Dækstørrelse på magnesiumfælge

Motortuning, undervogne, opgradere bremser mv.
Besvar
Chriller
Indlæg: 280
Tilmeldt: ons 13. jul 2011 20:49
Geografisk sted: København

Dækstørrelse på magnesiumfælge

Indlæg af Chriller »

Hej

Er der nogen der ved om der kan komme 175/65 R14 dæk på de originale fælge til Lupoen..?

Pft
Lupo 3L- 2005 - 190000km - Alarm - Aerotwin viskere - Webasto m. Gsm - Tonede ruder - Handskerum - G6 Gti Rat - W8 loftlys - G4 læselamper - Bagagerumslys x2- GTI forlygter - FSI baglygter - Diverse ting betrukket i alcantara - Hjemmelavet speedometer - Intervalvisker - Komfortblink - Fartpilot - Rns 510 - NYSYNET: 16/6-15

Skoda Fabia 1,9 Tdi Combi
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Dækstørrelse på magnesiumfælge

Indlæg af Kim B Olesen »

Det kan der godt - men de er lidt store derpå :? Jeg har været ude og køre i en, de skrabte ikke, men det så ud til at være tæt på ved bump :)
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Dækstørrelse på magnesiumfælge

Indlæg af doktorfrank »

Endelig synes jeg, at det i sandhedens interesse bør tilføjes, at dæk- og fælgfabrikanter samt offentlige myndigheder samstemmende erklærer, at på 14" fælge med bredde 4,5 tommer bør (må) der højst sidde 165/65. 175/65R14 bør monteres på 5,5" fælg og må sidde på bredder fra 5" til 6" :cry:
Ligesom der er god grund til at advare imod bivirkningerne ved det meget "smarte" fænomen streching (relativt smalle lavprofildæk på ekstremt brede fælge) er brede dæk på smalle fælge uhensigtsmæssigt - de er ikke konstrueret til det og det går ud over køreegenskaber, sikkerhed og levetid (altså primært dækkenes :o )
:ugeek:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Dækstørrelse på magnesiumfælge

Indlæg af ph. »

Chriller
Indlæg: 280
Tilmeldt: ons 13. jul 2011 20:49
Geografisk sted: København

Re: Dækstørrelse på magnesiumfælge

Indlæg af Chriller »

Hmm må finde noget andet så, det var bare en af mine kammi'er der havde nogen..
Lupo 3L- 2005 - 190000km - Alarm - Aerotwin viskere - Webasto m. Gsm - Tonede ruder - Handskerum - G6 Gti Rat - W8 loftlys - G4 læselamper - Bagagerumslys x2- GTI forlygter - FSI baglygter - Diverse ting betrukket i alcantara - Hjemmelavet speedometer - Intervalvisker - Komfortblink - Fartpilot - Rns 510 - NYSYNET: 16/6-15

Skoda Fabia 1,9 Tdi Combi
Chriller
Indlæg: 280
Tilmeldt: ons 13. jul 2011 20:49
Geografisk sted: København

Re: Dækstørrelse på magnesiumfælge

Indlæg af Chriller »

doktorfrank skrev:Endelig synes jeg, at det i sandhedens interesse bør tilføjes, at dæk- og fælgfabrikanter samt offentlige myndigheder samstemmende erklærer, at på 14" fælge med bredde 4,5 tommer bør (må) der højst sidde 165/65. 175/65R14 bør monteres på 5,5" fælg og må sidde på bredder fra 5" til 6" :cry:
Ligesom der er god grund til at advare imod bivirkningerne ved det meget "smarte" fænomen streching (relativt smalle lavprofildæk på ekstremt brede fælge) er brede dæk på smalle fælge uhensigtsmæssigt - de er ikke konstrueret til det og det går ud over køreegenskaber, sikkerhed og levetid (altså primært dækkenes :o )
:ugeek:
Når jeg ser hvordan du formuler sætninger og kommentarer til topics doktorfrank, kan jeg squ ik lade vær' med at trække på smilebåndet.. Thumbs up :D
Lupo 3L- 2005 - 190000km - Alarm - Aerotwin viskere - Webasto m. Gsm - Tonede ruder - Handskerum - G6 Gti Rat - W8 loftlys - G4 læselamper - Bagagerumslys x2- GTI forlygter - FSI baglygter - Diverse ting betrukket i alcantara - Hjemmelavet speedometer - Intervalvisker - Komfortblink - Fartpilot - Rns 510 - NYSYNET: 16/6-15

Skoda Fabia 1,9 Tdi Combi
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Dækstørrelse på magnesiumfælge

Indlæg af doktorfrank »

Jeg er (omsider) nået til den konklusion, at det er bedre at være lidt til grin end slet ikke at være noget. Og sjovere at være lidt til en side end at krybe sammen på midten. :ugeek:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Brugeravatar
AHN
Indlæg: 1
Tilmeldt: tirs 23. jun 2015 20:12
Geografisk sted: Aarhus C

Re: Dækstørrelse på magnesiumfælge

Indlæg af AHN »

Jeg har for en mdt siden monteret helårsdæk Goodride SW602 175/65 R14 82T BSW
og de kører fint. Godt greb, gode bremseegenskaber (bedre end de 15,5 cm brede den egentligt skulle køre med) og de er i klasse B med energiforbrug. larmer heller ikke.
De er monteret på de originale magnesiumfælge, og det passer fint.
VWL3L12TDI2000
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Dækstørrelse på magnesiumfælge

Indlæg af sussi »

Chriller skrev:Når jeg ser hvordan du formuler sætninger og kommentarer til topics doktorfrank, kan jeg squ ik lade vær' med at trække på smilebåndet.. Thumbs up :D
Det er vi mange der gør, for Frank er an mand med lune :lol: :lol:
Men han har jo også levet af at skrive om emner, der har en vis lighed, med dem der forelægges i dette forum.
Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Besvar