Remap filer

Motortuning, undervogne, opgradere bremser mv.
Brugeravatar
Skipper
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons 17. feb 2016 19:58
Geografisk sted: Vest for Holstebro

Remap filer

Indlæg af Skipper »

Hej alle sammen

Jeg har udviklet en nysgerrighed i at forstå forskellene på de forskellige tunings filer. Jeg har software til at kunne se ECU/MAP filerne, og jeg er meget nysgerrig for at finde ud af hvad det er der gør at nogle "tuninger" opnår bedre brændstoføkonomi, mens andre ikke gør. Er der nogen som ligger inde med filer vil jeg meget gerne have lov til at "nørde" lidt med dem. Hvis I har filer jeg må låne, så vil en lille beskrivelse af filen være kærkommen, så som Øko/power/mix. Evt. hvor stor brændstof besparelse vil også være super, samt hk og nm opgivelser.

Har I låste filer, så har de også interesse, så længe man bare kan læse dem.

Filerne vil IKKE blive kopieret eller brugt til andet end at stille min nysgerrighed.

Mvh
Shipper
Senest rettet af Skipper tors 14. jul 2016 21:30, rettet i alt 1 gang.
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!

En rigtig C5'er kommer fra USA!
Brugeravatar
Rasbi
Indlæg: 378
Tilmeldt: fre 12. sep 2014 12:57
Geografisk sted: Roskilde

Re: Remap filer søges

Indlæg af Rasbi »

Jeg lytter lige med. Det kan sgu ikke være så svært :-)

Drømmer om selv at lave filer og teste på min lupo.

Hvad kræver det af software og udstyr? Kunne jeg sikkert selv Google mig til men det er vel helligdag :mrgreen:
Solgt: 02' L3L (m. original syrekas'). Ekstraudstyr: Programérbart viskerinterval og aircondition (virkede dog kun om vinteren).
Brugeravatar
Skipper
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons 17. feb 2016 19:58
Geografisk sted: Vest for Holstebro

Re: Remap filer søges

Indlæg af Skipper »

Billigste måde er ifølge hvad jeg lige kunne finde, et kina MPPS kabel, og VAGEDCSUITE til kik/redigering i filerne. Kablet kostede mig 10 USD, og VAGSUITE er gratis.

Det er nu ikke fordi jeg vil til at lave tuningsfiler. Jeg er blot nysgerrig anlagt, og til den pris er det jo OK at fumle lidt :-)
Senest rettet af Skipper fre 25. mar 2016 18:05, rettet i alt 1 gang.
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!

En rigtig C5'er kommer fra USA!
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Remap filer søges

Indlæg af 383CI »

Shipper skrev:Billigste måde er ifølge hvad jeg lige kunne finde, et kina MPPS kabel, og VAGSUITE til kik/redigering i filerne. Kablet kostede mig 10 USD, og VAGSUITE er gratis.

Link til et kabel du ved virker?

Jeg køre LandbergPumpet til 88hk iøvrigt ;)
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Brugeravatar
Skipper
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons 17. feb 2016 19:58
Geografisk sted: Vest for Holstebro

Re: Remap filer søges

Indlæg af Skipper »

Hej 383CI

Det er først på vej i posten, men så snart jeg har prøvet det, så skal jeg give dig besked :-)

Kunne i øvrigt se, at i VAGEDCSUITE var det en meget smal sag at mappe EGR ud, hvis man skulle ønske det ;-) Tager 2 minutter max.
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!

En rigtig C5'er kommer fra USA!
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Remap filer søges

Indlæg af KMDTHY »

Det her er et godt sted at starte ;)

ecuconnections.com

Her er en guide specifik til EDC15... http://www.ecuconnections.com/forum/dow ... php?id=797

Så er andres filer irellevante. Du kan lege med din egen :)
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
Rasbi
Indlæg: 378
Tilmeldt: fre 12. sep 2014 12:57
Geografisk sted: Roskilde

Re: Remap filer søges

Indlæg af Rasbi »

You are not authorised to download this attachment. ?

Vil mægtig gerne have en fil at rode med inden jeg begynder at lave min egen ecu til en brick :p
Solgt: 02' L3L (m. original syrekas'). Ekstraudstyr: Programérbart viskerinterval og aircondition (virkede dog kun om vinteren).
Brugeravatar
Rasbi
Indlæg: 378
Tilmeldt: fre 12. sep 2014 12:57
Geografisk sted: Roskilde

Re: Remap filer søges

Indlæg af Rasbi »

Rasbi skrev:You are not authorised to download this attachment. ?

Vil mægtig gerne have en fil at rode med inden jeg begynder at lave min egen ecu til en brick :p
Man skal oprette sig som bruger og introducere sig selv for at kunne downloade filerne derinde.
Solgt: 02' L3L (m. original syrekas'). Ekstraudstyr: Programérbart viskerinterval og aircondition (virkede dog kun om vinteren).
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Remap filer søges

Indlæg af KMDTHY »

Rasbi skrev:You are not authorised to download this attachment. ?

