Ny radio

Bilstereo, navigation, håndfri osv.
Besvar
Nielsen01
Indlæg: 42
Tilmeldt: lør 7. jan 2017 19:41
Geografisk sted: Østfyn

Ny radio

Indlæg af Nielsen01 »

Skal ha en ny radio i vores ny indkøbte a2, er her nogle der har noget godt eller skidt at sige om denne
http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=28604 eller er der nogle bedre i ca samme prisklasse, hvad siger i som køre med DAB , er signalet blevet bedre de sidste år? Kan læse mig frem til at bla. Doktorfrank har rodet med forskellige antenner, kan på en måde godt li tanken om den digitale modtagelse.
Sort A2 fra 02 544000km
Sølv A2 fra 02 465000km
Brugeravatar
kumse
Indlæg: 150
Tilmeldt: ons 22. maj 2013 21:55
Geografisk sted: København

Re: Ny radio

Indlæg af kumse »

Hej Niels

Pioneer radioen du linker til er ganske udemærket. Jeg må indrømme at sige at jeg købte en alm radio med lidt andre features, og frygtede jeg ville savne DAB, men det har ikke været tilfældet da jeg istedet bruger min telefon tilsluttet med Spotify, DR Radio App mv. 4G aktiveret så kører det uden problemer
/Thomas

Fuhrpark: Lupo 3L 2005
Nielsen01
Indlæg: 42
Tilmeldt: lør 7. jan 2017 19:41
Geografisk sted: Østfyn

Re: Ny radio

Indlæg af Nielsen01 »

Hvilken radio købte du og hvilken features havde den , har godt tænkt tanken om at bruge netradio og you see play fra telefonen.tænker bare på data forbrug i udlandet .
Sort A2 fra 02 544000km
Sølv A2 fra 02 465000km
Bre4ther
Indlæg: 28
Tilmeldt: tirs 27. jul 2010 17:23
Geografisk sted: Roskilde

Re: Ny radio

Indlæg af Bre4ther »

Jeg købte en Pioneer MVH 280 DAB i harald skrald, i didste uge for 650.- jeg synes dab signalet generelt går klart igennem, lige syd for Roskilde, jeg ved ikke hvor meget forskel der er på modellerne

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Ny radio

Indlæg af doktorfrank »

For mig endte det med en ikke så smuk, men meget effektiv løsning på DAB-modtagelse i det ekstremt frekvenstætte alukarrosseri: En udvendig DAB-antenne monteret med dobbeltklæbende tape på taget præcis så langt fra bagruden, at bagklappen kan åbnes. Ingen huller i taget og nogenlunde skjult ledningsføring over højre sidevinduer. Jeg har ikke oplevet et eneste udfald i DAB-modtagelsen uanset hvor på Sjælland jeg nu befinder mig.
Jeg leder fortsat efter en pænere udførelse - ideer er velkomne 8-)
:ugeek:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Nielsen01
Indlæg: 42
Tilmeldt: lør 7. jan 2017 19:41
Geografisk sted: Østfyn

Re: Ny radio

Indlæg af Nielsen01 »

Dejligt at høre at i 2 har posetive oplevelser med DAB, Frank , du siger at du har ledningen ud ved bagruden, vil det sige at du har ledningen ud gennem vinduet i den ene bagdør :o så er den dør lidt svær at bruge, har du prøvet den vindues antenne som følger med til den model jeg linkede til? Og lige en ting mere Frank, kan se du har et par A2'er jeg mangler lyd fra bagdørene , har der været original monteret højtaler i dine bagdøre?
Hilsen morten
Sort A2 fra 02 544000km
Sølv A2 fra 02 465000km
Brugeravatar
Bandit
Indlæg: 774
Tilmeldt: man 12. jul 2010 06:02
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Fjelstervang, Vestjylland

Re: Ny radio

Indlæg af Bandit »

En T5 har gps antennen til at sidde i sidespejlet.
Mon ikke denne position kan bruges til en dab antenne i en A2/Lupo?
Ulven kommer, ulven kommer
Brugeravatar
Skipper
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons 17. feb 2016 19:58
Geografisk sted: Vest for Holstebro

Re: Ny radio

Indlæg af Skipper »

Bandit skrev:En T5 har gps antennen til at sidde i sidespejlet.
Mon ikke denne position kan bruges til en dab antenne i en A2/Lupo?
1+

Eller en wannabee haj finne :mrgreen:
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!

En rigtig C5'er kommer fra USA!
Nielsen01
Indlæg: 42
Tilmeldt: lør 7. jan 2017 19:41
Geografisk sted: Østfyn

Re: Ny radio

Indlæg af Nielsen01 »

Der var en gang hvor jeg for alt i verden skulle ha en 16v antenne op på bagenden af golfen, det kommer så ikke til at ske med a2eren og ej heller en haj finne :lol:
At placere antennen ude i sidespejlet lyder jo meget fornuftigt, væk fra , hvad doktoren kalder, en frekvens tæt alukasse.
Om det så kan give ballade fra chefen her hjemme , når jeg beslutter at regulere sidespejlet midt i et død sygt Justin Biber nummer , og de søde små DC motorer der gør arbejdet ude på fløjen , måske , skaber en frygtelig masse støj på signalet, men igen, hvis det funke i en ny moderne T5 , så er der da en chance.
Jeg køber nok den model jeg linkede til tidligere, og da jeg godt kan li at eksperimentere, så kunne det da godt være det skulle prøves, hvis den medfølgende rude dims ikke gør arbejdet OK
Fortsat god weekend.
Sort A2 fra 02 544000km
Sølv A2 fra 02 465000km
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Ny radio

Indlæg af Atjuh 3L »

En lille advarsel: Der er IKKE plads til at trække nogetsomhelst ekstra ind i sidespejlet på en A2 - men man kan selvf. forsøge at bore ledningsgennemføringspladsen lidt op inde i spejlet :lol: :lol:

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Nielsen01
Indlæg: 42
Tilmeldt: lør 7. jan 2017 19:41
Geografisk sted: Østfyn

Re: Ny radio

Indlæg af Nielsen01 »

Radioen er prøvemonteret med den medfølgende rude antenne , og det virker ok, har kun haft den monteret i 2 dage nu, og ikke været på langfart endnu, men den modtager bedre end den blaupunkt dab jeg har siddende i min golf 2.
Har lavet et andet indlæg hvor jeg søger el diagrammer over audien, i forbindelse med monteringen ledte jeg efter de berygtede kl 15-15+ , fandt noget jeg fik til at virke
over ved lyskontakten, men jeg har lidt udfordringer med at få den dæmpbare lysstyrke i radioen til at virke, hvis jeg sætter den til nu, dæmpes lyset i radiodisplayet helt ned, når jeg så skruer ned for lysdæmperen sker der ingenting, før den kommer helt på minimum,der skifter styrken i radiodisplayet i et spring til max,
Udover de små udfordringer, så er det sku en fornøjelse så meget radio man kan få for 1200. Radio, dab+ og bluetooth .
Sort A2 fra 02 544000km
Sølv A2 fra 02 465000km
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Ny radio

Indlæg af Qaxius »

Fint med en god radio, men hvad med vibrationerne i dørene?
Musikken lyder jo stadig forfærdelig.
Der kommer meget mere dybde i musikken, når der er brugt 3-400kr på StP Anticor.

Pioneer er iørvigt rigtig god.
Men har du husket at slå HPF til og sætte det til 63Hz?
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Besvar