:Jeg forsøgte mig med Torque i dag, med samme resultat. Telefonen kan connecte til BT-enheden, men ingen data vises.
Jeg må nok se i øjnene at man får hvad man betaler for...
Ja.... billig kina-pis virker ikke særlig godt.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Carapp 200 problemer

Indlæg af Thore J »

KMDTHY skrev: Ja.... billig kina-pis virker ikke særlig godt.
Tja.. lige præcis når det kommer til ting som bluetooth ELM327 moduler o.l., så findes der nok kun "billigt kinapis" og "billigt kinapis med dyre klistermærker og pæn indpakning solgt af et europæisk firma" ;)

mit modul til en knap en 50'er incl porto fungerer upåklageligt.. og skulle det modsatte være tilfældet plejer sælgerne at sende et nyt eller refundere pengene prompte..
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Carapp 200 problemer

Indlæg af sussi »

+1
Jeg har samme erfaring med ELM327, der er sjældent problemer med den.
Er du sikker på at du har "sat den rigtigt op"
Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Pelle Klumpfeber
Indlæg: 33
Tilmeldt: søn 17. jan 2016 20:23
Geografisk sted: Odder

Re: Carapp 200 problemer

Indlæg af Pelle Klumpfeber »

Jeg kan ikke rigtigt se hvad jeg gør forkert. Forbindelsen mellem modulet og telefonen er intakt og jeg sætter det op efter foreskrifterne. Men den fortæller mig at dataene ikke er tilgængelige. Når enhederne er parrede, så skulle resten vel være en smal sag at få til at fungere? Det er vel nærmest "plug and play"?
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Carapp 200 problemer

Indlæg af KMDTHY »

Pelle Klumpfeber skrev:Jeg kan ikke rigtigt se hvad jeg gør forkert. Forbindelsen mellem modulet og telefonen er intakt og jeg sætter det op efter foreskrifterne. Men den fortæller mig at dataene ikke er tilgængelige. Når enhederne er parrede, så skulle resten vel være en smal sag at få til at fungere? Det er vel nærmest "plug and play"?
Sikkert K-line transceiveren der er for dårlig..... Plus lorte kina-kode i den dongle.

Nu ved jeg ikke hvilken sammenhæng i andre har brugt ELM327.... men lige nøjagtig Torque kræver stabil forbindelse.... de må udlæse noget vendorID da der ligefrem står under settings at det er noget kina-pis jeg har tilsluttet, og man kan forvente ustabilitet.... 8-)
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Besvar