Fjernelse af cd vælger

Bilstereo, navigation, håndfri osv.
Besvar
Rapo
Indlæg: 49
Tilmeldt: man 16. mar 2015 18:13
Geografisk sted: Aarhus

Fjernelse af cd vælger

Indlæg af Rapo »

Hey

Mit radio setup ser ud som det på billedet:

Kan man fjerne selve cd delen bare og få enten en indsats eller på anden måde lave et aflægger rum, da jeg synes jeg mangler steder at ligge ting og jeg jo ikke bruger cd delen alligevel.

Mangler dog mest et sted at montere holder til min mobil, og den sugekop jeg har nu er jeg rigtig glad for men kan ikke rigtig sidde nogen steder.
Er dog faldet over den her version, men ved ikke om den kan komme i den her type cd holder som jeg har da de jo virker meget tynde:
http://m.mytrendyphone.dk/shop/exogear- ... 6484p.html

Nogen der har erfaringer med den?
Vedhæftede filer
ImageUploadedByTapatalk1432450472.505180.jpg
ImageUploadedByTapatalk1432450472.505180.jpg (168.56 KiB) Vist 9383 gange
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Fjernelse af cd vælger

Indlæg af ph. »

Ja det er muligt at fjerne cdafspiller og også at montere det aflæggerum som den er produceret med ...Tror at Kim B Olsen har et liggende
Rapo
Indlæg: 49
Tilmeldt: man 16. mar 2015 18:13
Geografisk sted: Aarhus

Re: Fjernelse af cd vælger

Indlæg af Rapo »

Super..
Hvad er teknikken til at få det ud?
Skal der bare hives, eller skal der trykkes nogle bestemte steder eller hvordan?

Kan se på videoer der skal nogle finde ind i nogle små riller, men dem ligner det ikke der er på hverken radio eller cd skifter.

Jamen hvis Kim B Olsen, læser med, hvad skal han så have for sådan et rum? (:
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Fjernelse af cd vælger

Indlæg af ph. »

Både cd og radio har 4.runde huller
der findes et værktøj til at stikke ind og udløse låsene
men man kan også bruge 4. popnitter eller søm eller...
Rapo
Indlæg: 49
Tilmeldt: man 16. mar 2015 18:13
Geografisk sted: Aarhus

Re: Fjernelse af cd vælger

Indlæg af Rapo »

Fedt, tænkte nok det havde noget med dem at gøre ^_^

Tak for hjælpen, men ud og prøve og så se om jeg kan få fat i et rum til hullet bagefter ;)

Hvad heddet sådan et rum, eller et nr på det hvis jeg skal google lidt efter det? (:
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Fjernelse af cd vælger

Indlæg af Kim B Olesen »

Jeg skal lige kigge lidt senere om ikke jeg har et til at ligge endnu :D
Rapo
Indlæg: 49
Tilmeldt: man 16. mar 2015 18:13
Geografisk sted: Aarhus

Re: Fjernelse af cd vælger

Indlæg af Rapo »

Super, har fået skifteren ud, så har bare et stort hul nu jeg skal have fyldt noget i ;)
Brugeravatar
kvist93
Indlæg: 292
Tilmeldt: man 3. sep 2012 22:09
Geografisk sted: Hammel/Århus

Re: Fjernelse af cd vælger

Indlæg af kvist93 »

Jeg har to hvis det er :) bor i hammel,
Sort Lupo 3l - Reg. 12/12-2001 - AP900 fartpilot - Fjernbetjent centrallås m. Klapnøgler - Alu sports pedaler - W8 loftlys - lys i loftet ved bagsæderne fra Vw Passat - Brilleholder i himlen - 2 DIN Navi - Handskerum m. Lys - Lys i fodrum - Tågelygter - LED Kørelys (Osram PX-4) og sidst men ikke mindst bagagerums lys.

270.000 km på uret :)
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Fjernelse af cd vælger

Indlæg af Qaxius »

LORTE radio.....
Pænere kan det ikke siges.
Blaupunkt er Tysk affald, der er blevet trådt på.

Forestil dig en musiker i sit studie, som er bagstiv og skæv og nu vil indspille et nummer.
Han får så indstillet sin guitar forkert og hans stemme er ude af tone.
Han indspiller nummeret alligevel og udgiver nummeret kun TIL DIG.
Det er det du så lytter til
Vi andre med ordenlige radioer, vi hører den endelige/perfekte version.
Og det kan du også komme til, når du får dig en radio, som ikke kun er placeret i din bil, for at sænke afgiften med 1000kr. ( ja der er et fradrag i afgiften på 1000kr for biler, som bliver leveret med en radio, som kan modtage Trafic Anouncements - Traffikmeldinger ).

Skrot din CD changer og skrot din radio og køb Pioneer/Alpine/JVC/Clarion/Sony med Bluetooth.
Det vil du IKKE fortryde.
Jeg har skiftet radio for en herinde, som ikke troede sine egne øre, da vi fjernede hans skrammel Blaupunkt 2DIN radio ( som havde været halvdyr ) og satte en Pioneer i den istedet for.
Så lyddæmpede jeg hans døre og så kørte han hjem i det han betegnede som en ny bil.
Aflæggerrummet kan købe i de fleste bilstereo butikker, da det mere eller mindre er en stadard størrelse. ( 1DIN aflæggerrum ).


