Forskel på "chipning"?

Motortuning, undervogne, opgradere bremser mv.
Brugeravatar
Skipper
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons 17. feb 2016 19:58
Geografisk sted: Vest for Holstebro

Re: Forskel på "chipning"?

Indlæg af Skipper »

Så fik jeg lige tilbagemelding fra endnu en bekendt som kører med min brændstofbesparende mapning. I dette tilfælde gik forbruget fra 3,7 til 3,3 i snit. Omregnet er det en besparelse på ca. 12% på forbruget, eller ca. 3 km/l. Det ligger meget godt i tråd med hvad de tidligere "forsøgskaninen" har erfaret. (mellem 10 og 20%) Så ja! der er skam forskæl på resultaterne ved en remapning.................. :lol: :lol: :lol:
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!

En rigtig C5'er kommer fra USA!
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Forskel på "chipning"?

Indlæg af 383CI »

Skipper skrev: Så ja! der er skam forskæl på resultaterne ved en remapning.................. :lol: :lol: :lol:

Af samme grund har jeg rettet lidt imin signatur.
Jeg har længe syntes min bil kørte lidt for sløvt til de 88hk jeg var blevet "lovet" og brugte lidt for meget brandstof.

Uden at komme nærmere ind på detm hvorfor og hvordan jeg fandt ud af min formodning ikke var helt forkert og kan kun tilslutte mig udsagnet om der er stor forskel på remaping.

Så kræver det ikke en PhD i retorik at regne ud hvorfor jeg ikke køre med min gamle fil mere!
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Brugeravatar
Skipper
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons 17. feb 2016 19:58
Geografisk sted: Vest for Holstebro

Re: Forskel på "chipning"?

Indlæg af Skipper »

Glæder mig at høre ;)
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!

En rigtig C5'er kommer fra USA!
Besvar