Centrallås montering - billeder?

Spoilere, skørter, interiør, lygter mv.
Besvar
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Centrallås montering - billeder?

Indlæg af Thore J »

Hej..

Er der nogen som har taget billeder af montering af centrallås, især montering i dørene vil jeg gerne se billeder af..
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Michael Munk
Indlæg: 344
Tilmeldt: man 18. feb 2013 23:26
Geografisk sted: Hjallerup - Nordjylland

Re: Centrallås montering - billeder?

Indlæg af Michael Munk »

ImageUploadedByTapatalk1367943151.087341.jpg
ImageUploadedByTapatalk1367943151.087341.jpg (46.18 KiB) Vist 7186 gange
Her er et billede af hvordan jeg har monteret dem.
Har benyttet nylonskruer, så der ikke bliver problemer med galvanisk korrosion. Spørg mig om noget tid, om det kunne holde.
Venlig hilsen
Michael Munk
Brugeravatar
kvist93
Indlæg: 292
Tilmeldt: man 3. sep 2012 22:09
Geografisk sted: Hammel/Århus

Re: Centrallås montering - billeder?

Indlæg af kvist93 »

Jeg har gjort præcis det samme :) det virker :)
Sort Lupo 3l - Reg. 12/12-2001 - AP900 fartpilot - Fjernbetjent centrallås m. Klapnøgler - Alu sports pedaler - W8 loftlys - lys i loftet ved bagsæderne fra Vw Passat - Brilleholder i himlen - 2 DIN Navi - Handskerum m. Lys - Lys i fodrum - Tågelygter - LED Kørelys (Osram PX-4) og sidst men ikke mindst bagagerums lys.

270.000 km på uret :)
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Centrallås montering - billeder?

Indlæg af sussi »

Rart at se en korrekt montering, så man får et lige træk :D
M.v.h. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Jurger
Indlæg: 408
Tilmeldt: lør 4. jun 2011 01:07
Geografisk sted: kbh

Re: Centrallås montering - billeder?

Indlæg af Jurger »

Trækket bliver da ikke lige fordi man montere den lige på låsepinden. Låsepinden går stadig skråt ind og får fat i låsekassen, hvis ikke jeg husker meget galt.
Mvh. Jesper Baggesen
forhenværende Lupo ejer gennem 8 år, i samme 3L'er
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Centrallås montering - billeder?

Indlæg af sussi »

Det hat du nok ret i, men jeg tænker på div. bukninger af trækstangen, jeg har set i tidens løb, a´la dem på billedet.
M.v.h. Sussi
Vedhæftede filer
Image3.jpg
Image3.jpg (11.15 KiB) Vist 7108 gange
Jurger
Indlæg: 408
Tilmeldt: lør 4. jun 2011 01:07
Geografisk sted: kbh

Centrallås montering - billeder?

Indlæg af Jurger »

Ja fusk og hurtige løsninger findes desværre nok lidt for mange steder.


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
Mvh. Jesper Baggesen
forhenværende Lupo ejer gennem 8 år, i samme 3L'er
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Centrallås montering - billeder?

Indlæg af Thore J »

Tak for hjælpen, jeg har i dag monteret mine på samme måde. Det virker perfekt :)
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Centrallås montering - billeder?

Indlæg af ph. »

sussi skrev:Det hat du nok ret i, men jeg tænker på div. bukninger af trækstangen, jeg har set i tidens løb, a´la dem på billedet.
M.v.h. Sussi
ALT Med måde!
Men:
så længe 1 og 3 er samme retning så bliver trækket også lige!

=man kan sagtens montere servo forskudt uden at det går ud over træk/skub evne
når bare 1. er parallel med servos tryk/træk retning
og 3. er parallel med det man tilslutter det til
og så at 1 og 3 er parallel med hinanden ...hvis man forlænger deres linier
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Centrallås montering - billeder?

Indlæg af Thore J »

ph. skrev:
ALT Med måde!
Men:
så længe 1 og 3 er samme retning så bliver trækket også lige!

=man kan sagtens montere servo forskudt uden at det går ud over træk/skub evne
når bare 1. er parallel med servos tryk/træk retning
og 3. er parallel med det man tilslutter det til
og så at 1 og 3 er parallel med hinanden ...hvis man forlænger deres linier
Nej - det er forkert... Det har noget at gøre med de 2 fikseringspunkter at gøre.. trækket/skubbet vil altid forsøge at virke i en linie mellem de 2 punkter...
Forbindelsesstangens form i grunden lige gyldig - den bliver bare svagere af ikke at være lige.

Problemet bliver yderligere forstæket af at forbindelsesstangen ikke sidder fast monteret på servomotoren, men bare går igennen et øje, hvorved den nemt kommer til at virke som et hængsel, når den ikke sidder lige under det punkt hvor den skal levere bevægelsen

Så Sussi har helt ret.
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Centrallås montering - billeder?

Indlæg af ph. »

Thore J skrev:
ph. skrev:
ALT Med måde!
Men:
så længe 1 og 3 er samme retning så bliver trækket også lige!

=man kan sagtens montere servo forskudt uden at det går ud over træk/skub evne
når bare 1. er parallel med servos tryk/træk retning
og 3. er parallel med det man tilslutter det til
og så at 1 og 3 er parallel med hinanden ...hvis man forlænger deres linier
Nej - det er forkert... Det har noget at gøre med de 2 fikseringspunkter at gøre.. trækket/skubbet vil altid forsøge at virke i en linie mellem de 2 punkter...
Forbindelsesstangens form i grunden lige gyldig - den bliver bare svagere af ikke at være lige.

Problemet bliver yderligere forstæket af at forbindelsesstangen ikke sidder fast monteret på servomotoren, men bare går igennen et øje, hvorved den nemt kommer til at virke som et hængsel, når den ikke sidder lige under det punkt hvor den skal levere bevægelsen

Så Sussi har helt ret.
så er det da sjovt at det år efter år efter... virker fint med bukkede stænger mellem indvendigt håndtag og låsekassen
og mellem låsecyl og låsekasse
i en Toyota
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Centrallås montering - billeder?

Indlæg af Thore J »

ph. skrev: så er det da sjovt at det år efter år efter... virker fint med bukkede stænger mellem indvendigt håndtag og låsekassen
og mellem låsecyl og låsekasse
i en Toyota
???? Fordi det lykkeligvis holder, det bliver trækket ikke lige af :-)

Men fint at erfaringen viser at den løsning også holder - ihverfald nogle år ;)
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Centrallås montering - billeder?

Indlæg af sussi »

ph. skrev:så er det da sjovt at det år efter år efter... virker fint med bukkede stænger mellem indvendigt håndtag og låsekassen og mellem låsecyl og låsekasse i en Toyota
Man kan være heldig, at låsen går meget let, og bliver ved med det, så er alt perfekt, men det øjeblik den begynder at gå trægt, så har man balladen, noget jeg ved selvsyn har konstateret op til flere gange :evil:
M.v.h. Sussi
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Centrallås montering - billeder?

Indlæg af ph. »

det var så ikke ment som værende et eller andet eftermonteret Kn..
men OE monterede stænger ...som skrevet... imellem indvendige dørhåndtag/låseknap til låsekasse.


tilbage til L3l ...Det der er vigtigst er at den eftermonterede motor til C-lås har samme retning som det der skal bevæges
og at man holder en fornuftig afstand ...motor skal jo ikke monteres 5.+cm ved siden af det den skal drive
Besvar