Xsound radio

Bilstereo, navigation, håndfri osv.
Besvar
jacobgalsgaard
Indlæg: 2
Tilmeldt: lør 14. jan 2017 18:17
Geografisk sted: Aarhus

Xsound radio

Indlæg af jacobgalsgaard »

Hej.

Jeg har lige monteret en xsound radio,BT,mp3 afspiller i min lupo(http://www.thansen.dk/bil/autoudstyr/hi ... 393692157/)

Eftersom jeg før havde pioneer cd afspiller i(som virkede perfekt), er tænding plus og konstant plus allerede byttet. Men da jeg montere xsound virker den kun med tænding tilsluttet, og ikke når bilen er startet! den starter op(også når man starter bilen), men går ud før radio begynder og spille, og den når ikke engang i sige 'see you'! før den slukker.
Hvis man så bytter tændings plus og konstant plus tilbage til original, så virker afspilleren når man kører, men skal tændes manuelt og går ud hvergang start stop bruges, ligesom orignalt.

Nogen der har oplevet dette før?

Mvh Jacob
Andreas1972
Indlæg: 163
Tilmeldt: søn 6. dec 2015 17:44
Geografisk sted: nørager

Re: Xsound radio

Indlæg af Andreas1972 »

det der med at radio går ud ved start stop er ganske normalt :) :)
jacobgalsgaard
Indlæg: 2
Tilmeldt: lør 14. jan 2017 18:17
Geografisk sted: Aarhus

Re: Xsound radio

Indlæg af jacobgalsgaard »

Ja det ved jeg godt. undrer mig bare mere over når man bytter rundt på konstant plus og tændings plus at den ikke vil virke når bilen er startet??
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Xsound radio

Indlæg af Kim B Olesen »

Kontroller lige om den blå ledning er sluttet til noget !
Hvis du har forstærker sluttet til, er det Remote dertil eller ledning til antenne/antenne forstærker !
Jeg har set i nogle lupoer hvor folk ikke har kontrolleret i stikket på bilen, der er nogle hvis ikke alle lupoer der sender 12v ind til radioen, det er ikke et hit :shock:

Udover det er det nok begrænset hvad du kan forvente af en kinøjser radio til 349 kr ;)
Andreas1972
Indlæg: 163
Tilmeldt: søn 6. dec 2015 17:44
Geografisk sted: nørager

Re: Xsound radio

Indlæg af Andreas1972 »

Uden at have nogen form for belæg for min tese vil jeg mene at der fra fabrikken er monteret en lille kondensator der kompenserer for den i mange gange meget uheldige situation at radioen går ud efter start stop, tror jeg at hvis man monterer en radio med en størrer forstærker end std. får man dette problem.
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Xsound radio

Indlæg af Qaxius »

At radioen slukker i lyskryds, det modvirkes med et bedre batteri, en kondensator på 3F placeret ved batteriet eller en lille kondensator placeret bag ved din radio.
Jeg havde sidste løsning i min Lupo.

Dit valg af radio er en direkte katastrofe.
Sikke dog noget lort.

http://www.pioneershop.dk/produkter/228 ... h-x580bt-/
Den har jeg nu.


http://www.pioneershop.dk/produkter/228 ... mvh-390bt/
Den havde jeg i den forrige bil.

Klaaaart bedre end Xsound.



Den her havde også været bedre.
http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=2 ... 2FBilradio
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Andreas1972
Indlæg: 163
Tilmeldt: søn 6. dec 2015 17:44
Geografisk sted: nørager

Re: Xsound radio

Indlæg af Andreas1972 »

arhh Qaxius skru nu lidt ned for charmen ;) Jeg er sku heller ikke x sound fan men når nu manden har købt skidtet så hjælp ham dog i stedet for at træde i det :D :D ;)
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Xsound radio

Indlæg af Qaxius »

Han har købt noget lort og nu tæller timerne på at finde fejlen.
Retur til Thansen ned skidtet og køb en Pioneer.
Så er han en glad mand.
Med Pioneer, der får han tilmed muligheden for HPF, som er fantastisk, for lyden. Den bør sættes til 63Hz i en Lupo, hvis man skruer godt op for lyden.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Besvar