Køb af 2 DIN.

Bilstereo, navigation, håndfri osv.
Besvar
Brugeravatar
Madsls
Indlæg: 204
Tilmeldt: man 28. sep 2015 18:34
Geografisk sted: Randers kommune

Køb af 2 DIN.

Indlæg af Madsls »

Hej Lupo folk, jeg har fundet en 2 Din radio. Jeg ønsker at få i min Lupo:
http://exclusivecarauto.com/32gb-androi ... -1143.html


Målene på den er "178mmX100mm" og mine mål i lupo'en er "190mmx116mm". Men der er jo lidt plads i mellem, som skal fyldes ud, ellers ser det jo lidt dumt ud, også hopper den også op og ned, når der ikke er noget den bliver holdt fast med.

Men det er fordi jeg mangler en frame/ramme. Som vedkommen har sagdet jeg mangler, og måske også en ISO. Men han var ikke 100% sikker om jeg manglet den eller ej. Eller om nogle kan give svar på at det faktisk er i bilen, normalt.? Eller SKAL jeg have købt det ved siden af, for at denne 2 din faktisk vil fungere? Han skriver selv det er en universal 2 din radio. Og skulle passe til de fleste biler.

Men nogle som kan hjælpe her, eller har ideer til hvad man kan gøre?
Senest rettet af Madsls ons 24. feb 2016 21:01, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Køb af 2 DIN.

Indlæg af KMDTHY »

2 DIN passer i Lupo.

Sørg for at købe den der er rooted så du kan smide XDauto ROM på radioen.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
Madsls
Indlæg: 204
Tilmeldt: man 28. sep 2015 18:34
Geografisk sted: Randers kommune

Re: Køb af 2 DIN.

Indlæg af Madsls »

KMDTHY skrev:2 DIN passer i Lupo.

Sørg for at købe den der er rooted så du kan smide XDauto ROM på radioen.
Når du mener at passer til Lupo. Også tale om ISO? Eller bare generalet.?

Spørgsmål, XDauto ROM? Ja ikke lige det som siger mig noget. Men hvad giver denne funktion af muligheder?
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Køb af 2 DIN.

Indlæg af KMDTHY »

Du blander tingene sammen.

2 DIN er den standard størrelse for auto radioer. Den du har nu er sikkert 1 DIN.

XDauto er opensource, derfor bliver der udviklet mere på det end et par kinesere med fede fingre. XDauto er klart at foretrække frem for standard ROM.

http://forum.xda-developers.com/android ... d-t3266694

http://forum.xda-developers.com/wiki/Ne ... ustom_ROMs
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
Madsls
Indlæg: 204
Tilmeldt: man 28. sep 2015 18:34
Geografisk sted: Randers kommune

Re: Køb af 2 DIN.

Indlæg af Madsls »

KMDTHY skrev:Du blander tingene sammen.

2 DIN er den standard størrelse for auto radioer. Den du har nu er sikkert 1 DIN.

XDauto er opensource, derfor bliver der udviklet mere på det end et par kinesere med fede fingre. XDauto er klart at foretrække frem for standard ROM.

http://forum.xda-developers.com/android ... d-t3266694

http://forum.xda-developers.com/wiki/Ne ... ustom_ROMs
Okay, ja så har jeg misforstået, beklager, men en ramme jeg søger, som tilpasser denne model ud til min størrelse som er 190mmx116mm, Og der er jo stor plads imellem når den 2 DIN, jeg har kigget på er 178mmx100mm. også op til 190mmx116mm. Der mangler jeg en ramme, som kan fylde dette område ud.

Den Radio jeg har i bilen er 1 din, en helt alm radio. Og den skal jeg have skiftet ud til 2 din, som jeg har linket til.

Men det vil sige at root den, også få fat i XDauto, vil give flere "fede" funktioner. fremfor det standarte udstyr som er i den. Men den jeg har linket til. Det er jo Android 4.4 men den skulle da næsten fungere som en Android mobil? Dog ikke med SMS & Opkald funktion. Eller er jeg helt fra området her?
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Køb af 2 DIN.

Indlæg af KMDTHY »

Korrekt. Dog er der en MCU der tager sig af alt det Android ikke kan... FM, video switcher, Bluetooth handsfree, forstærker.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
Madsls
Indlæg: 204
Tilmeldt: man 28. sep 2015 18:34
Geografisk sted: Randers kommune

Re: Køb af 2 DIN.

Indlæg af Madsls »

Hvilken vil i måske anbefale?

2 DIN 32GB 7" ANDROID 4.4 CAR RADIO GPS 4-CORE CARPAD 3 WIFI
http://exclusivecarauto.com/32gb-androi ... -1143.html

Eller

Parrot ASTEROID Smart 2DIN navigation Bluetooth DK GPS version
http://www.bergs.dk/skaerme-med-afspill ... ion-p11834

Bergs.dk anbefaler eksempel Parrot jeg linker til her, da dette er et "mærke" som faktisk holder længer, i forhold til den kinesiske udgave jeg også linker til her over. Og han siger også at denne Parrot køre med Android. Og jeg har kigget lidt videoer igennem ang. Parrot Asteroid. Men jeg syntes ikke den er optimal, men derfor vil jeg prøve at høre jer her inde ad omkring den, hvis nogle måske har erfaringer med Parrot Asteroid? Som jeg linker til.