Jeg er faktisk ved at blive idiot, af MyRock.
Der er noget galt med deres musik.
ALLE andre radiostationer gør rent igennem, men på MyRock der runger el-guitaren og bassen lyder hul.
Og det er ligegyldigt hvilken bil jeg hører MyRock i, så er der noget helt galt med musikken.
( intet slår musikkvaliteten fra en original CD ).
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Fjernelse af cd vælger

Indlæg af Kim B Olesen »

Qaxius skrev:intet slår musikkvaliteten fra en original CD ).
Jo - en LP ;)
Men helt enig i antagelsen om blaupunkt radioer, det dur bare ikke :(
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Fjernelse af cd vælger

Indlæg af ph. »

Kim B Olesen skrev:
Qaxius skrev:intet slår musikkvaliteten fra en original CD ).
Jo - en LP ;)
Men helt enig i antagelsen om blaupunkt radioer, det dur bare ikke :(
min forhenværende kollega mener at MANGE cd'er af nyere dato er optaget i et elendigt format
f.eks. lyder Metallica klart bedre i et eller andet til ps3,4 stykker end på cd ...kan det passe at det var guitarhero han skrev??
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Fjernelse af cd vælger

Indlæg af Qaxius »

Jeg tænker faktisk at Guitarhero undertrykker nogle af de toner, som hans øre ikke synes om.
Så måske er hans øre bedre gearet til en begrænset version, for jeg er altså sikker på at CDen er bedre end Guitarhero.
Eneste der slår den, er lossless i stil med Flac.
Der er dog en tendend til at musikken bliver indspillet i toppen af hvad indspilningen tillader, så måske er hans afspiller indrettet, så den ikke kan læse sporet rigtigt, så den ender med at clippe en lille bitte smule.
LP er ikke bedre, for der er mulighed for trykkefejl, slidtage og så hører du tydeligt støv på pladen.
Jeg er vokset op med LPere og bånd.

Men igen, smid det Tyske affald ud og få dig en radio med CD og lyddæmp dine døre.
Så vil du elske din radio igen.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Rapo
Indlæg: 49
Tilmeldt: man 16. mar 2015 18:13
Geografisk sted: Aarhus

Re: Fjernelse af cd vælger

Indlæg af Rapo »

kvist93 skrev:Jeg har to hvis det er :) bor i hammel,
Fedt, hvad skal du have for sådan en? ;)
Hammel er jo ikke langt herfra (:

Og ja drenge vil give jer ret i jeg da bestemt har hørt bedre lyd før end den radio, men bilen er købt for at kunne få mig billigt fra A til b hver morgen, og til den smule morgen radio der bliver hørt på den er det sq fint nok ;)
Gider ikke ofre mange hundreder kroner på en ny radio når jeg har der virker, og lyder heller ikke billigt med isolering af døre, selvom jeg slet ikke er i tvivl om det kunne være rart (:
Brugeravatar
kvist93
Indlæg: 292
Tilmeldt: man 3. sep 2012 22:09
Geografisk sted: Hammel/Århus

Re: Fjernelse af cd vælger

Indlæg af kvist93 »

Rapo skrev:
kvist93 skrev:Jeg har to hvis det er :) bor i hammel,
Fedt, hvad skal du have for sådan en? ;)
Hammel er jo ikke langt herfra (:

Og ja drenge vil give jer ret i jeg da bestemt har hørt bedre lyd før end den radio, men bilen er købt for at kunne få mig billigt fra A til b hver morgen, og til den smule morgen radio der bliver hørt på den er det sq fint nok ;)
Gider ikke ofre mange hundreder kroner på en ny radio når jeg har der virker, og lyder heller ikke billigt med isolering af døre, selvom jeg slet ikke er i tvivl om det kunne være rart (:
Du kan få den for 100kr :)
Sort Lupo 3l - Reg. 12/12-2001 - AP900 fartpilot - Fjernbetjent centrallås m. Klapnøgler - Alu sports pedaler - W8 loftlys - lys i loftet ved bagsæderne fra Vw Passat - Brilleholder i himlen - 2 DIN Navi - Handskerum m. Lys - Lys i fodrum - Tågelygter - LED Kørelys (Osram PX-4) og sidst men ikke mindst bagagerums lys.

270.000 km på uret :)
Rapo
Indlæg: 49
Tilmeldt: man 16. mar 2015 18:13
Geografisk sted: Aarhus

Re: Fjernelse af cd vælger

Indlæg af Rapo »

Jamen så tager jeg den ;)
Sender lige en PB med nr så kan vi lige udveksle adresse (:
Brugeravatar
kvist93
Indlæg: 292
Tilmeldt: man 3. sep 2012 22:09
Geografisk sted: Hammel/Århus

Re: Fjernelse af cd vælger

Indlæg af kvist93 »

Rapo skrev:Jamen så tager jeg den ;)
Sender lige en PB med nr så kan vi lige udveksle adresse (:
Bare i orden :)
Sort Lupo 3l - Reg. 12/12-2001 - AP900 fartpilot - Fjernbetjent centrallås m. Klapnøgler - Alu sports pedaler - W8 loftlys - lys i loftet ved bagsæderne fra Vw Passat - Brilleholder i himlen - 2 DIN Navi - Handskerum m. Lys - Lys i fodrum - Tågelygter - LED Kørelys (Osram PX-4) og sidst men ikke mindst bagagerums lys.

270.000 km på uret :)
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Fjernelse af cd vælger

Indlæg af Qaxius »

Isolering af dørene kan klares for 500kr.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Besvar