Miljø og tuning, forargelse i Nordjyske

Motortuning, undervogne, opgradere bremser mv.
Besvar
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Miljø og tuning, forargelse i Nordjyske

Indlæg af 383CI »

https://nordjyske.dk/nyheder/miljoebil- ... d8ce102bfa

Kom lige forbi den fra en Lupo FB side.

Det er der vel for pokker, ingen der kunne finde på?

og her mener jeg naturligtvist at tage 5k for en tuning . ;)

Min Lupo1 kom til at køre længere, 2&3 køre stadigt væsentligt over 25 km, ved blandet kørsel, altså længere end langt de fleste biler idag.

Det med vi skal kære længere og længere er bare ret pjat i min optik
Hvis vi kørte døbbelt så langt på brandstoffet, hvad så med vejene? De sander til i forvejen så det ville gå helt galt.

Staten ville gå glip af alt for mange indtægter i forbindelse med salg af brandstof, det ville heller aldrig gå-

For ikke at tage om olieselskaber der jo tjener milliarder og har investeret samme, så ville deres olie lige pludselig ikke være det samme værd.

Så nej, jeg giver ikke en skid for den ed vi skal spare på brandstoffet.

ElBiler? Jo det er fint, så skal strømmen jo komme fra vindmøller, så bliver det lidt ved det og så længe det kun er få biler der køre rundt på ren strøm er det jo nemt.

MEN hvis vi så alle begynder at lade bilerne hjemme, hvad så med EL nettet? Det kan, umiddelbart, ikke holde til det som en hurtig vurdering som fagmand.

At de så måske ryger lidt ekstra når ERG ventilen er slået fra, tjaaaa, det er helt uden betydning i det store billede i min verden. MolsLinjen sejler med en gul fane gennem århusbugten over 20 gange om dagen, der er bestemt ingen filter på lige at se.

Den fine båd på gas de har fået til at sejle til Samsø, tjaaa, den får gassen fra Rotterdam så der pendler en lastbil for at forsyne den med naturgas.

Politikerne flyver i privatfly og militæret er udenfor CO2 aftaler og må køre uden partikelfilter i deres gamle lastbiler. osv. osv.

Men ok, så betaler vi 1000 kr. om året fordi der ikke er filter på biler der bruger få tusinde liter diesel om året, det må så være gebyr for at få lov til at ose løs.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Miljø og tuning, forargelse i Nordjyske

Indlæg af sussi »

Ja ja en 13 år gammel "nyhed" ;) ;) ;)
Men hold da kæft for en gang pladder :lol:
Skrevet 15. februar 2004 05:00
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Besvar