Slidindikator Audi A2

Spørgsmål og hjælp til brugen af VCDS
Besvar
Champ3400
Indlæg: 9
Tilmeldt: fre 18. okt 2013 06:20
Geografisk sted: Hillerød

Slidindikator Audi A2

Indlæg af Champ3400 »

Hej Alle

Jeg har googlet temmelig meget for at finde noget om kodning på hvordan man slår bremseslidindikator fra med VCDS/VAG-COM. Jeg finder en masse på andre VW/Audi, men ikke på A2, kan det passe at man ikke kan slå dette fra?

Mvh René
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Slidindikator Audi A2

Indlæg af Kim B Olesen »

Nu ved jeg ikke lige hvad det er den skal have, men enten skal stikket bare rykkes af, eller også skal den bare have en stel ;)
Det er jeg i hvert fald ret sikker på, det er helt sikkert ikke det mest avancerede system :)
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Slidindikator Audi A2

Indlæg af KMDTHY »

Absolut ikke avanceret. Den melder fejl får de 2 ledninger er afbrudt. That's it. Lod lortet sammen.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Champ3400
Indlæg: 9
Tilmeldt: fre 18. okt 2013 06:20
Geografisk sted: Hillerød

Re: Slidindikator Audi A2

Indlæg af Champ3400 »

KMDTHY skrev:Absolut ikke avanceret. Den melder fejl får de 2 ledninger er afbrudt. That's it. Lod lortet sammen.
Tak for jeres input.

Sagen er den at jeg har loddet stikket sammen, og den lyser stadig. Jeg startede med en kabelsko, men da den stadig lyste, så har jeg efterfølgende loddet skidtet sammen uden det store resultat. Kan det ikke slået fra inde i instrumenteringen?

Mvh René
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Slidindikator Audi A2

Indlæg af Kim B Olesen »

Det kan jo også være ledningen er knækket længere oppe, du må i gang med måleapparatet ;)
Champ3400
Indlæg: 9
Tilmeldt: fre 18. okt 2013 06:20
Geografisk sted: Hillerød

Re: Slidindikator Audi A2

Indlæg af Champ3400 »

Kim B Olesen skrev:Det kan jo også være ledningen er knækket længere oppe, du må i gang med måleapparatet ;)
Du har sikkert ret, jeg søger nu bare et svar om den kan deaktiveres eller ej via VCDS?

tak for input.
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Slidindikator Audi A2

Indlæg af Atjuh 3L »

Kan IKKE deaktiveres via VCDS.

Kortslutning, som tidligere nævnt, er den eneste måde - medmindre man har et velfungerende system med ok klodser ;)

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Champ3400
Indlæg: 9
Tilmeldt: fre 18. okt 2013 06:20
Geografisk sted: Hillerød

Re: Slidindikator Audi A2

Indlæg af Champ3400 »

Atjuh 3L skrev:Kan IKKE deaktiveres via VCDS.

Kortslutning, som tidligere nævnt, er den eneste måde - medmindre man har et velfungerende system med ok klodser ;)

Mvh,

Atjuh 3L.
Suk, jeg frygtede jo nok dette.

Sagen er lukket, mange tak for input til jer alle...
Champ3400
Indlæg: 9
Tilmeldt: fre 18. okt 2013 06:20
Geografisk sted: Hillerød

Re: Slidindikator Audi A2

Indlæg af Champ3400 »

Hej igen

Jeg åbner lige denne tråd igen. Min dovenskab er endnu engang kommet over mig.

Er der nogle der har et el-diagram over bremsesystemet, således at jeg kan kortslutte ledningerne så tæt på styrboksen som muligt. Jeg har nu kigget ledninger efter og indtil videre har det kun kostet mig dyrt i isolerbånd uden resultat.

Mvh René
HamSjelv
Indlæg: 1838
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Slidindikator Audi A2

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,


Du skal have fat i den 32-polede blå konnektor bag på kombiuret, pin 2, rød 0,35mm^2 ledning. Den ledning skal lægges til stel.


/(
Champ3400
Indlæg: 9
Tilmeldt: fre 18. okt 2013 06:20
Geografisk sted: Hillerød

Re: Slidindikator Audi A2

Indlæg af Champ3400 »

Efter langt om længe fik jeg gjort som du havde skrevet. Jeg valgte den dovne løsning og tog en ny ledning, sluttede den til ene ende til nede i A-stolpen hvor der der 3 andre. Så satte jeg den anden ende til stikben 2 den røde ledning som beskrevet med en strømtyv (undskyld). Problemet er bare det ikke virker, suk.

Skal jeg klippe ledninger, kan ikke se at det skulle gøre en forskel. Men måske gør det?

Ellers noget forslag?
vendetta
Indlæg: 12
Tilmeldt: søn 18. maj 2014 20:10
Geografisk sted: Viborg

Re: Slidindikator Audi A2

Indlæg af vendetta »

Kom der en løsning på dette?

Jeg kunne nemlig godt tænke mig at vide hvor i kabinen man finder de to ledninger.
Champ3400
Indlæg: 9
Tilmeldt: fre 18. okt 2013 06:20
Geografisk sted: Hillerød

Re: Slidindikator Audi A2

Indlæg af Champ3400 »

Ja, der kom en løsning. Jeg havde som jeg mistænkte ikke fået ordenlig kontakt med min strømtyv. Du skal skille instrumenteringen ad aå du kommer ind til ledningerne bag på instrumenteringen og så sætte den omtalte ledning til stel og derefter er slidindikator frakoblet.

Mvh
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Slidindikator Audi A2

Indlæg af sussi »

Champ3400 skrev:Jeg valgte den dovne løsning og tog en ny ledning, sluttede den til ene ende til nede i A-stolpen hvor der der 3 andre. Så satte jeg den anden ende til stikben 2 den røde ledning som beskrevet med en strømtyv (undskyld). Problemet er bare det ikke virker,
Igen et eksempel på at strømtyve er det værste bras, de er opfundet af Fanden, og det endda en dag hvor han var rigtig vred. :twisted: :twisted:
Så lær det dog, alle som jer som bruger det skidt, hold jer væk, lodning og krympeflex er det der dur :D :D
M.v.h. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Besvar