Hej.
Er den en der kan slå startspærre fra på en Lupo 3l kan ikke komme i kontakt med motorstyringen, og når man laver grundindstilling fra gearkassen stopper den hver gang ved Kickdown og kommer ikke videre.. samt når man forsøger at starte den kører den et par sek på starteren og slår så fra selv.
Synes jeg har forsøgt alt.. så mit bud er startspærre er problemet..
Info.. bilen er synet i starten af året men har stået stille nået tid og er købt sådan og holder i Kolind.
Altså både kobling og justering af "kødben? osv. ? Lys i baklys hvor der skal være det?
Jeg tror nemlig ikke det er startspærren. Omvendt, hvorfor skulle det (lige pludseligt) være et problem?
Hvis startspærren forhindre bilen i at køre starter motoren og køre et par sekunder, hvorefter den går ud. Sådan lyder det ikke til din opfører sig.
Så er der en anden ting. Bilen kan ikke starte hvis ikke den GENNEMFØRER en grundjustering komplet.
/383CI
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Kobling er justeret og "kødben" baklys virker også under justering af gearkassen hvor den gå igennem alle 28 trinene, så kommer Kickdown og derfra sker der ingen ting!
Alt lader til at virke lige indtil jeg skal lave Kickdown..
Kan ikke få kontakt til motorstyringen overhovedet, så tænkte derfor det kunne have noget med startspærre at gøre...
Der ingen grøn fod men den kommer jo når justering er gennemført, det gøre den på anden Lupo.
Og der er ekstra strømforsyning på`?
Selvom jeg nu ikke tror det er det, du lyder til at have styr på det.
Der var noget med at en engang fandt ud af at skubbe til bilen når/hvis den gik i stå i grundjusteringen, altså så hjulene kørte lidt og derefter fortsætte.
Et andet gammelt trick er at "fortsætte grundjusteringen" selvom bilen ikke reagere. Nu kan jeg ikke huse hvad der kommer efter kickdorwn, men altså ligesom tvinge den videre.
Ellers kunne et andet trick også være at tage al strømmen af den i en periode, så sker det at de kommer til sig selv.
/383CI
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
.. og du er sikker på du får trykket speederen ned over kickdown-punktet på speederen når dét kontrolpunkt fremkommer? Altså speeder i bund + hen over et 'kuglepunkt'?
Ingen kontakt til ECU..
Kan du tilgå 01-engine når vognen blot står med tænding, uden igangsat gearkassegrundindstilling eller andet?
Hvis ikke, skal du have dén fejl fikset først
Startspærre tillader motorstart i ca. 3 sekunder. Selv med startnøgle der ikke er parret med ECU'en, er det muligt at kommunikere VCDS med styreenheden.
Hej.
Batteriet er fuldt opladet inden jeg begynder plus lader på, så det burde ikke være strøm.
Har forsøgt at vente.. gå til næste trin "N" tryk på bremsen og start motoren.
Skubbe bilen, vippe bilen mv.
Ved Kickdown er den trykket ned, HELT ned, og holdt nede i hvad føles som laaaaang tid... Men flere minutter.
Kan ikke tilgå 01 og tænkte det måske var på grund af startspærre der blokerede...
Det med at den ikke kommer videre fra kickdown, det kan jo være selve pedalen der er defekt, eller rettere det potmeter der sidder og fortæller hvor den er jeg kan huske jeg har har skiftet en, men ikke i hvad forbindelse
At du ikke kan komme i kontakt med motorstyring kan skyldes et semidefekt startspærremodul, det sidder over sikringsboksen, sådan et har jeg i hvert fald skiftet en gang af samme årsag efter at være skudt på sporet af HamSjelv
Det kunne jeg også godt være i tvivl om - jeg plejer at få slået startspærren fra, så jeg tror måske min gamle som jeg døjede med har fået deaktiveret startspærren