Men kigger jeg lidt på Parrot. Ligner det lidt at det er en forældet android version som der køres med her. Hvor den kinesiske version køre med 4.4 Kitkat Android.
Henningsen
Indlæg: 14
Tilmeldt: tirs 1. mar 2016 21:37
Geografisk sted: Nordjylland.
Kontakt:

Re: Køb af 2 DIN.

Indlæg af Henningsen »

Jeg har haft Parrots Smart 2 din i nogle år nu.

Ja, den har ikke processor kraften som de gængse kina-radioer. Men den kører med 2.3.7 Gingerbread som er stort set klippestabil i brugen.

Der kan installeres VLC player på der kan køre film og videoer.
Torque app til live info fra motoren.
Tune in radio til netradio.
og en håndfuld andre apps.

Det marked som følger med radioen. Asteroid Market, som er decideret elendig. Men heldigvis kan der side-loades diverse apps. Den kan også rootes.
Bakkamera ind, video in, ekstern video ud til skærm(e) på bagsædet f.eks.

Parrot var igang med deres opdaterede Radio med endnu flere features. RNB6. Men den blev sløjfet fra offentlig salg da der vist var tilpas meget interresse fra bilfabrikanterne til at den kun ville solgt til dem.'


Men brugsmæssigt, så holder min radio indtil videre længere en min kammerats no-name-android-kina radio i hastighed og brugervenlighed.


Dog er iGo navigationen lidt handikappet da den ikke har live opdatering eller TMC. Den forslår først alternativ rute NÅR man har holdt stille i kø i 4-5 min. :D

Men jeg ville dog ikke råde folk til at købe den hvis de vil se HD film osv. Da den ikke er top-notch i ydeevnen med sin (sølle) 800mhz. hjerne :)

Men alt i alt er jeg glad.


Redigeret:
P.S. Jeg er ny bruger her på forummet. Men har luret i mange år som gæst :)
Lupo 3l. Rød. 329.000km. Vinterbil.
Smart fortwo Cab. 0,8 cdi. Sommerøse.
Arbejder med diesel/heavyfuel/gas- V8 og opefter.
Jakob J
Indlæg: 709
Tilmeldt: søn 25. jul 2010 19:40
Geografisk sted: Hesselager

Re: Køb af 2 DIN.

Indlæg af Jakob J »

På Vagcars er der en lang diskussion omkring en newsmy android enhed. Ved ikke om den er interessant.
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Køb af 2 DIN.

Indlæg af Qaxius »

Den Newsmy der er på Vagcars er KUN til nyere VAG, da den er lidt større end 2DIN.
Den der linkes til her, er også en Newsmy.
Jeg havde ikke hoppet på den fra Parrot.
Hvis den er halvsløv nu, så er den skindød om et år.
Og så koster den iøvrigt mere.
Der findes mange Apps, som slet ikke kører på de helt gamle versioner af Android.

Det bedste du kan, er at oprette dit indlæg inde på Vagcars.dk og hør hvad de siger derinde.
Der er alt for få lydnørder herinde, til at du kan få et fyldestgørende svar.

Husk nu at lave dit spørgsmål inde under ICE....!

Herinde ligger det jo forkert!
Senest rettet af Qaxius søn 6. mar 2016 01:23, rettet i alt 1 gang.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Henningsen
Indlæg: 14
Tilmeldt: tirs 1. mar 2016 21:37
Geografisk sted: Nordjylland.
Kontakt:

Re: Køb af 2 DIN.

Indlæg af Henningsen »

beholder også kun min Asteroid pga. jeg syntes den fylder mine behov. Men Kan se på vagcars tråden at det nok var sådan en der kunne prøves. (I 2-din udgaven)

Men manglen på cd drev giver det bonus at der er plads til alle ledninger og kabler bagved radioen. ;)
Lupo 3l. Rød. 329.000km. Vinterbil.
Smart fortwo Cab. 0,8 cdi. Sommerøse.
Arbejder med diesel/heavyfuel/gas- V8 og opefter.
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Køb af 2 DIN.

Indlæg af KMDTHY »

Qaxius skrev:Den Newsmy der er på Vagcars er KUN til nyere VAG, da den er lidt større end 2DIN.
Herinde ligger det jo forkert!
Aaargh det er ikke helt rigtig. newsmy nu3001 er en idendisk maskine med den som omtales, bare i 2 DIN form.

Topic er flyttet.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Henningsen
Indlæg: 14
Tilmeldt: tirs 1. mar 2016 21:37
Geografisk sted: Nordjylland.
Kontakt:

Re: Køb af 2 DIN.

Indlæg af Henningsen »

Der er sat en Parrot til salg på Bilgalleriet. Byd ham evt. 1300,- ;)

http://www.bilgalleri.dk/parrot-asteroi ... id-2114657

Og er det ikke noget for dig, køber jeg den gerne for 1200,-... :D
Lupo 3l. Rød. 329.000km. Vinterbil.
Smart fortwo Cab. 0,8 cdi. Sommerøse.
Arbejder med diesel/heavyfuel/gas- V8 og opefter.
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Køb af 2 DIN.

Indlæg af Qaxius »

Haha.
Indtil for et par måneder siden, der hang der en meget stor banner ved Dansk Auto Hifi i Køge, med netop denne Parrot.

4995kr....

Dyrt siger jeg bare.
Så havde jeg sgu hellere valgt en App Radio fra Pioneer.

Nu er det "Alpine med håndfri fra 999", der står på banneren.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Besvar