W8 lys og DIMMER, EL-SPØRGSMÅL!?

Spoilere, skørter, interiør, lygter mv.
Besvar
Nick2054
Indlæg: 5
Tilmeldt: søn 4. dec 2016 23:06
Geografisk sted: Sjelle, Aarhus

W8 lys og DIMMER, EL-SPØRGSMÅL!?

Indlæg af Nick2054 »

Jeg fik købt en W8 loft lampe af en herinde fra og fik den ganske fint monteret.
Senere købte jeg en dimmer chip, på en eBay aktion til 40 mønter, som op-/ned dimmer lyset efter lyset har været tændt i 20 sekunder enten ved åbning eller lukning af døren, istedet for bare tænd/sluk. Dertil er der 10 minutters timeout, hvis døren holdes åbent længere end det, slukkes lyset automatisk. Ligeledes hvis der sættes tænding på og bilen startes, så dimmer lyset også ud.

Jeg har forsøgt at koble det sammen som vedhæftede diagram foreskriver - Men det virker lidt anderledes, da jeg åbnede døren slukkede dæmmede lyset ud, og når jeg lukkede døren dæmmede lyset op. Jeg forsøgte også med den hvide ledning som diagrammet foreskriver at skulle omvende logikken i systemet, men uden meget held, kun en lille spændingsforskel.
Jeg har hentet tændingplus ved sikringsboksen, fra den samme ledning som går til radioen (Brun/grå, så vidt jeg lige husker??), så den først registrere at lyset skal tænde når nøglen trækkes ud fremfor, bare at gøre det når tænding bliver slået fra.
Derudover har jeg taget signalet fra dørkontakten, oppe ved lampen fra det eksisterende dørkontaktkabel.
Jeg går ud fra der går én plus til op W8'eren og derefter en konstant stel og derefter en kontakt styret stel, er det korrekt antaget?

Nogen der måske har nogle løsningsforslag til hvad man kunne gøre? Måske vende signalet med noget relæ??
Håber i kan hjælpe!

Ledningsdiagram på dimmer: http://www.3rdbrakeflasher.com/document ... Dimmer.pdf
Lupo 3L, '01 344.000 km på klokken. - Med gearkasse problemer - HJÆLP! - HAR søgt forummet tyndt!!
Lupo 3L, '05 149.000 km på klokken (5/11-17) - Programmerbare interval visker, komfort blink, W8 loftlys, subwoofer og baghøjtalere.
Har VCDS 11.11.3 HEX+CAN, Aarhus området.
Besvar