Højttaler bag som GTI løsninger

Bilstereo, navigation, håndfri osv.
Besvar
Brabus
Indlæg: 158
Tilmeldt: søn 8. feb 2015 01:05
Geografisk sted: Ringsted

Højttaler bag som GTI løsninger

Indlæg af Brabus »

Jeg havde da jeg købte min 3L allerede fornemmelsen af der kom lyd bagfra et sted og kunne da også bekræfte der var noget der lød som musik inde bag beklædningen og tænkte det var da underligt og kaste en højttaler derind bag uden et gitter og spille ud gennem..

Levede så med det et par år... Men så pludselig at det var i en GTI udgave og fandt så nogle beklædninger og købte dem.

Så langt så godt... Men ke der i ikke det.. Det skal selvfølgelig aldrig baaare lige være så nemt. Og det satme næsten uanset hvilken opgave man prøver og tænke løst først nær der skal skrues bil. Det tager aldrig bare lige den 1 time man regner med eller går som smurt osv. Enten er der dele der ikke passer eller ting der sider ubegribeligt fast eller også går i stykker under operationen. Der mangler en dims osv osv.

Men hvor galt kan det lige gå ik. Af med beklædningen og på med den nye ik... Næ nej..

Den gamle kom skam fint nok af og der sad klips på den nye gti beklædning også så heller ingen smalle steder der. Jeg ser så da jeg får den af at der sider en enkelt enhed og en masse tykt lyd isolerings materiale også hen over det hul der normalt er diskant i en GTI. Enheden er af ukendt mærke og med den der 3 vejs løsning hvor der sider et tårn i midten med en lille mellemtone og en diskant. Fint fint tænker jeg og prøver og få den nye GTI beklædning på med ruskinds beklædt højtaler gitter... Arhhhh jeg får den ind i bunden og med det samme jeg prøver I toppen popper den promte ud i bunden igen. Prøver I siden først og så bagved... Samme lort. Hva faen sker der. Kikker på den gamle og ser de jo er rimelig ens bortset fra plastik gitteret jo ligger oven på det der blot er armlæns indhugget på den anden beklædning. Kikker lidt igen... Ah men ganske rigtig. De skide små 5 mm det gitter stikket mere ind. Er lige nøjagtig det der gør at højttaler tårnet i midten støder på med mellemtone og diskanten så den vipper og denne. Og derfor jo popper ud hele tiden I den modsatte side når jeg prøver og montere den...

What are the odds lige man....

Så hvad gør man her. Jeg fornemmer Mine forreste enheder er rimelig kraftige i forhold til de bagerste og tror der er delefilter til dem også og hvem ved måske en forstærker gemt. Der er i h ertfla den masse gøgl oppe under hvor handske rummet normalt er. Så burde jeg udskifte de bagerste enheder med noget bedre der ikke har et tårn i midten med eller uden en lille effekt forstærker på eller findes der nogle gode enheder bagtil nogle har erfaring med passer sammen med GTI beklædningen. Jeg helder mest til og udskifte til nye enheder uden forstærker så nogle erfaringer? Hvad passer størrelse osv.

Sendt fra min Huawei mate 11 pro beta tester

BilledeBilledeBillede
Senest rettet af Brabus man 25. dec 2017 20:07, rettet i alt 1 gang.
Lupo 3L koksgrå 2005 I elruder I webasto m. Fj.b. I fartpilot m. Indbygget ECO funktion I ekstra lys i bagerum/kabine m. Sluk funktion I Kopholdere I digital visning af kølevandsføler temperatur samt ((P)) funktion I udetemperatur visning I
Brabus
Indlæg: 158
Tilmeldt: søn 8. feb 2015 01:05
Geografisk sted: Ringsted

Re: Højttaler bag som GTI løsninger

Indlæg af Brabus »

Slet Ingen der har monteret enheder bag I deres Lupo? Eller en gti erfaren til stede
:)

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Lupo 3L koksgrå 2005 I elruder I webasto m. Fj.b. I fartpilot m. Indbygget ECO funktion I ekstra lys i bagerum/kabine m. Sluk funktion I Kopholdere I digital visning af kølevandsføler temperatur samt ((P)) funktion I udetemperatur visning I
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Højttaler bag som GTI løsninger

Indlæg af Qaxius »

Det har jeg.
Og det blev sgu godt.

Du skal slet ikke have højtalere der.
Du skal have 6,5" subwoofere og sætte din radio til at spille subwoofer fra baghøjtalerne.

Jeg har nok nogle billeder et eller andet sted, men ikke af subwoofer versionen, for jeg brugte nogle aflagte Focal PS165 mellemtoner som baghøjtalere, så der ingen diskant var.

Vil du vide mere om lyd i Lupo, så ved jeg rigeligt.
Jeg er bare ikke så aktiv herinde mere.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Højttaler bag som GTI løsninger

Indlæg af doktorfrank »

Årrh hva? Du lader os heldigvis ikke glemme din entusiasme og specialviden, selv om du er Lupo-frafalden 8-). Respekt. :geek:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Højttaler bag som GTI løsninger

Indlæg af Qaxius »

Gladen SQL 165 i frontdørene.


https://m.ebay.co.uk/itm/Ground-Zero-Ir ... 3172549594
I "bagdørene"

Og så en forstærker på 4x200 watt@2ohm.
Så behøver man slet ikke en sub i bagagerummet og forstærkeren er jo lige ved siden af batteriet, nede i brønden.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Besvar