Vil mægtig gerne have en fil at rode med inden jeg begynder at lave min egen ecu til en brick :p
Du udlæser da bare din egen? Eller henter en af dem der er på ecuconnections. :)
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
Skipper
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons 17. feb 2016 19:58
Geografisk sted: Vest for Holstebro

Re: Remap filer søges

Indlæg af Skipper »

Tak for input :-)

Jeg vil dog stadig meget gerne låne maps af både almindelig og øko "tun". Formålet var at finde ud af hvori forskellen ligger, og hvad det er der giver brændstofbesparelsen :-)
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!

En rigtig C5'er kommer fra USA!
Brugeravatar
Rasbi
Indlæg: 378
Tilmeldt: fre 12. sep 2014 12:57
Geografisk sted: Roskilde

Re: Remap filer søges

Indlæg af Rasbi »

KMDTHY skrev: Du udlæser da bare din egen? Eller henter en af dem der er på ecuconnections. :)
Ja. Overvejer at købe dette kabel: http://www.ebay.com/itm/SMPS-MPPS-V13-E ... SwZQxW3Xy2

Er det det du har købt Shipper? Jeg har set en film på youtube hvor en mand bruger dette til at lægge ny filer i en polo.

Fandt lidt basics her: https://sites.google.com/site/vagecumap ... ne-control ? Der står en del godt!
Solgt: 02' L3L (m. original syrekas'). Ekstraudstyr: Programérbart viskerinterval og aircondition (virkede dog kun om vinteren).
ColaKanin
Indlæg: 223
Tilmeldt: søn 19. jun 2011 20:28
Geografisk sted: Karrebæksminde

Re: Remap filer søges

Indlæg af ColaKanin »

ColaKanin
Indlæg: 223
Tilmeldt: søn 19. jun 2011 20:28
Geografisk sted: Karrebæksminde

Re: Remap filer søges

Indlæg af ColaKanin »

jeg køre med en fil som jeg har fået laver her http://www.freetuningfiles.com/ mener jeg gav 35$
Brugeravatar
Skipper
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons 17. feb 2016 19:58
Geografisk sted: Vest for Holstebro

Re: Remap filer søges

Indlæg af Skipper »

Hej Rasbi

Nej, jeg har bestilt denne: http://www.aliexpress.com/item/MPPS-V13 ... 89997.html

Den du har fundet ved jeg ikke noget om, men jeg skulle mene at den skal understøtte EDC15 :-)
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!

En rigtig C5'er kommer fra USA!
Brugeravatar
Skipper
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons 17. feb 2016 19:58
Geografisk sted: Vest for Holstebro

Re: Remap filer søges

Indlæg af Skipper »

Tak til de få der har villet være med i legen, og delt oplysninger og filer. Nøden er knækket, og konen ligger nu konstant på 33-35 km/l, ved almindeligt "køre på arbejde og ungerne i skole" brug. Før kæmpede vi for at nå 30! 8-)
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!

En rigtig C5'er kommer fra USA!
Brugeravatar
Skipper
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons 17. feb 2016 19:58
Geografisk sted: Vest for Holstebro

Re: Remap filer søges

Indlæg af Skipper »

Kan også lige tilføje at jeg endte med at smide kina kabler og software i skraldespanden, efter en del knas og ødelagte styringer. Har måttet købe den gode vare, og er nu super glad for at have noget der virker. Skulle nogen få tanken om at bruge de billige MPPS (og kompagni) kabler fra kina osv., så kan jeg kun fraråde det. Ligeledes er der ingen smutveje med softwaren. I kommer dårligt uden om den dyre og besværlige slags. Blot til info :-)
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!

En rigtig C5'er kommer fra USA!
Brugeravatar
Bandit
Indlæg: 774
Tilmeldt: man 12. jul 2010 06:02
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Fjelstervang, Vestjylland

Re: Remap filer søges

Indlæg af Bandit »

Har du en ide om hk?
Ulven kommer, ulven kommer
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Remap filer søges

Indlæg af Kim B Olesen »

Det lyder da rigtigt fornuftigt :)
ColaKanin
Indlæg: 223
Tilmeldt: søn 19. jun 2011 20:28
Geografisk sted: Karrebæksminde

Re: Remap filer søges

Indlæg af ColaKanin »

Jeg har ikke haft bøvl med Kina mpps, jeg er næsten 99% på at de "ødelagte" ECU'er kan redes... De skal bare "rebootes"


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mukker
Indlæg: 300
Tilmeldt: tors 30. sep 2010 12:14
Geografisk sted: Vemmelev

Re: Remap filer søges

Indlæg af Mukker »

Har du nogle cowboy tricks, du vil dele id af mht 33-35 på literen ?
Besvar