Større kobling/svinghjul

Motortuning, undervogne, opgradere bremser mv.
Besvar
CJohansen
Indlæg: 335
Tilmeldt: man 31. okt 2016 15:49
Geografisk sted: Viborg området

Større kobling/svinghjul

Indlæg af CJohansen »

Kan man forstille sig at svinghjulet fra en 1,4tdi kunne passe over på, den må vel være lidt større? eller måske endnu større svinhjul? nogen der har prøvet på det?

Takker
CJ
A2 3L 2003 sort importbil 181.000 på bagen. Pilot og optimering af Skipper. Lavet om til manuel gear. Større bremser, større tank, skiver i bag, større hjullejer og rigtige trækaksler mm. Nu uden returventil. Er efterhånden ved at være nærmest stabilt kørende.
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Større kobling/svinghjul

Indlæg af 383CI »

Skipper kan jo levere en kraftigere kobling hvis det er det øvelen går ud på?
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
CJohansen
Indlæg: 335
Tilmeldt: man 31. okt 2016 15:49
Geografisk sted: Viborg området

Re: Større kobling/svinghjul

Indlæg af CJohansen »

Ja jeg ved det, og jeg har allerede en i ordre hos ham, men jeg ved også at han kan få special fremstillet koblinger, og en større diameter på koblingen må jo være meget vigtig for hvor mange hk den kan håndtere. Derfor går min ide på at hvis nu man kunne komme op i diameter, OG få lavet en kobling som ydermere er væsentlig stærkere end standard, så skulle resultatet jo gerne blive en kobling der kan tage alt det der kan trækkes ud af maskinen.

Og hvis svinghjulet fra 1,4 eren passer over på, så er den jo større i diameter. Mener det er en 216mm kobling i 1,4 eren, og en 200 mm i 1,2 eren. Måske der er plads til en endnu større fra en anden vw med samme gearkasse ? Polo måske?

Planen er at skipper skal have lov at presse citronen til max, hvis jeg altså kan lokke ham til det. :twisted: men vil gerne gøre lidt af arbejdet selv, hvis jeg kan.

Bliver det rigtig godt, så får den gamle A2 sgu også en tur :D
A2 3L 2003 sort importbil 181.000 på bagen. Pilot og optimering af Skipper. Lavet om til manuel gear. Større bremser, større tank, skiver i bag, større hjullejer og rigtige trækaksler mm. Nu uden returventil. Er efterhånden ved at være nærmest stabilt kørende.
Besvar