Opgradering af bremser

Motortuning, undervogne, opgradere bremser mv.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Opgradering af bremser

Indlæg af sussi »

Kim B Olesen skrev:Hvad mener du med at gøre det rigtigt :?
Ikke "opgraderet med en lille chip så den går længere på literen" men opgraderet ved at ændre parameterne i den originale chip i ECUén, en lille extern chip er kun af det onde.
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Opgradering af bremser

Indlæg af Kim B Olesen »

Nå okay - så er vi enige ;)
Men jeg er også ret sikker på det er det Dennis mener :D
Det kaldes også i daglig omtale for en chipning :geek:
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Opgradering af bremser

Indlæg af sussi »

Kim B Olesen skrev:Nå okay - så er vi enige ;)
Men jeg er også ret sikker på det er det Dennis mener :D
Så kunne han da bare have skrevet det :lol: :lol:
opgraderet med en lille chip, er i min verden en chiptuningsboks og ikke en chiptuning eller en chipning :ugeek:
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Andreas1972
Indlæg: 163
Tilmeldt: søn 6. dec 2015 17:44
Geografisk sted: nørager

Re: Opgradering af bremser

Indlæg af Andreas1972 »

Kim forstod mig :lol:
Nej Ejvin selvfølgelig lavet rigtigt i den orginale box :) de små såkaldte tuningsboxe ( kasser fyldt med magi ;) :roll: ) er i mit hoved kun kaste skyts til at smide efter naboens kat, hvis den skulle våge sig igennem hækken for at skide i mit blomsterbed .
Brugeravatar
Skipper
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons 17. feb 2016 19:58
Geografisk sted: Vest for Holstebro

Re: Opgradering af bremser

Indlæg af Skipper »

Primær årsag til bremseopgradering må være at komme af med tromlerne, og få skiver i stedet. Samt at få større skiver i front, for at modvirke at de bliver skæve.

Og jo, det kan de nemt blive ved en enkelt fuld opbremsning fra lidt på den høje side af det tilladte, og der tror jeg nu alligevel de fleste har fundet sig selv i ny og næ. Eller hvis man har godt med last i bilen, og det måske går lidt ned at bakke, som eksempelvis sydpå. Jeg kører ikke råddent, men det sker da også at der skal strækkes ben, og så er det jo bare træls at vide, at HVIS det bliver nødvendigt at klodse bremsen, ja så er skiverne måske kaput. Så spørgsmålet kan jo lige så vel vendes til hvorfor Ikke, når nu man kan få noget der dur.

Hvorfor skal der være servo?
Hvorfor skal der være aircon?
Hvorfor skal der være elruder?
Hvad pokker skal du med et soltag?
Hvorfor sætte pilot i. Det er den jo ikke tiltænkt?
osv. osv.

Fordi det er rart at have ;)
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!

En rigtig C5'er kommer fra USA!
pumba
Indlæg: 64
Tilmeldt: fre 14. jul 2017 23:13
Geografisk region: Vestsjælland
Geografisk sted: Holbæk,knabstrup

Re: Opgradering af bremser

Indlæg af pumba »

er der så nogen der ved om audi a2 også har en modpart til skiver bagpå?? og større mere holdbare foran
Brugeravatar
Skipper
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons 17. feb 2016 19:58
Geografisk sted: Vest for Holstebro

Re: Opgradering af bremser

Indlæg af Skipper »

Du kan uden videre sætte de tykkere skiver på i for, og du kan få en bagbro med skiver til bagenden, fra en A2 med sådanne. Det er rent plug and play som på lupoen.

Endnu større skiver i for, der skal du som på lupoen, kikke på de andre A2 modeller, og se hvad du kan finde der passer. Jeg har ikke eksperimenteret med større diameter på A2, men mon ikke det kan lade sig gøre :) Det store udfordring er hvis du vil køre på originale hjul, for så er det vi ryger i pladsproblemer.
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!

En rigtig C5'er kommer fra USA!
pumba
Indlæg: 64
Tilmeldt: fre 14. jul 2017 23:13
Geografisk region: Vestsjælland
Geografisk sted: Holbæk,knabstrup

Re: Opgradering af bremser

Indlæg af pumba »

takker skipper måske jeg bare skulle ringe til dig hver gang hehe.
ps har skrevet til ham i england med 42l tanken for at høre om varmeskjold og tank holder..
Brugeravatar
Skipper
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons 17. feb 2016 19:58
Geografisk sted: Vest for Holstebro

Re: Opgradering af bremser

Indlæg af Skipper »

;)
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!

En rigtig C5'er kommer fra USA!
Besvar