Primær årsag til bremseopgradering må være at komme af med tromlerne, og få skiver i stedet. Samt at få større skiver i front, for at modvirke at de bliver skæve.
Og jo, det kan de nemt blive ved en enkelt fuld opbremsning fra lidt på den høje side af det tilladte, og der tror jeg nu alligevel de fleste har fundet sig selv i ny og næ. Eller hvis man har godt med last i bilen, og det måske går lidt ned at bakke, som eksempelvis sydpå. Jeg kører ikke råddent, men det sker da også at der skal strækkes ben, og så er det jo bare træls at vide, at HVIS det bliver nødvendigt at klodse bremsen, ja så er skiverne måske kaput. Så spørgsmålet kan jo lige så vel vendes til hvorfor Ikke, når nu man kan få noget der dur.
Hvorfor skal der være servo?
Hvorfor skal der være aircon?
Hvorfor skal der være elruder?
Hvad pokker skal du med et soltag?
Hvorfor sætte pilot i. Det er den jo ikke tiltænkt?
osv. osv.
Fordi det er rart at have