Hvor købes disse? Med link

Spoilere, skørter, interiør, lygter mv.
Besvar
kedde1234
Indlæg: 96
Tilmeldt: lør 21. aug 2010 07:47
Geografisk sted: kolding

Hvor købes disse? Med link

Indlæg af kedde1234 »

Har set en lupo med øjenskygge magen til disse engang, nogle som ved hvor de kan købes?

http://www.bilgalleri.dk/galleri/billed ... obbel-1200
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Hvor købes disse? Med link

Indlæg af doktorfrank »

Jaaahh……..der mangler kun at blive malet sorte øjenvipper på, og så en tåre i den ene øjenkrog.
Så vidt jeg husker er øjenskyggerne tilmed ikke lovlige - udfra den betragtning, at en fodgænger risikerer at skære sig, når han (/hun) bliver påkørt. Fuldstændig ligesom de i 70erne så populære sidepipes på kassevogne blev dømt ude (af embedsværkets sikkerheds"eksperter") fordi man jo kunne risikere at brænde sig - altså, når man var blevet kørt over. :shock:
:geek:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Hvor købes disse? Med link

Indlæg af ph. »

doktorfrank skrev:Jaaahh……..der mangler kun at blive malet sorte øjenvipper på, og så en tåre i den ene øjenkrog.
Så vidt jeg husker er øjenskyggerne tilmed ikke lovlige - udfra den betragtning, at en fodgænger risikerer at skære sig, når han (/hun) bliver påkørt. Fuldstændig ligesom de i 70erne så populære sidepipes på kassevogne blev dømt ude (af embedsværkets sikkerheds"eksperter") fordi man jo kunne risikere at brænde sig - altså, når man var blevet kørt over. :shock:
:geek:
kan godt være det er mig der misforstår dit skriv men
sidepipe er lovlig både i højre og venstre side af bilen
de må også gerne benyttes ...behøver ikke kun sidde til pynt
men den i højre side skal ha afgang vendt ned af
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Hvor købes disse? Med link

Indlæg af doktorfrank »

Undskyld - jeg burde selvfølgelig have fulgt historien til dørs :oops: fordi selv skrivebordsgeneralerne vist kunne se det absurde i det. Hvad reglerne er idag, ved ph garanteret mere om, end jeg gør - måske regnede jeg med, at det ikke er af afgørende betydning idag :? Men selvfølgelig: Når øjenvipper efterspørges...... :shock:
Og så bare en tanke: Kunne man ikke også udstyre den kære lille 3L med en flot solskærm hen over hele forruden og en forkromet midtermarkering ned ad fronthjelmen. Personliggørelse af den alt for anonyme "indkørslens stolhed" har jeg da dyrket mere end de fleste........nutildags satser nogle jo på -50/50 og 7x17, så tiden må være inde til VW1200-stil. :lol:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Hvor købes disse? Med link

Indlæg af ph. »

doktorfrank skrev:Undskyld - jeg burde selvfølgelig have fulgt historien til dørs :oops: fordi selv skrivebordsgeneralerne vist kunne se det absurde i det. Hvad reglerne er idag, ved ph garanteret mere om, end jeg gør - måske regnede jeg med, at det ikke er af afgørende betydning idag :? Men selvfølgelig: Når øjenvipper efterspørges...... :shock:
Og så bare en tanke: Kunne man ikke også udstyre den kære lille 3L med en flot solskærm hen over hele forruden og en forkromet midtermarkering ned ad fronthjelmen. Personliggørelse af den alt for anonyme "indkørslens stolhed" har jeg da dyrket mere end de fleste........nutildags satser nogle jo på -50/50 og 7x17, så tiden må være inde til VW1200-stil. :lol:
enhver Patrol 3.3TD ejer med selvrespekt har da minimum en 3" "sidepipe" mejerirør fra turbo og bagud... helst uden dæmper

ps.
nu er der jo mennesker som ikke er så høje ...endnu!
ja de kaldes børn og finder på de mest åndsvage ting ...også i trafikken!
og hvis jeg var en af dem og havde valget imellem at blive ramt i brystet eller endnu værre i hovedet af en plastik forlygte eller en 2.mm rustfristål øjenskygge
så ved jeg godt hvad jeg ville vælge
uanset om jeg blev ramt med 5. eller 40.km/t
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Hvor købes disse? Med link

Indlæg af doktorfrank »

Moderne teknik (ofte benævnt "teknologi" - hvilket (i parentes bemærket) er noget ganske andet) løser efter de flestes mening selv verdens største problemer. Hvis øjenskygger falder i den kategori, kan de sikkert fremstilles af tynd, eftergivende kromlignende plast, som (efter behørig crash-test og EU-godkendelse) lovmedholdeligt kan monteres, blot dette tilføjes køretøjets papirer som en godkendt teknisk ændring, og de fornødne godkendelser altid medføres i køretøjet. Om en dansk godkendelse kan komme på tale uden erlæggelse af omsætningsafgift af hele køretøjet, er derimod et åbent spørgsmål; køretøjet har jo så at sige mistet sin oprindelige identitet.
Leve embedsvældet ;)
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Besvar