Udskift af diskant

Bilstereo, navigation, håndfri osv.
Besvar
MayzerRT
Indlæg: 92
Tilmeldt: søn 10. jan 2016 21:31
Geografisk sted: Holbæk sjælland

Udskift af diskant

Indlæg af MayzerRT »

Hej, jeg står og skal skifte diskanten foran begge sider, da højtalerne også er skiftet. Men der er virkelig ikke meget plads eller ledning når man lige "popper" højtaleren op... Nogen der muligvis har nogle tricks?
Brugeravatar
Bandit
Indlæg: 774
Tilmeldt: man 12. jul 2010 06:02
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Fjelstervang, Vestjylland

Re: Udskift af diskant

Indlæg af Bandit »

Hvis du løsner instrumentbordet kan du trække det lidt tilbage og derved få lidt mere plads.
Der sidder en skrue i hver side ud mod døren bag en afdækning.
Ulven kommer, ulven kommer
MayzerRT
Indlæg: 92
Tilmeldt: søn 10. jan 2016 21:31
Geografisk sted: Holbæk sjælland

Re: Udskift af diskant

Indlæg af MayzerRT »

Bandit skrev:Hvis du løsner instrumentbordet kan du trække det lidt tilbage og derved få lidt mere plads.
Der sidder en skrue i hver side ud mod døren bag en afdækning.
Kan ikke helt se hvordan det giver mere plads, men prøver omlidt. Er der andet jeg skal tage højde for når jeg skifter? For tænker at klippe stikket af ved diskanten og sætte samlemuffe på også sammen med nye ledning fra ny diskant
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Udskift af diskant

Indlæg af Qaxius »

Har du ikke et delefilter, som den skal på?
Eller har du købt noget i stil med Audio System MX165?
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
MayzerRT
Indlæg: 92
Tilmeldt: søn 10. jan 2016 21:31
Geografisk sted: Holbæk sjælland

Re: Udskift af diskant

Indlæg af MayzerRT »

Qaxius skrev:Har du ikke et delefilter, som den skal på?
Eller har du købt noget i stil med Audio System MX165?
Aner det ikke, købte nogle rainbow højtalere i carsound til 1500kr med løs diskant. Så har jeg bare klippet stikket af de gamle, og sat de nye til med nogle samlemuffer. Det virker, så det er vel bare det.
Jakob J
Indlæg: 709
Tilmeldt: søn 25. jul 2010 19:40
Geografisk sted: Hesselager

Re: Udskift af diskant

Indlæg af Jakob J »

Normalt køber man et såkaldt komponent sæt bestående af diskanter, 6,5" højttalere til døren og delefiltre. Tror de fleste vil vælge at trække nye kabler til det hele og lade det originale ligge ved siden af. Sådan har jeg gjort i hvert fald :)
MayzerRT
Indlæg: 92
Tilmeldt: søn 10. jan 2016 21:31
Geografisk sted: Holbæk sjælland

Re: Udskift af diskant

Indlæg af MayzerRT »

Jakob J skrev:Normalt køber man et såkaldt komponent sæt bestående af diskanter, 6,5" højttalere til døren og delefiltre. Tror de fleste vil vælge at trække nye kabler til det hele og lade det originale ligge ved siden af. Sådan har jeg gjort i hvert fald :)
Jeg har sådan nogle kasser der hørte med, er det delefilter? Og hvis det er, aner jeg ikke hvordan det fungere
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Udskift af diskant

Indlæg af Qaxius »

Tag et billede af disse kasse.
Der fulgte nok en vejledning med.
Normalt, så er der 6 ben i hver kasse.

Plus og minus IN
Plus og minus Woofer
Plus og minus Tweeter

Det burde være indlysende hvordan at det skal forbindes, hvisndu har disse 6 ben.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Besvar