Chiptuning/OBD ?

Motortuning, undervogne, opgradere bremser mv.
felio
Indlæg: 29
Tilmeldt: fre 30. jan 2015 23:49
Geografisk sted: Århus

Chiptuning/OBD ?

Indlæg af felio »

Hej
Jeg overvejer at få en obd tuning hos vagtech, men jeg er blevet i tvivl om min lupo måske er tunet i forvejen, da jeg synes den er rap efter de 2000 omdr.
Er der en måde at finde ud af det på, når man ikke har udstyret til det, f.eks. Vcds?
Hvilke erfaringer er der med sportluftfiltre efter tuning, hvad er bedst?

Jeg skal også have slået egr fra ved tuning og måske fartpilot til, hvis jeg kan finde en billig arm og ledninger..
Chrid-51
Indlæg: 86
Tilmeldt: lør 1. feb 2014 16:44
Geografisk sted: 9500 hobro

Re: Chiptuning/OBD ?

Indlæg af Chrid-51 »

den letteste måde prøve en lupo du er sikker på ikke er chippen :) og så samme-lige det :) ellers har jeg en der er chippet og så kan vi da bare køre om kamp :P
altså jeg kan nå 130-140 stykker ned til motorvejen før jeg rammer den og hvis jeg køre meget frisk vil jeg os tro jeg kan nå 150 :O chip giver jo 90+ hk og vist omkring 200nm :P det gjorde en verden til forskæld for mig :)
Brabus
Indlæg: 158
Tilmeldt: søn 8. feb 2015 01:05
Geografisk sted: Ringsted

Re: Chiptuning/OBD ?

Indlæg af Brabus »

Chrid-51 skrev:den letteste måde prøve en lupo du er sikker på ikke er chippen :) og så samme-lige det :) ellers har jeg en der er chippet og så kan vi da bare køre om kamp :P
altså jeg kan nå 130-140 stykker ned til motorvejen før jeg rammer den og hvis jeg køre meget frisk vil jeg os tro jeg kan nå 150 :O chip giver jo 90+ hk og vist omkring 200nm :P det gjorde en verden til forskæld for mig :)
Lidt gammelt indlæg, men... :mrgreen:
en given opnået fart på en ubestemt længde af en nedkørsel til motorvejen er det ikke en ret flyvsk opgivelse :mrgreen:
Hobro har vel flere af dem :mrgreen:
Jeg ved da bare i roskilde har vi 8 tilkørsler :mrgreen:

Jeg glæder mig til min bliver chippet :)
Jeg har været meget i tvivl om den allerede var chippet fordi den virker ret frisk i forhold til andre Lupoen jeg har prøvet, men ikke som hvis forskellen er 60-80Hk og 140-200Nm. Men det er svært og fornemme synes jeg.
Jeg synes da også jeg på de fleste alm. Lange tilkørsler kan nå ca. 130 ca. Men ikke 150, så skal det være en lang tilkørsel da :mrgreen:
Lupo 3L koksgrå 2005 I elruder I webasto m. Fj.b. I fartpilot m. Indbygget ECO funktion I ekstra lys i bagerum/kabine m. Sluk funktion I Kopholdere I digital visning af kølevandsføler temperatur samt ((P)) funktion I udetemperatur visning I
kallewilkens
Indlæg: 42
Tilmeldt: tors 10. dec 2015 00:03
Geografisk sted: Holbøl .syddanmark

Re: Chiptuning/OBD ?

Indlæg af kallewilkens »

Hejsa kan man på nogen måde se om en bil er chippet. ? For min kones bil hun har fået er godt nok frisk i det i forhold til min ejen og hundes lyder i tomgang også anderledes end min gør. Håber nogle her inde har et svar?
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Chiptuning/OBD ?

Indlæg af Kim B Olesen »

Du kan se i motor - måleblokke - så er der en - tror det er 010 du kan se ladetrykket, så kan du sammenligne ;) mener der skal være omkring 2000 max som standard :?
kallewilkens
Indlæg: 42
Tilmeldt: tors 10. dec 2015 00:03
Geografisk sted: Holbøl .syddanmark

Re: Chiptuning/OBD ?

Indlæg af kallewilkens »

Ok kim skal jeg ud og køre i mens for at se det eller hvordan . For den er godt nok rap
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Chiptuning/OBD ?

