Pioneer SPH-DA120 eller Android enhed.

Bilstereo, navigation, håndfri osv.
Besvar
Fitze
Indlæg: 30
Tilmeldt: tors 9. jul 2015 07:08
Geografisk sted: Gilleleje

Pioneer SPH-DA120 eller Android enhed.

Indlæg af Fitze »

Jeg står og skal have en 2-din radio i Lupoen.

Mine overvejelser går på at købe en Pioneer SPH-DA120 og gøre brug af Apple Carplay (dog irreterende at man ikke kan bruge sine egne navigationsprogrammer), ellers satse på en Android enhed.

Jeg syntes bare rent prismæssigt, så rammer de tæt på hinanden, jeg har snakket lidt med Ice-shop omkring android enheden, og jeg kan jo se at en ramme til Lupoen koster ca. 500kr også kommer der en radio til 2600kr mindst oveni.

Hvad er jeres erfaringer?

Man kunne selvfølgelig også gå den helt anden retning og finde en 1-din radio som kan spille A2P så man kan spille spotify osv. på radioen, også med håndfri i radioen, så må navigationen foregå på telefonen i en mobilholder, ved ikke om det kunne være en bedre løsning.

Hvis nogen har gode råd, evt. link til tingene, jeg mener der er noget med nogle stik der skal købes ind, og om man kan få rammen et andet sted? en anden radio måske? og hvad er folks erfaring med Apple Carplay radioerne?
Lupo 3L 2002, 305.000,
Andreas1972
Indlæg: 163
Tilmeldt: søn 6. dec 2015 17:44
Geografisk sted: nørager

Re: Pioneer SPH-DA120 eller Android enhed.

Indlæg af Andreas1972 »

Hej ved ikke helt om du kan bruge mit svar til noget men jeg har en pioneer deh-x8700bt radio i min lupo via den kan jeg høre musik og snakke håndfrit men som du også selv skriver foregår navigation fra telefonens skærm . De andre løsninger kender jeg desværre ikke noget til ,men da mit behov for navigation ikke er så stort lever jeg fint med denne løsning og fralægge pladsen under min 1 din radio vil jeg også nødig undværre :)
Fitze
Indlæg: 30
Tilmeldt: tors 9. jul 2015 07:08
Geografisk sted: Gilleleje

Re: Pioneer SPH-DA120 eller Android enhed.

Indlæg af Fitze »

Kunne måske godt være en løsning, jeg kan se at man kan få en Pioneer 390BT til under 700kr, også bare en god holder til telefonen, så er man jo også kørende...

Jeg er dog stadig lidt i tvivl om hvilken løsning jeg skal vælge, så alle råd er velkommen,.
Lupo 3L 2002, 305.000,
CJohansen
Indlæg: 335
Tilmeldt: man 31. okt 2016 15:49
Geografisk sted: Viborg området

Re: Pioneer SPH-DA120 eller Android enhed.

Indlæg af CJohansen »

knægten har lige sat en android 2 din i lupoen. Billig, OK, navi med kort over hele europa, integreret med telefon, internet, medieafspiller osv osv. Lyder fint på originale højtalere.

Det er den har han købte: http://billigstereo.dk/produkter/18-uni ... ia-center/
A2 3L 2003 sort importbil 181.000 på bagen. Pilot og optimering af Skipper. Lavet om til manuel gear. Større bremser, større tank, skiver i bag, større hjullejer og rigtige trækaksler mm. Nu uden returventil. Er efterhånden ved at være nærmest stabilt kørende.
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Pioneer SPH-DA120 eller Android enhed.

Indlæg af Qaxius »

https://www.aliexpress.com/store/produc ... 06809.html

Du skal bruge 2DIN udgaven af NR5261.

Er du i tvivl om hvilken 2 DIN, der er bedst, så spørg på www.vagcars.dk
Herinde går de sgu, sørgeligt nok, ikke ret højt op i lyden fra radioen.

Med den der, der vælger du selv din navigation.
Den skulle gerne virke med de skrækkelige crApple debiltelefoner.


https://www.forbes.com/sites/bensin/201 ... 032ed04246

iphone go home.
Min lærling har lige købt den i en butik i Kina. Overvejer om jeg skal hapse den fra ham for 4500kr.
Så må han bare få konen til at købe ham en ny, da hun stadig er i Kina.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Pioneer SPH-DA120 eller Android enhed.

Indlæg af sussi »

Qaxius skrev:Herinde går de sgu, sørgeligt nok, ikke ret højt op i lyden fra radioen.
Det er fordi vi kører Lupo/A2 for at komme fra et sted til et andet, og ikke for at sidde i en koncertsal og lytte til perfekt gengivelse af et eller andet, der overdøver alt andet. ;)
Og ja man kan også spille dæmpet musik, med et anlæg til flere tusinde kroner, men for at høre P1 er den radio, der nu sidder i bilen ganske udmærket :D :D
M.v.h. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
Andreasf
Indlæg: 1062
Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Nyborg
Kontakt:

Re: Pioneer SPH-DA120 eller Android enhed.

Indlæg af Andreasf »

Hep,

Vi har lige smidt SPH-DA120 i to Lupo'er - og det er sgu meget lækkert!
Intet at udsætte. Nem betjening, masser af funktioner - og farvetema kan laves, så det matcher bilens.

Touchknapperne fungerer super fint - vi var lidt betænkelige ved at volumenkontrol er to touchknapper, men de reagerer så godt, at man ikke savner følingen fra en drejeknap.

Linjeudgange osv. til ekstern forstærker.
Grafisk EQ med jeg-kan-ikke-huske-hvor-mange-bånd-men-nok.

Monteringsrammen (den i metal som selve headunit''en slides ind i) går rimelig tight i dobbelt-din-hullet i Lupo'erne, men den kan lige lirkes ind uden man skal file eller andet. Det rasler i hvert fald ikke når man er færdig :P
Der er vel 20mm plads bagtil mellem headunit og bilen, så en god hjælp er at fjerne kopholder/afdækning under konsollen så man kan guide ledninger mens man slider dyret på plads.
Husk at lægge håndbremsekablet til stel hvis du ikke monterer det korrekt, ellers kan du ikke ændre lysstyrke mv. på skærmen.

Vi har boret et lille hul i afdækningen på undersiden hvor lightningkablet kommer ud, så telefonen kan ligge i midterkonsollen/på passagersædet, men det er jo smag og behag.

Husk adapter til radiostik :-)

12 point herfra!
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Pioneer SPH-DA120 eller Android enhed.

Indlæg af Qaxius »

Mængden af Apps til Appradioerne er stærkt begrænset, grundet en opdatering for laaang tid siden, som ødelagde det meste af det den ellers kunne.
Har du Apple, så er dwt nok det bedste valg, for så er man jo vant til begrænsningerne.
Har man Android, så gå langt uden om Appradio.
Der er de ikke pengene værd, synes jeg.
Medmindre at man har sub med forstærker, for så er den nok at foretrække.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Besvar