Indlæg af Kim B Olesen »

Ja - du skal ud og køre, du kan evt lave en log mens du kører, så er det lidt mere sikkert ;)
Jakob J
Indlæg: 709
Tilmeldt: søn 25. jul 2010 19:40
Geografisk sted: Hesselager

Re: Chiptuning/OBD ?

Indlæg af Jakob J »

Hvis det er lavet af enten autopit eller Vagtech kan du se det når du kobler vcds på. Navnet på styringen er ændret. Kan ikke huske hvad feltet hedder.
Jakob J
Indlæg: 709
Tilmeldt: søn 25. jul 2010 19:40
Geografisk sted: Hesselager

Re: Chiptuning/OBD ?

Indlæg af Jakob J »

Jeg faldt over en app forleden til at måle en bils effekt. Jeg prøvede det lige af i går. Inden målingen ville jeg have forventet knap 90 hk da jeg kører med Vagtech optimering. Her er resultatet. Om det er tilfældigt eller ej kunne jo være sjovt at teste på jer andres.
Billede
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Chiptuning/OBD ?

Indlæg af Thore J »

Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Chiptuning/OBD ?

Indlæg af Kim B Olesen »

Så skal vi jo bare lige have et par stykker til at prøve som har fået rullet deres bil, så vi får konstateret om det passer ;)
kallewilkens
Indlæg: 42
Tilmeldt: tors 10. dec 2015 00:03
Geografisk sted: Holbøl .syddanmark

Re: Chiptuning/OBD ?

Indlæg af kallewilkens »

Jeg skal prøve i morgen har en selv og konen en og hindes er mere kvik. Så det bliver spændende og se. Men hvordan gør man med den applikationer. ? Jeg har fået den på mobilen
Jakob J
Indlæg: 709
Tilmeldt: søn 25. jul 2010 19:40
Geografisk sted: Hesselager

Re: Chiptuning/OBD ?

Indlæg af Jakob J »

I settings har jeg angivet følgende :

Bredde: 1,6
Højde: 1,5
Vægt: 950 (køreklar vægt 825 kg)
Cw koefficient: 0,29

Resten står til default.

Så er det bare at gå ind i meter og trykke play :)
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Chiptuning/OBD ?

Indlæg af Thore J »

Jakob J skrev:I settings har jeg angivet følgende :
Bredde: 1,6
Højde: 1,5
Vægt: 950 (køreklar vægt 825 kg)
Cw koefficient: 0,29
Super, jeg skulle lige til at spørge så vi bedre kan sammenligne :)
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
kallewilkens
Indlæg: 42
Tilmeldt: tors 10. dec 2015 00:03
Geografisk sted: Holbøl .syddanmark

Re: Chiptuning/OBD ?

Indlæg af kallewilkens »

Hvordan køre du så testen. ? Er det bare og hold stille og tryk på knappen og så bare give dyret noget gas?
Jakob J
Indlæg: 709
Tilmeldt: søn 25. jul 2010 19:40
Geografisk sted: Hesselager

Re: Chiptuning/OBD ?

Indlæg af Jakob J »

Den måler kontinuerligt så du giver bare noget gas når der er plads. Jeg stoppede målingen omkring 120 km/t. Foretages selvfølgelig ikke i ECO :)
Jakob J
Indlæg: 709
Tilmeldt: søn 25. jul 2010 19:40
Geografisk sted: Hesselager

Re: Chiptuning/OBD ?

Indlæg af Jakob J »

Testede lige igen nu her, da bilen skulle prøvekøres efter reparation. Indrømmet. Jeg havde ikke fået lagt de helt rigtige parametre ind i første måling...

Med ovenst parametre er billedet nu sådan her.
Billede

Så nu sammenligner vi æbler med æbler herfra ;)
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Chiptuning/OBD ?

Indlæg af KMDTHY »

Mon der findes en der kan lignende til iOS :P
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Chiptuning/OBD ?

Indlæg af doktorfrank »

Præcis det spørgsmål stillede jeg også mig selv. Jeg leder i en pile of shit - og finder henvisninger til Dynolicious Fusion, som måske kan bruges. Til en 100 krone. Der er lidt på YouTube.
Spændende - hvad synes mine "i"-venner?
:?
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Chiptuning/OBD ?

Indlæg af sussi »

Når man skal finde den på Google Play, hedder den
MyCar Horse Power Meter
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Besvar